Auteur Topic: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???  (gelezen 39737 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #120 Gepost op: 28 juli 2009, 14:18 »
Die lijken er inderdaad wel een beetje op.. kijk ook even naar de prijzen, en de prijzen genoemd eerder in dit topic voor 'the real stuff', en vergeet bij die 119 € niet de verzendkosten (à 10 €) te berekenen.. owja... en 10 dagen wachttijd..
 
En dan heb ik het nog niet over variatie in modellen en mogelijkheden, en zo te zien is de afwerking van e.e.a ook lang niet zo mooi bij Romatech  ;D
 
Iedereen moet lekker doen waar ie zin in heeft..  ;)

Offline Bono

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #121 Gepost op: 28 juli 2009, 14:31 »
... Ook goedkope alu-boxen te koop...

Ja, en dan heb je dit...

"Pass-Probleme sind uns nur bei der Honda XRV750 Africa Twin bekannt, da dort der Original-Schalldämpfer über die Anbaufläche des Gepäckträgerrahmens hinausragt".

Jammer.
-- Han --

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #122 Gepost op: 28 juli 2009, 17:20 »
Kijk ook eens goed hoe prachtig 'mooi' dat in de stuurstroppen zit.
volgens mij hebben die dingen een beroerd raakvlak en dus ook wrijvingscoefficiënt.. lijkt me niet tof als je stuur tijdens een stukje serieus offroad besluit om erbij te gaan liggen.. of dat je stuurstroppen afbreken of scheuren door een piek/puntbelasting..  :-\
 
En ik heb voor de real Rox stuff LANG geen 120 € betaald; zelfs niet inclusief ruim 20€ verzendkosten EN extra douaneheffingen, en dan heb ik nog een dure versie ook  ;D
 
Als iemand die Romatech dingen nou FF bestelt voor de hoofdprijs voor imitatiezooi en ploaties hier neergooit.. ik ben wel benieuwd..

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #123 Gepost op: 28 juli 2009, 18:21 »
Nou wil ik niet zeuren hoor.....

Maar dit is waarschijnlijk Deutsche Grundlichkeit.

Die Fox-Risers komen uit Amerika..... Need I say more....

Zal dus wel meevallen denk ik .

maar je doet het lekker wel, net als ik  ;D
 
Deutsche Gründlichkeit komt niet uit de US, en het blijven Rox imitatie's, al komen ze uit Tadzjikistan  :D
 
 
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2009, 18:25 door Sounddragon »

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #124 Gepost op: 28 juli 2009, 20:54 »
Hahaha, kom maar op; jij doet vast niks met mijn Twin wat ik zelf nog niet mee heb gedaan  :))
 
maarrehhhh.. afsluitweekend ?? kom ik daar dan ??  :angel: 
 

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #125 Gepost op: 28 juli 2009, 23:42 »
Hee Jef, lekker kamperen, ies leuk voor joe!
Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #126 Gepost op: 28 juli 2009, 23:48 »
Yeah right, als Hooch bij jou in de tent mag  ;D

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #127 Gepost op: 28 juli 2009, 23:50 »
allen als tie z'n poten veegt, en me niet bespringt :))
Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #128 Gepost op: 29 juli 2009, 00:03 »
Ik geef op allebei de eisen geen garantie, al moet poten vegen niet zo'n probleem zijn  ;)
En over kwijlen, ruften en boeren wil ik je ook niet horen  :D
 

Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #129 Gepost op: 04 januari 2019, 13:37 »
als ik daar een setje ga bestellen: zijn er toevallig nog meer liefhebbers? zo ja, dan graag een PM
een forum: je schrijft alsof je praat en het leest alsof het gedrukt staat

Offline PimW

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #130 Gepost op: 04 januari 2019, 14:05 »
Ik weet niet welke je precies hebben wilt en wat de kosten zijn als je ze over laat komen, maar het is ook hier te krijgen:

https://webshop.quadwinkel.nl/rox-stuurverhogers-22mm-stuur-51mm-hoog-06020296

of via Bartang.eu


Offline V-Twin

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #131 Gepost op: 04 januari 2019, 17:50 »
als ik daar een setje ga bestellen: zijn er toevallig nog meer liefhebbers? zo ja, dan graag een PM

Let wel op welke je besteld omdat er heel veel verschillende modellen bestaan met verschillende hoogtes en diameters.

Offline J-P

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #132 Gepost op: 05 januari 2019, 15:46 »
Je kan ze ook hier kopen hoor. www.motoadventurestore.be daar heb ik ze vandaan.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Brombeer

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #133 Gepost op: 05 januari 2019, 17:34 »

Mja, die dingen kun je zo'n beetje overal kopen.


Het ging er in den beginne om, om de de prijs significant te kunnen drukken.

Vanuit de VS kun je rekenen op een na-heffing in NL. Ik betaalde op een gebruikt onderdeel al bijna 25 euro extra aan Postnl.


Bij Bartang.eu ben je voor 9 tientjes ex verzenden al klaar. Ik kan me niet voorstellen dat je het dan voor, wat, 6 tientjes vanuit de VS hier zou hebben..?

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline J-P

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #134 Gepost op: 05 januari 2019, 17:39 »
Hou op, ik betaalde vorige week al 10 euro importheffing op een t-shirt uit amerika...
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Brombeer

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #135 Gepost op: 05 januari 2019, 17:48 »

Die Roxen zijn de afgelopen jaren ook een stuk betaalbaarder geworden. Dat geldt ook voor Renthal sturen. Die waren vroeger ook onbetaalbaar. Die beginnen tegenwoordig al bij 6 tientjes.


Maar, misschien heeft jan van den berg een masterplan waar wij nog niks van weten....?

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #136 Gepost op: 05 januari 2019, 17:55 »
Als je meerdere sets gaat bestellen wel rekening mee houden dat je vanaf een X bedrag importheffing moet betalen bovenop de 21%btw.

Maar die btw word gerekend incl de verzendkosten en die is meestal ook aanzienlijk uit de VS toch?

Offline Floris

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Offline V-Twin

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #138 Gepost op: 06 januari 2019, 10:57 »
Als je RoxRisers wilt bestellen dan kan dat ook bij Altrider, hebben een depot in Zoetermeer en de verzendkosten zijn slechts €4,95.
http://www.altrider.eu/product/index
Voordeel is dat je per motor direct de juiste riser te pakken hebt. Let op als je de vaste riser bestel voor de CRF1000L dat je remslang onder een scherpe hoek komt te staan maar voor €60 heb je via Rob Geelen een op maat gemaakte HEL remleiding, inclusief doorvoerrubber en montage blokje voor onder bij de tank bij de overgang naar de vaste remleiding. De koppelingskabel is dan net nog lang genoeg om vrij te kunnen bewegen alleen je moet de kabel iets handmatig wegduwen om de motor op stuurslot te zetten en bij het in en uitnemen van de contactsleutel.

Wil je toch wat anders dan is Rugged Roads ook een alternatief. Koers is momenteel gunstig maar de verzendkosten (€21,95) zijn fors voor het geval je slechts 1 onderdeel bestelt.

Ik rij nu 2 weken met de vaste verhogers en het bevalt mij zeer goed samen met de Boosterplug de beste investering in de CRF tot nu toe.
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2019, 11:23 door V-Twin »

Offline Brombeer

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #139 Gepost op: 06 januari 2019, 11:13 »

Mooi link, Bram!  :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline V-Twin

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #140 Gepost op: 06 januari 2019, 11:25 »
Bij Alie heb ik deze gekocht. Ze zijn inmiddels binnen en ze zien er OK uit. https://nl.aliexpress.com/item/Universele-voor-22mm-Motorcycle-Stuur-Front-Handvat-Fat-Bar-Mount-Klemmen-Riser-Geanodiseerd-Afwerking-Mount/32918005721.html

Ben benieuwd of die gaan passen qua kabellengte en remslang op je Transalp?

Offline Brombeer

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #141 Gepost op: 08 januari 2019, 23:39 »

Ik heb een mooie klus binnengehaald, dus Brom prijst zich rijk  ;D


Maar de winkelwagen van Altrider.eu gaf aan dat de zwarte Roxen in backorder stonden. De site is in Engels, maar ik dacht, Zoetermeer. Dus ik stuur eerst een mail om te vragen hoe lang backorder dan kan gaan duren.

Binnen het uur reactie van Lynden, in Amerika. Volgende batch-zending naar NL is over ingeveer 4 weken. Maar ook in de VS is zwart niet op voorraad. Ze gaan hem maken voor me.

Ik heb terug gevraagd of ze dat redden binnen die 4 weken, of hoe lang het anders zou duren.


Heb ik weer  :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline V-Twin

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #142 Gepost op: 09 januari 2019, 16:20 »
Binnen het uur reactie van Lynden, in Amerika. Volgende batch-zending naar NL is over ingeveer 4 weken. Maar ook in de VS is zwart niet op voorraad. Ze gaan hem maken voor me.
Ik heb terug gevraagd of ze dat redden binnen die 4 weken, of hoe lang het anders zou duren.Heb ik weer  :)

Ha mooi te horen dat je ook zo snel een reactie hebt gehad, ik stond bij een eerdere vraag er ook versteld van. In Zoetermeer is het slechts een warehouse waarnaar een opdracht vanuit de USA naartoe wordt gestuurd. Snellere levering en direct duidelijkheid over de kosten. Mijn ervaring is dat dit sympathieke Amerikanen zijn, heb de eigenaar 3 jaar geleden in Utrecht op de beurs gesproken.

Offline Brombeer

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #143 Gepost op: 11 januari 2019, 00:11 »

Ja, dus die Lyndell kwam gister bij me terug. Had Rox gebeld met de vraag of het allemaal kon gaan lukken binnen hun 4 weken. Hij wachtte op antwoord. Dus ik zei: ik wacht even je antwoord af dan.

Vanmiddag meldde hij dat hem beloofd was dat als ik de order plaatste, hij het met de volgende zending mee kon sturen.


Done. 88 euro tot op de deurmat. Ik zie ze wel komen tegen die tijd  :)



..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Dorus

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #144 Gepost op: 11 januari 2019, 11:57 »
Ik zat zelf ook laatst naar van die stuurverhogers te kijken. Maar ik denk dat die Roxy risers wel iets te hoog zijn voor iemand die niet heel veel offroad rijdt.

Toen zat ik te denken, is het niet heel makkelijker om 2 ronde bussen te draaien en deze tussen de triple clamp en stuur te klemmen te plaatsen? Zo kan ik zelf de hoogte bepalen en hoef ik niet 100 euro neer te leggen voor een zetje verhogers. Of is dit te makkelijk gedacht?

Offline PimW

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #145 Gepost op: 11 januari 2019, 13:46 »
Als je gaat verhogen kom je al snel draad te kort en je kunt niet even een andere bout steken, die zit namelijk ingegoten in de klem.

Offline Brombeer

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #146 Gepost op: 11 januari 2019, 16:44 »

Op de Brominator heb ik toen verhoogd zoals Dorus zegt: een stuk massief rondstaal wat ik nog had, op 8.5mm doorboord en onder de stuurklem met een langere bout vastgezet.

Maar, die kroonplaat (van een Husqvarna crosser) had die stomme stuurstroppen inderdaad niet en was gemaakt om op die manier de stuurklem te herbergen.

Ik had uitgerekend, was iets van 2 euro 80 staal. En wat arbeid  ;D


Maar, bij wielen van 1600 euro ga ik dat soort oplossingen niet meer doen.

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin