Auteur Topic: Uitlaten  (gelezen 11712 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadMan

  • Gast
Uitlaten
« Gepost op: 16 januari 2010, 21:55 »
Ik ben nieuw in dit wereldje en ik vroeg me af of elk type Varadero aftermarket uitlaat past op elke Varadero?

Of zitten er verschillen in de bouwjaren?

Offline jack

Re: Uitlaten
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2010, 13:09 »
Ik ben er toevallig ook mee bezig. Voor zover ik tot nog toe heb gezien past een demper die bijvoorbeeld geschikt is voor een varadero uit 1999 ook op een varadero van 2009. Ik overweeg zelf om deze week een bos oval voor mijn varadero uit 2003 te bestellen. Mede omdat deze een e-keurmerk heeft met uitneembare db killer (voor als ik naar het buitenland ga). De akra heeft helaas geen e-keur anders had ik deze overwogen. Ik weet alleen niet hoe de bos klinkt. Heeft hier iemand op het forum misschien ervaring met een bos op zijn varadero?

Heb ook naar leovince gekeken. Deze is prijstechnisch gunstiger dan bos maar maakt mij teveel herrie zonder db killer voor zover ik op youtube heb kunnen beluisteren.

Ik zag bij www.motolife.nl een aanbieding van 819 euro incl verzendkosten voor een bos ipv 910.

« Laatst bewerkt op: 18 januari 2010, 14:27 door Two Plugs »

Offline Two Plugs

Re: Uitlaten
« Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2010, 14:27 »
Ik ben er toevallig ook mee bezig. Voor zover ik tot nog toe heb gezien past een demper die bijvoorbeeld geschikt is voor een varadero uit 1999 ook op een varadero van 2009. Ik overweeg zelf om deze week een bos oval voor mijn varadero uit 2003 te bestellen. Mede omdat deze een e-keurmerk heeft met uitneembare db killer (voor als ik naar het buitenland ga). De akra heeft helaas geen e-keur anders had ik deze overwogen. Ik weet alleen niet hoe de bos klinkt. Heeft hier iemand op het forum misschien ervaring met een bos op zijn varadero?

Heb ook naar leovince gekeken. Deze is prijstechnisch gunstiger dan bos maar maakt mij teveel herrie zonder db killer voor zover ik op youtube heb kunnen beluisteren.

Ik zag bij www.motolife.nl een aanbieding van 819 euro incl verzendkosten voor een bos ipv 910.

Foutje... Op verander knop gedrukt ipv 'Citaat'... Berichtje is dus NIET gewijzigd!  :-[

Belgische Rino's passen ook universeel op alle Dero's. Die zijn ook nog eens een fix stuk goedkoper (rond € 600,-) en kwalitatief net zo goed.

Ik heb ze via TCN clubdealer www.muldersmotoren.nl; dus als je lid bent, ook nog eens 10% extra clubkorting opstrijken op vertoon van je lidmaatschapspasje!

Technisch is het aan te raden om de motor na montage van after-market uitlaten door een deskundige ff opnieuw af te laten stellen.



Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Two Plugs

Re: Uitlaten
« Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2010, 14:31 »
Zij-aanzicht:



Mijn versie heeft geen E-keurmerk maar omdat het geluid erg donker is (beperkt) heb ik er door geheel Europa nog nooit geen problemen mee gehad.

Er is inmiddels wel een nieuwe versie met E-merk (blauwe logo ipv de zwarte logo's op de foto)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline jack

Re: Uitlaten
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2010, 14:42 »
two plugs. Weet jij een site waar ik meer info kan krijgen over rino specifiek voor varadero? Ik kan zelf op internet hier geen enkele info over krijgen. Ook niet op de belgische rino site. Als je in hun catalogus gaat zoeken vind je voor diverse motoren info behalve voor varadero >:(

Ik heb ergens eind vorig jaar geloof ik gebeld naar ......... volgens mij de nederlandse importeur. En volgens hem is er geen rino voor varadero met e-keurmerk. Of het moet van recent zijn dat ze een e-keur hebben.

Offline Two Plugs

Re: Uitlaten
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2010, 15:45 »
Wat voor gegevens zoek je? Meer vermogen krijg je nml niet door alleen een uitlaat... Dan moet je toch een combi zoeken met powercommander en sportfilter van BMC of K&N.

Rij al 15 jaar met Rino's, eerst op de alp, daarna op de Dero's. Het setje op de dero van mijn vrouw heeft inmiddels 145.000 (huidige motor) en 15.000 km (vorige) achter de kiezen.

E-merk trek ik me nooit iets van aan, rij meerdere keren per jaar als motorverkeersregelaar samen met de Plitsie mee. Ook in het buitenland nooit geen problemen gehad.

Test van de Duitse politie is dan ook niet met een geluidmeter (DB meter), maar met een bezemsteel: Gaat deze helemaal in de demper, ben je letterlijk de sigaar. Rino leverd overiges een DB killer mee die je eenvoudig in- en uit de demper kunt halen.

Het beste kun je contact opnemen met www.muldersmotoren.nl; zij hebben ruime ervaring. Bij mijn weten rijden er bij ons (incl de twee van ons) een 5-tal dero's rond met Rino's.

Onze uitlaten op Karinda's MK1 zijn 'custom fit', het zijn pijpen van een Buell, aangepast voor de Dero.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

MadMan

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2010, 16:19 »
Bedankt! Hier heb ik wat aan. Dus een uitlaat van een 2005 moet dus zonder problemen passen op een 1999?

Offline tomtom

Re: Uitlaten
« Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2010, 14:55 »
Hallo,

Is er niet iemand (nicotech bv) die zelf heeft geprobeerd een uitlaat te maken? Ik heb er wel eens open gemaakt (niet van een varadero) maar zo spectaculair ziet het er allemaal niet uit. Ik denk nl dat als iemand dat kan (voor niet al teveel) dat hij of zij flink wat bestellingen tegemoet kan zien.
Ben benieuw naar de reacties

Offline tomtom

Re: Uitlaten
« Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2010, 22:30 »
Om nog maar even op de uitlaten terug te komen: Ik kwam op ebay in duitsland verlengstukken tegen om over de orginele demper te schuiven. Hierdoor zou een mooier geluid ontstaan. Op de site van Bos uitlaten staat ook zoiets en daar heten ze db makers. Ik persoonlijk heb er weinig vertrouwen in, maar misschien is er iemand die er bekend mee is.

groetjes tomtom

Offline Nikotech

Re: Uitlaten
« Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2010, 22:47 »
Hallo,

Is er niet iemand (nicotech bv) die zelf heeft geprobeerd een uitlaat te maken? Ik heb er wel eens open gemaakt (niet van een varadero) maar zo spectaculair ziet het er allemaal niet uit. Ik denk nl dat als iemand dat kan (voor niet al teveel) dat hij of zij flink wat bestellingen tegemoet kan zien.
Ben benieuw naar de reacties

Nooit geprobeerd en ook niet van plan ook :)
 
zeker dat "voor niet al te veel" is wel begrijpelijk maar aan de andere kant vaak niet haalbaar. Daar ik het allemaal met het handje moet doen en de uitlaatfabrikanten de zaken "ietsjes anders" aanpakken. 
Uitlaten zien er dan welllicht voor een leek simpel uit maar er bestaan bij mijn weten toch redelijk wat  theorieën over.
Heb wel eens een dB killer gemaakt die het goed deed, wllicht TE goed en verkleurde al redelijk snel tekenend dat de boel snel redelijk heet wordt.
Heb geen zin in om jullie met verbrande kleppen e.d. op te schepen.   
 
Je weet het van die schoenmaker ?
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline Neet

Re: Uitlaten
« Reactie #10 Gepost op: 23 februari 2010, 07:33 »
Om nog maar even op de uitlaten terug te komen: Ik kwam op ebay in duitsland verlengstukken tegen om over de orginele demper te schuiven. Hierdoor zou een mooier geluid ontstaan. Op de site van Bos uitlaten staat ook zoiets en daar heten ze db makers. Ik persoonlijk heb er weinig vertrouwen in, maar misschien is er iemand die er bekend mee is.

groetjes tomtom

Ik heb een dergelijke Bos uitlaat op mijn Alp op maat laten maken, met een schoepjes db killer/maker. Speciaal voor tweecilinders. Echt een heel mooi laag geluid zonder vervorming. Wel redelijk hard maar echt top.
Alp en uitlaat inmiddels verkocht.

Tommieh

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #11 Gepost op: 24 februari 2010, 09:56 »
Om nog maar even op de uitlaten terug te komen: Ik kwam op ebay in duitsland verlengstukken tegen om over de orginele demper te schuiven. Hierdoor zou een mooier geluid ontstaan. Op de site van Bos uitlaten staat ook zoiets en daar heten ze db makers. Ik persoonlijk heb er weinig vertrouwen in, maar misschien is er iemand die er bekend mee is.

groetjes tomtom
Scheelt wel iets,

Ik heb ze ook nog liggen incl. de originele dempers.

jeroenD

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #12 Gepost op: 14 april 2010, 18:40 »
hallo allen,

ik ben ook opzoek naar andere uitlaten maar ik kan er niet uitkomen.
zijn de prijzen die ik zie voor 2 dempers of slechts voor 1?
ik zag ergens leovince demper(s) staan voor 550 euro vroeg me alleen af of dat dan voor 1 of voor 2 is.

alvast bedankt,

jeroen druppers

Offline Neet

Re: Uitlaten
« Reactie #13 Gepost op: 14 april 2010, 19:02 »
hallo allen,

ik ben ook opzoek naar andere uitlaten maar ik kan er niet uitkomen.
zijn de prijzen die ik zie voor 2 dempers of slechts voor 1?
ik zag ergens leovince demper(s) staan voor 550 euro vroeg me alleen af of dat dan voor 1 of voor 2 is.

alvast bedankt,

jeroen druppers

Voor de XT-660 kregen we twee Leo's voor dat geld.....

Ik ga nu de hond even uitlaten.

Tommieh

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #14 Gepost op: 15 april 2010, 22:19 »
hallo allen,

ik ben ook opzoek naar andere uitlaten maar ik kan er niet uitkomen.
zijn de prijzen die ik zie voor 2 dempers of slechts voor 1?
ik zag ergens leovince demper(s) staan voor 550 euro vroeg me alleen af of dat dan voor 1 of voor 2 is.

alvast bedankt,

jeroen druppers

Ik heb er laatsts 2 gekocht voor nog geen € 300,- en ze klinken erg lekker, dus 550,- is eigenleijk te duur 2e hands

Offline de Wolf

Re: Uitlaten
« Reactie #15 Gepost op: 16 april 2010, 11:28 »
Waren dat de  Leo Vince's die op MP stonden???
Varadero '99 52.000km

jeroenD

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #16 Gepost op: 16 april 2010, 12:39 »
nope ik zag ze staan bij motozoom. ik heb ze maar even gebeld en gevraagd of het voor 1 demper was of een set. de mevrouw die ik aan de telefoon kreeg, vertelde mij dat het voor 1 demper was.

ik heb nu een andere zaak gevonden en heb ze daar besteld 2 nieuwe dempers voor 480 euro. :)

bedankt voor jullie reacties.

groet,

jeroen druppers

Tommieh

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #17 Gepost op: 16 april 2010, 16:08 »
Waren dat de  Leo Vince's die op MP stonden???

Ja, dat was een maand of 5 terug.

Tommieh

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #18 Gepost op: 16 april 2010, 16:09 »
ik heb nu een andere zaak gevonden en heb ze daar besteld 2 nieuwe dempers voor 480 euro. :)

bedankt voor jullie reacties.

groet,

jeroen druppers

Alleen de dempers of ook de verbindingspijpen richting de middenbok zeg maar?

Offline de Wolf

Re: Uitlaten
« Reactie #19 Gepost op: 16 april 2010, 21:42 »
Ja, dat was een maand of 5 terug.

Nee, dat was nog geen drie weken geleden!
Varadero '99 52.000km

jeroenD

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #20 Gepost op: 17 april 2010, 12:27 »
ik weet niet of de verbindings stukken erbij zitten, bedankt voor de tip :P
ik zal het zometeen eens na vragen.
maar goed dan komt er nog wat bij de prijs,
dan kom ik volgens mij nog steeds niet op 550 euro voor 1 demper uit lijkt mij.

nogmaals bedankt voor de info,

jeroen druppers

bulldog

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #21 Gepost op: 17 april 2010, 14:03 »
hoi jeroen
welke andere zaak bedoel je dan

groet bulldog

jeroenD

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #22 Gepost op: 17 april 2010, 15:19 »
ik ben bij snel motoren in zeist geweest.
klein zaakje maar het voelde wel "goed"

hoop dat er nog meer mensen zijn die er positief over zijn


jeroen druppers

Offline Z1retje

Re: Uitlaten
« Reactie #23 Gepost op: 18 april 2010, 10:55 »
hallo Motorvrienden,

heb dit weekend de goedkoopste sportdempers gemonteerd die er te krijgen zijn.
Zijn RVS 316 bussen die dmv 4 boutjes op de originelen dempers worden gezet en ik
moet zeggen ze doen niet onder voor sportdempers. Wanneer je het gas los laat
resoneert dat lekker in de verlengbussen, maw lekkere klappen. Bij het doortrekken komt er een aardig
deuntje uit de uitlaat. en dan voor de prijs van €22.00.
RIDE SAFELY
only hero´s drive dero´s

Tommieh

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #24 Gepost op: 19 april 2010, 13:36 »
die heb ik ook wel liggen, maar de open leo's zijn toch vele malen lekkerder ;D

Offline Z1retje

Re: Uitlaten
« Reactie #25 Gepost op: 21 april 2010, 20:39 »
hallo Tommieh,

nog zwaarder klappen, moet ik misschien toch een keer op de koffie komen.
En wat vindt de buurt ervan, met de verlengbussen klinkt het al lekker en krijg
ik geen bloempotten en de KLPD, wonen een aantal bij mij in de straat, achter me aan.

ride safely

kees
RIDE SAFELY
only hero´s drive dero´s

Tommieh

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #26 Gepost op: 22 april 2010, 09:09 »
't is misschien wel wat harder dan met de bussen  ;D, maar is goedgekeurd door de buurt, maarja, dat zijn ook allemaal motorrijders.(CBR,CB,Buell ed) en de killers neem ik altijd mee voor de zekerheid.
Als ik hem start dan rammelt er wel wat in huis, maar dat zal wel door de luchtdruk komen  ::)

Aangezien Ten Kate in het dorp huist zijn we wel wat gewend hier.

Maar je bent welkom hier om de klanken te ervaren hoor.

Gr. Tom

Bassiesbike

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #27 Gepost op: 23 april 2010, 10:15 »
ik ben bij snel motoren in zeist geweest.
klein zaakje maar het voelde wel "goed"

hoop dat er nog meer mensen zijn die er positief over zijn


jeroen druppers

Kan absoluut positief zijn over Snel motoren! Mijn Alp is daar in onderhoud en dat gaat altijd goed. Het is een eenmanszaak en hij heeft het altijd druk. Hij rekent nette prijzen en doet altijd een beetje "extra" zoals schroefjes aandraaien en wat dingetjes controleren.

Groet
Bas

Offline Z1retje

Re: Uitlaten
« Reactie #28 Gepost op: 23 april 2010, 21:21 »
Hallo Bas,

ik woon 12 jaar in Driebergen en heb helaas nog nooit van Snel motoren gehoort. Waar zit hij precies?

gr
kees
RIDE SAFELY
only hero´s drive dero´s

jeroenD

  • Gast
Re: Uitlaten
« Reactie #29 Gepost op: 24 april 2010, 00:31 »
hij zit op de Aalscholverlaan 24 in zeist.
bij de volvo dealer en dat gulf tankstation.
hij bestaat nu zon anderhalf jaar volgens mij.

morgen mijn uitlaten eronder! :D of vandaag? zaterdag that is.

ik heb ook een site gevonden waar een hoop dealers op staan, en waar men een reactie kan plaatsen

http://www.baatsen.com/dealerinfo.php staat ie ook tussen
« Laatst bewerkt op: 24 april 2010, 00:35 door jeroenD »