Auteur Topic: Handvatverwarming  (gelezen 7558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Martijn

Handvatverwarming
« Gepost op: 28 december 2008, 17:56 »
Ik ben op zoek naar handvat verwarming voor op de motor, maar welke is het beste.
Men zegt je kunt beter handschoenen nemen waar dat in zit

Wie kan mij helpen.
BMW r1200 GS Adventure

Offline Waffie

Re: Handvatverwarming
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2008, 18:23 »
verwarmde handvaten  zijn prettig in wat minder warme omstandigheden zoals rijden in een regenbuitje echter bij extremere koude werken verwamde handschoenen beter,

De originele van honda zijn goed en als alternatief kun je kiezen voor daytona en  als dit nog teveel is het huismerk van louis.de
echter

als je het kouder krijgt  voel je dit het eerste in de vingers  en dan is de warmte direkt om je vingers toch prettiger
anders moet de warmte eerst door het leder van je hand schoen heen om daarna je vingers nog op te warmen

ik persoonlijk  zou voor de echte winter dagen gaan voor de hand schoenen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Martijn

Re: Handvatverwarming
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2008, 19:03 »
Wat gebruik jij dan nu, om je handen in beweging te houden Ad. Ik heb gekeken voor Gerbing.
BMW r1200 GS Adventure

Offline Waffie

Re: Handvatverwarming
« Reactie #3 Gepost op: 31 december 2008, 19:08 »
ik heb nog niet de behoefte gehad aan iets verwarmend
wat niet wegneemt.

waarom je goed zou kunnen voor gerbring ?

goed leverbaar en goede aftermarket service

zo kun je gewenst  het eerst uit proberen om te kijken of de kwaliteit je bevalt.

ik kan hier wel in bemiddelen


« Laatst bewerkt op: 04 januari 2009, 19:31 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Sounddragon

Re: Handvatverwarming
« Reactie #4 Gepost op: 02 januari 2009, 00:31 »
Ad... als je gezopen hebt, is het beter om de PC uit te laten  ;D
 
Beste wensen voor jou en Jacq  ;)

bobby templier

  • Gast
Re: Handvatverwarming
« Reactie #5 Gepost op: 02 januari 2009, 10:25 »
Ad... als je gezopen hebt, is het beter om de PC uit te laten  ;D
 
Beste wensen voor jou en Jacq  ;)

was je er bij ??? :'( C:-) :angel:

Offline Sounddragon

Re: Handvatverwarming
« Reactie #6 Gepost op: 02 januari 2009, 11:30 »
NoopZ, maar die laatste post van Ad klinkt/leest net zo onsamenhangend als mijn buurman als hij halverwege kratje No.2 is.
Vandaar dus mijn aanname en de daarbij behorende, uiteraard grappig bedoelde post.
 
  ;D

Offline Brombeer

Re: Handvatverwarming
« Reactie #7 Gepost op: 02 januari 2009, 22:59 »
NoopZ, maar die laatste post van Ad klinkt/leest net zo onsamenhangend als mijn buurman als hij halverwege kratje No.2 is.
Vandaar dus mijn aanname en de daarbij behorende, uiteraard grappig bedoelde post.
 
  ;D

Hihi...

Eehmm.. ik wel 'ns 'n jaar gewerkt in oud vertrouwd Holland maar woon al jaren in Limburg. Ik heb 'n motor zoals 'n ander 'n oto.

Zomer en winter.. 3 uur knallen 140 met -8 (windchill is dan zo'n.. wat? -45?)

Waar een ander nu zegt: ik heb kouwe handen, zeg ik nu: ik ben misselijk, ze doen zo vreselijk pijn!

Erfenis van hele kouwe vingers krijgen (en ja ook mn tenen). Gaat nooit meer over dat zijn zenuwbeschadigingen...

Ik heb verwarmde handschoenen van KLAN en ook de sokken. Met 'n kabeltje op de accu. Alsof je in een warm bad zit.

Voorkomen is beter dan genezen, en Brombeer dempte zijn put...  ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Martijn

Re: Handvatverwarming
« Reactie #8 Gepost op: 02 januari 2009, 23:05 »
Hoi Brombeer,

hoe bevallen de handschoenen van Klan, ik ben dat merk toevallig vandaag tegen gekomen bij een motorcenter hier in mij plaats. Maar heb vandaag weer handschoenen getest op de motor maar toen ik thuis was ( 20 km) had ik weer koude vingers. Dus het probleem ligt bij mij.

Hoor graag van jou
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2009, 23:09 door Martijn »
BMW r1200 GS Adventure

Offline Sounddragon

Re: Handvatverwarming
« Reactie #9 Gepost op: 02 januari 2009, 23:28 »
Dan ligt het probleem misschien wel bij jou idd, maar waren dat verwarmde handschoenen of 'gewone' winterhandschoenen ??
 
En zitten ze wel goed ?? ruim genoeg enzo ??
Je handschoenen moet nl ruimer zitten als je denkt; als je de handgreep vast hebt, moet er nog minstens een halve cm vinger over zijn aan de vingertop. als je vingertop zelf het eind van de vinger van de handschoen raakt krijg je 100% zeker koude vingers.
 
En anders zit er niets anders op dan een paar elektrisch verwarmde handschoenen te kopen, of verwarmde grepen..
 
Ik heb vandaag zelf 165 km gereden, waarvan 2 keer 75 km snelweg, op de terugweg constant 140 gemiddeld denk ik, en ik had nergens last van, en dat met normale winterhandschoenen..

Offline Brombeer

Re: Handvatverwarming
« Reactie #10 Gepost op: 02 januari 2009, 23:32 »
Tsja het was ook geen -8 hè.. Maar ik heb ook bergen geklommen en zo dus mijn handjes hebben meer geleden dan alleen maar op de moto.

Hoi Martijn,

Dit verwarmde spul is eigenlijk ontworpen (heb ik me laten vertellen) voor lui die op de polen werken. Je kunt er sokken broeken hesjes musten weet ik wat van krijgen!

Motoport levert de verwarmde accesoires van KLAN. De handschoenen kosten rond 200,- (jaja) en de sokken 60 of zo.

Als het hard vriest laat ik ze aan staan maar zeg 2 uurtjes karren met -2... zet ik ze wel ns n kwartiertje uit.. te warm!

Optioneel is een thermostaatje.. maar ja je kan blíjven kopen!

Weet je het is reteduur spul en hoe vaak vriest het nou en moet je ook nog lang. Maar het werkt echt fenomenaal. Waar voor je geld.

Sindsdien zie ik op n ritje naar Holland niet meer af. Duurt alleen nog maar lang  ;D


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Martijn

Re: Handvatverwarming
« Reactie #11 Gepost op: 02 januari 2009, 23:39 »
Ik ben zelf ook een bergsporter en veel in de bergen en op gletsjers geweest. Als je bezig bent gaat dat allemaal wel maar op de motor houd ik hetmet dit weer niet zolang uit jammer genoeg nergens geen last van kou alleen die vingers. Zat eerst aan handvatverwarming te denken maar dan heb jeje handen verwarmd en niet je vingers. Heb jij d e Extreme of de City.
BMW r1200 GS Adventure

Offline Martijn

Re: Handvatverwarming
« Reactie #12 Gepost op: 02 januari 2009, 23:45 »
Dan ligt het probleem misschien wel bij jou idd, maar waren dat verwarmde handschoenen of 'gewone' winterhandschoenen ??
 
En zitten ze wel goed ?? ruim genoeg enzo ??
Je handschoenen moet nl ruimer zitten als je denkt; als je de handgreep vast hebt, moet er nog minstens een halve cm vinger over zijn aan de vingertop. als je vingertop zelf het eind van de vinger van de handschoen raakt krijg je 100% zeker koude vingers.
 
En anders zit er niets anders op dan een paar elektrisch verwarmde handschoenen te kopen, of verwarmde grepen..
 
Ik heb vandaag zelf 165 km gereden, waarvan 2 keer 75 km snelweg, op de terugweg constant 140 gemiddeld denk ik, en ik had nergens last van, en dat met normale winterhandschoenen..

Ik heb voldoende ruimte in die handschoenen 1 cm per vinger, het waren normale geen verwarmde.
Ben al veel gewent, als ik bezig ben krijg ik geen koude vingers maar op de motor is het na een tijdje over. Heb met Goretex en andere soorten al geprobeert, ook al met dunne handschoentjes erin mocht ook niet baten.

Heb leren handschoentjes voor de zomer en daar houd ik het op dit moment het langste mee uit.Heb ook nog van die beschermkappen voor mijn handen voornamelijk als de motor valt de hendels beschermd zijn.
BMW r1200 GS Adventure

Offline Sounddragon

Re: Handvatverwarming
« Reactie #13 Gepost op: 03 januari 2009, 00:08 »
Nou, dat wordt sparen dan als ik het zo lees..  ::)

Offline Brombeer

Re: Handvatverwarming
« Reactie #14 Gepost op: 03 januari 2009, 00:18 »
Ik heb ook gewone leren winterhandschoenen met fleece binnenhandschoenen en daarmee ga ik tot het vriespunt.

130,- dank u, maar hele fijne dingen en da's 13 euro per winter als je d'r 10 mee doet.

Mn hele zomer-, winter- en off-road zooitje kost beetje 2500. Duur is een subjectief begrip hoor.

Enig idee wat goed gereedschap kost? Gaat wel een leven lang mee..
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Martijn

Re: Handvatverwarming
« Reactie #15 Gepost op: 06 januari 2009, 19:06 »
Hoi Brombeer,

ik ben vandaag even wezen passen van die Klan verwarmde handschoenen.ik zei op een gegeven moment ik ga die zijn zo lekker.

Maar nu weet ik niet welke ik zal nemen de tour of de extreme variant bij met lange hals.

Tour kost € 129,--  extreme kost € 179,--
BMW r1200 GS Adventure

Offline Brombeer

Re: Handvatverwarming
« Reactie #16 Gepost op: 06 januari 2009, 20:20 »
Ik heb f gekeken maar ik zie geen type of zo.

Tsja lange hals.. na de pols nog 'n centimeter of 10 die ruim over je mouw gaat. Dat ze in 2002 199,- kostten weet ik nog wel!

Sterkte met wik & weeg!

 ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Martijn

Re: Handvatverwarming
« Reactie #17 Gepost op: 06 januari 2009, 21:07 »
Ik heb f gekeken maar ik zie geen type of zo.

Tsja lange hals.. na de pols nog 'n centimeter of 10 die ruim over je mouw gaat. Dat ze in 2002 199,- kostten weet ik nog wel!

Sterkte met wik & weeg!

 ;)

De duurste is helemaal van leer en heeft harde protectors, de ander heeft dat niet.
http://www.motorcentervenlo.nl/NL/nieuws.php?id=31
BMW r1200 GS Adventure

Offline Brombeer

Re: Handvatverwarming
« Reactie #18 Gepost op: 07 januari 2009, 00:00 »
De duurste is helemaal van leer en heeft harde protectors, de ander heeft dat niet.


Sinds 2002 hebben ze er dus protectors in gesleuteld. De mijne zijn als die, maar van alleen maar leer.

Check ff wattage, anders zijn die city ook wel goed denk ik. Een lange 'hals' tot ruim over je mouw is wel zeer aan te bevelen (intochten).
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin