Auteur Topic: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???  (gelezen 39742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bill

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #30 Gepost op: 06 mei 2009, 23:17 »
Ik heb nog steeds interesse ;D ;D ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #31 Gepost op: 07 mei 2009, 01:42 »

Let er bij evt zelffabricage wel op, dat er een redelijk dappere materiaalkeuze nodig is... op afbrekende of scheurende risers zit niemand te wachten gok ik  ;)

Aluminium, ST60... zegt dat genoeg?  ;D

Maar goed, als ze alsnog goedkoper uit de joewesovvey kunnen komen dan zullen de meesten daar wel voor kiezen denk.

Ik zet de opgegeven prijs gewoon hier neer, en jullie zien maar wat jullie makkelijker vinden.
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2009, 01:45 door PMF71 »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Wouter

  • Gast
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #32 Gepost op: 07 mei 2009, 09:30 »
Welke past er op een Varadero en wat moeten de kabels aangepast worden?

dollar vs euro   0,7512   
      
productnr.   dollar   euro
3R-P2SS    $75,00     € 56,34
3R-P2SSM    $100,00     € 75,12
3R-P2SE    $85,00     € 63,85
3R-P2SP    $80,00     € 60,10
3R-P2PP    $80,00     € 60,10
2R-P10    $20,00     € 15,02

Dit zijn de prijzen ex.verzendkosten, import tax en btw.

Offline olaf

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #33 Gepost op: 07 mei 2009, 09:57 »
Dat klop met die invoerkosten helaas krijg je dan ook nog een bonnetje van de inklaringskosten/administatiekosten . :(
Was bij mij laatste keer 26eurie .
Tel het dan nog eens op . is toch een beetje de lol eraf .
Laatste apparaat wat ik heb aangescaft zat in een doos van 1.20 mtr lang 60breed en 20cm diep gewicht 5kg. opgestuurt als zijnde gebruikt . probleemloos zonder kosten .
Succes
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2009, 10:03 door olaf »
AT en KTM Adv 990R

Wouter

  • Gast
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #34 Gepost op: 07 mei 2009, 10:22 »
Laatste apparaat wat ik heb aangescaft zat in een doos van 1.20 mtr lang 60breed en 20cm diep gewicht 5kg. opgestuurt als zijnde gebruikt . probleemloos zonder kosten .

Wat zat daar in als ik vragen mag   ;D

Offline NiCoAT

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #35 Gepost op: 07 mei 2009, 10:57 »
Ik heb nog steeds interesse ;D ;D ;D
Ik ook!!!!!!!!!
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Offline olaf

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #36 Gepost op: 07 mei 2009, 11:30 »
robot voor een zwembad schoon te maken . inclusief 12mtr slang  ;D
tja dat is wat anders dan stuurverhogers .
dus wat gaan jullie doen met deze nutteloze informatie ::)
AT en KTM Adv 990R

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #37 Gepost op: 07 mei 2009, 11:51 »
Nou... een zwembad kopuh lijkt me  ;D   :angel:

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #38 Gepost op: 07 mei 2009, 12:34 »
altijd handig om te weten hoe klein en efficient een zwembad-cleaner-robot verpakt kan worden!
dus ik vind het een legitieme vraag! ;D
Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

bulldog

  • Gast
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #39 Gepost op: 08 mei 2009, 21:17 »
ik heb ook best wel interesse in de risers vanwege mijn kleine gestalte ;D ;D ;D

Offline cobramarw

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #40 Gepost op: 08 mei 2009, 22:14 »
ben ook nog steeds geïnteresseerd

Offline NiCoAT

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #41 Gepost op: 09 mei 2009, 08:41 »
Welke past er op een Varadero en wat moeten de kabels aangepast worden?

dollar vs euro   0,7512   
      
productnr.   dollar   euro
3R-P2SS    $75,00     € 56,34
3R-P2SSM    $100,00     € 75,12
3R-P2SE    $85,00     € 63,85
3R-P2SP    $80,00     € 60,10
3R-P2PP    $80,00     € 60,10
2R-P10    $20,00     € 15,02

Dit zijn de prijzen ex.verzendkosten, import tax en btw.

Doe mij de 3R-P2SS    $75,00     € 56,34 maar, als het kan.
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #42 Gepost op: 10 mei 2009, 15:06 »
Paul;  op wat voor termijn denk jij dat die nieuwe buurman van je e.e.a. kan fiksen ??
 
Ik wil die dingen eigenlijk wel dit seizoen nog op de brommert hebben, one way or the other zeg maar  ;)
 
Ik heb nu die Barkbusters besteld bij een amerikaanse firma, en die maakt totaal geen probleem van dat verzenden; ik kan gewoon FF aan die boys vragen of ze ze willen inkopen daar, en dan versturen naar ons.. Het zóu kunnen dat ze dan wat willen verdienen natuurlijk, maar dan hébben we ze in ieder geval wél.. én voor maar 1 keer verzendkosten..
 
Ik wil hier best FF over in de mail klimmen, maar ik heb dan wel keiharde toezeggingen (EN DADEN) nodig dat er VOORUIT betaald wordt; ik ga niet voor een paar meijer voorschieten.. of lopen leuren en zeuren; ik wil best dienstverlenend bezig zijn, maar niet in de financiële dienstverlening zeg maar  ;D
 
Roept u het maar...
 
Voorstel :
 
Evt FF wachten op die maat van Paul, en daarna gaan we gewoon een manier verzinnen om die dingen hier te krijgen; simpelweg het excuus dat die flapdrollen niet willen verzenden naar hier nemen we toch zeker geen genoegen mee ??
 
Gaarne meningen van de geinteresseerden betreffende :
 
 - Ben je bereid om vooruit te betalen ??
 - Welke optie prefereer je ??   - PMF zijn buurman ?? de real stuff from the joenaaitmesteeds ?? 
                                          - Olaf (+ kennis) lief aankijken ??
                                          - Ikke mailen naar dat andere bedrijf (www.twistedthrottle.com) ??
                                          - Ad zijn kofferbak kennis ?? (heb ik nog niet officieel aan Ad gevraagd, even voor de goede orde, maar hij had het hierover de laatste keer dat ik daar was, een week geleden)
 
Let's hit some spijkers met koppen  ;D
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2009, 15:08 door Sounddragon »

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #43 Gepost op: 11 mei 2009, 15:20 »
Mijn buurman heeft meegedeeld dat hij de Risers kan maken voor een prijs € 90,- per set. Deze prijs is gebaseerd op een afname van 10 setjes, mochten er minder gegadigden zijn dan is hij genoodzaakt 4 euro erbij te rekenen, vanwege de voorverwerkingskosten van het materiaal(zoals zagen etc).
De risers worden gefabriceerd in een volautomatische computerfrees.

Deze prijs is inclusief BTW.

Materiaal is Aluminium 51ST, ongeanodiseerd.

1 verschil met de ROX risers: Hij maakt de boutgaten M8, en geen M6. Dit ten goede van de stevigheid. Voor boutjes zul je zelf moeten zorgen, neem GEEN RVS, dit gaat vreten in aluminium. Verzinkt staal is de beste keus, met inbuskop.

Verder maakt hij ze exact zoals de ROX risers.

Deze prijs ligt wel hoger dan de risers uit de states, maar wachttijd is minimaal, je bent niet van anderen afhankelijk of je ze wel of niet krijgt. De prijs is overigens voor hem zo goed als kostprijs, als je materiaal en afschrijving freesgebruik (machine van half miljoen) meerekent.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2009, 16:35 door PMF71 »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline cobramarw

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #44 Gepost op: 12 mei 2009, 22:44 »
PMF:
Een vraagje zonder iemands kennis en kunnen in twijfel te trekken.
Ik veronderstel dat we met de originele US-spullen iet of wat gegarandeerd zijn dat we een bepaalde kwaliteit in huis halen.
In hoeverre kunnen we dat van je buurman vragen?
Het is en blijft toch een relatief belangrijk spul aan je fiets waar je al rijdende niet graag breuk of plooi in ziet komen.

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #45 Gepost op: 12 mei 2009, 23:44 »
Ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen; het materiaal is redelijk hard, en bovendien massief.
 
Ik weet overigens niet of de genoemde kwaliteit aluminium vergelijkbaar is met die van Rox, maar bij Rox op de site staat een gevalletje 'oeps... over de kop geslagen en vol op het stuur geland' en daarbij is het FATBAR stuur compleet verbogen, en de risers zijn nog 100% intakt.. nogmaals; dat zegt niets over de kwaliteit van de risers die de buurman van Paul gaat maken, omdat we de kwaliteit van het Rox alu niet kennen, maar construktief kan er niet zoveel fout volgens mij, omdat het materiaal massief is, en het uit 1 stuk gefreesd wordt..
 
Waar ik meer bang voor ben, is dat 10 dezelfde setjes wat veel van het goede is om mee te beginnen, omdat er vast en zeker ook mensen zullen zijn die 30 mm willen in plaats van 50 ivbm kabelproblemen of om andere redenen, of voor een afwijkend stuur, en dat kan Rox allemaal gewoon zo leveren..
Ik zou zelf bij Rox gaan voor een set die je voor 22 mm kan gebruiken, maar ook voor een fatbar dmv vulbussen.
Remember trouwens, dat de dollar een stuk lager staat als de €, en dat 85 $ dus gewoon 'maar' een tientje of 6 in pleuro's is..
 
Wat ik ook een beetje een probleem vind, is dat de risers NIET geanodiseerd zullen zijn, dat opent wel weer de optie om ze zelf te laten anodiseren in een leuk kleurtje, maar dat kost dus ook weer extra Pleuro's..
Bij Rox is alles standaard blank geanodiseerd, dus meteen montage klaar..
 
Ik moet zeggen dat ik liever voor de Rox-optie ga als ik er zo over nadenk,(mits we ze kunnen laten overkomen voor niet teveel geld) al is het maar om de prijs.. het is niet íets' duurder als de Rox versies, maar gewoon dik over de 100 euro als je ze wilt anodiseren, en da's toch wel aan te bevelen lijkt me zo..
 
 
 

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #46 Gepost op: 13 mei 2009, 01:52 »
Materiaalkwaliteit is hoog. 51ST is een zeer taaie en scheurbestendige aluminiumsoort.

Overigens denk ik dat er wel verschillende lengtes mogeljk zijn, das simpel een kwestie van een paar regels in het programma aanpassen. De computer/frees doet de rest.

Maar kan me wel voorstellen dat er tegen de prijs opgekeken wordt, het is niet goedkoop, maar dit is het beste wat mijn buurman kan doen voor ons.

Het is in ieder geval een alternatief als uit de VS halen niet haalbaar blijkt.
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2009, 02:04 door PMF71 »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Wouter

  • Gast
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #47 Gepost op: 13 mei 2009, 14:28 »
Ik heb antwoord gekregen van mijn collega.

« Laatst bewerkt op: 13 mei 2009, 14:31 door Wouter »

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #48 Gepost op: 13 mei 2009, 14:44 »
Geweldig ! ! Ik neem dus aan dat jij het spul dan gaat organiseren ???
 
Doet u mij dan maar een setje 3R-PS2E... à 63 pleuro en 85 pleurocentjes..  8)
 
Come on guys;  put your money where your mouth is  ;D
Hoe meer zielen, hoe minder verzendkosten..
 
 
 
 
 
 
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2009, 15:05 door Sounddragon »

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #49 Gepost op: 13 mei 2009, 15:09 »
Hey Jeff, wattis het verschil met de 3R-P2SS
 dan?


Gr, Rogier
Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #50 Gepost op: 13 mei 2009, 15:51 »
3R-P2SE heeft vulbussen er standaard tussen zitten zodat zonder vulbussen er ook een fatbar tussenpast.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Bill

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #51 Gepost op: 13 mei 2009, 16:32 »
Voor mij de 3R-P2SS á 56,34 ex verzendkosten ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #52 Gepost op: 13 mei 2009, 18:02 »
Heren, vooral Wouter,

Hebben jullie er ook rekening mee gehouden dat aangezien de spulletjes in amerika besteld en geleverd worden door de leverancier, dat de koper dan +/- 8% BTW bij de prijzen moet optellen? Prijzen in amerika zijn namelijk altijd exclusief BTW...
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline cobramarw

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #53 Gepost op: 13 mei 2009, 22:27 »
Voor mij ook de 3R-P2SS

Wouter

  • Gast
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #54 Gepost op: 14 mei 2009, 09:12 »
Hebben jullie er ook rekening mee gehouden dat aangezien de spulletjes in amerika besteld en geleverd worden door de leverancier, dat de koper dan +/- 8% BTW bij de prijzen moet optellen? Prijzen in amerika zijn namelijk altijd exclusief BTW...

Ja, een collega heeft een goede vriend in de US, daar wordt het pakketje heen gestuurd.
Deze stuurt het vervolgens in een discreet pakket (Pabo stijl;)) naar Nederland.

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #55 Gepost op: 14 mei 2009, 09:21 »
Pabo stijl ??  ???
 
Dat wordt dan een flinke langwerpige doos  ;D ;D ;D

bulldog

  • Gast
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #56 Gepost op: 14 mei 2009, 09:24 »
doe mij ook die 3R-p2se maar als die tenminste past op een varadero van 2002.

groet bulldog

Wouter

  • Gast
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #57 Gepost op: 14 mei 2009, 09:29 »
Ik heb net een PB gestuurd naar SoundDragon.

Er wordt eerst een bestelling gedaan van twee rizers (vrijwilligers?) met vooruitbetaling aan mij van het artikel + verzendkosten + zekerheidsmarge. Na levering betaal ik het negatieve verschil terug of wordt het positieve verschil bijbetaald.


Ik moet nog even bekijken wat de zekerheidsmarge wordt, ik denk dat dit de boete + invoerrechten + btw wordt, maar ik wil het bedrag ook niet al te hoog houden.


Wouter

  • Gast
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #58 Gepost op: 14 mei 2009, 09:42 »


Schrik niet, het totaal bedrag is "worst case" en valt zeer waarschijnlijk* lager uit.

* Zonder garantie :)

Ik zoek twee mensen die de gok willen nemen en vooruit willen betalen.

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #59 Gepost op: 14 mei 2009, 11:37 »
Volgens mij begreep je mij verkeerd. Je moet bij de prijzen die op de rox site staan ook nog eens de amerikaanse BTW optellen, want die worden zowieso door de leverancier aldaar berekend, omdat het nu om een binnenlandse aankoop (in amerika) gaat! Dus je vriend/collega moet die BTW direct betalen bij aankoop...
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D