Auteur Topic: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???  (gelezen 39733 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bill

Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Gepost op: 07 januari 2009, 13:39 »
Onderstaand bericht komt vanaf het oude forum.

NiCo wil voor wie dat ook wil stuurverhogers bestellen in de USA.
Het scheeld enorm veel en als je met z'n alle besteld betaal je maar een keer verzend kosten. De NL prijs zal zo rond de 70 euri liggen denk ik.
Meer info vindt je op: http://www.roxspeedfx.com/cgi-bin/cart/showitems.cgi?subcat_id=268
Of op
http://www.advdesigns.net/
Wil je deze stuurverhogers ook hebben ??? stuur NiCo met een C dan even een mailtje nclvannoorloos@xs4all.nl

Het vervolg kan je lezen op het oude forum:
http://57777.rapidforum.com/topic=100267204280

Hier in iedergeval de laatste up-dat van Nico:
Citaat
Nico AT schreef op 05.01.2009 13:57
Er schijnt nu toch iets te gaan gebeuren in de VS.

Om even uit te leggen:
men wilde persé dat ik per creditcard betaalde en die heb ik niet.
Toen ik vroeg of men een prijsopgave wilde doen kreeg ik geen antwoord, ook niet na herhaald mailen en bellen.

Ik ben daarna via een kennis in de VS verder gaan zoeken en heb nu een leverancier gevonden die per PayPal af wil rekenen. En dat kan wat mij betreft wel.

Ik heb die gasten gisteren gevraagd een prijsje, inclusief verzendkosten, te maken voor het leveren van tenminste 7 stuks.

Volgens mij gaat dit wel lukken.
Groet, NiCo

[/][/b]
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2009, 13:45 door Bill »

Offline trooper

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #1 Gepost op: 07 januari 2009, 14:26 »
hier nog eentje die er wil bestellen, 1 paar aub,
Nico, youve got mail


ik zou er dan onmiddellijk staalflex remleidingen bijnemen zowel voor +achter
Ad kan mij hierbij misschien wel helpen

Offline Bill

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2009, 15:39 »
Na het zich laat aanzien, word het erg lastig om die dingen naar Nederland te krijgen :'( >:(
Ik weet niet of er iemand is die handig is met autocat software ???
Maar als iemand deze tekening over kan nemen in een Cat programma, wil ik wel eens wat bedrijven benaderen of zij dit willen en kunnen maken.

Offline Bono

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2009, 15:48 »
In dat geval wordt het topic:

Bill Risers stuurverhogers samen kopen in Nederland... ;D ;D

-- Han --

Offline Nikotech

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2009, 16:46 »
Na het zich laat aanzien, word het erg lastig om die dingen naar Nederland te krijgen :'( >:(
Ik weet niet of er iemand is die handig is met autocat software ???
Maar als iemand deze tekening over kan nemen in een Cat programma, wil ik wel eens wat bedrijven benaderen of zij dit willen en kunnen maken.

Laat ik nu "handig" zijn met een CAD ( Computer Aided Design ;) programma en wat vriendjes in de metaal met CNC freesbanken.

Had al eens eerder aangegeven in dit topic ( op oude forum) ze zelf te gaan ontwikkelen. Maar heb nog wat andere zaken lopen ( voetsteunen,koffers, voorvorkbussen, ed.)  die ik zelf moet maken/ontwikkelen.  maar wil als nog wel eens wat collega's/vrienden aan het werk zetten om een prijsje te berekenen.

Maar ....Ga je "in mijn vreten zitten" of stuur je aan op een joint venture ?    ;D  ;D

Trouwens je hebt niet perse een CAD tekening nodig hoor om een offerte te laten maken. CNC frezer gaat toch zelf een programma maken.
Wanneer je een tekening hebt met alle maten erop dan is dat meer dan voldoende.[/]

Zullen we kijken of we tot een gezamelijke tekening kunnen komen ?
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline Bill

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2009, 16:49 »
Je kunt natuurlijk een demoversie van Microsoft Visio downloaden. Hier kun je technische tekeningen maken die je kunt exporteren naar AutoCad formaat. Zo heb ik destijds ook mijn ontwerpen met Nikotech gedeeld.

Het logo is erg mooi, maar "Bill" vind ik niets. En BillTech is zo afgezaagd...
;D Mijn ontwerp dus mijn logo Menno, of moet jouw stiertje erop ??? ;)

Offline Nikotech

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #6 Gepost op: 15 januari 2009, 16:52 »
;D Mijn ontwerp dus mijn logo Menno, of moet jouw stiertje erop ??? ;)

Dat zeg ik ...... " PURE BROODNIJD "  ;)
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline Bill

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #7 Gepost op: 15 januari 2009, 16:53 »
Laat ik nu "handig" zijn met een CAD ( Computer Aided Design ;) programma en wat vriendjes in de metaal met CNC freesbanken.

Had al eens eerder aangegeven in dit topic ( op oude forum) ze zelf te gaan ontwikkelen. Maar heb nog wat andere zaken lopen ( voetsteunen,koffers, voorvorkbussen, ed.)  die ik zelf moet maken/ontwikkelen.  maar wil als nog wel eens wat collega's/vrienden aan het werk zetten om een prijsje te berekenen.

Maar ....Ga je "in mijn vreten zitten" of stuur je aan op een joint venture ?    ;D ;D

Trouwens je hebt niet perse een CAD tekening nodig hoor om een offerte te laten maken. CNC frezer gaat toch zelf een programma maken.
Wanneer je een tekening hebt met alle maten erop dan is dat meer dan voldoende.[/]

Zullen we kijken of we tot een gezamelijke tekening kunnen komen ?
NiKo, ik ben toch al zo een beetje jouw hofleverancier wat betreft ontwerpjes ???
Omdat jij het druk hebt met voetsteunen,koffers, voorvorkbussen, ed. Wil ik kijken of er alvast een tekening gemaakt kan worden. En wie, waar en hoe het dan gemaakt word en tegen welke prijs, kunnen we dan wel eens bekijken. Maar natuurlijk gaat de voorkeur uit naar Nikotech spul.

Offline Bill

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #8 Gepost op: 15 januari 2009, 16:55 »
Je kunt natuurlijk een demoversie van Microsoft Visio downloaden. Hier kun je technische tekeningen maken die je kunt exporteren naar AutoCad formaat. Zo heb ik destijds ook mijn ontwerpen met Nikotech gedeeld.

Het logo is erg mooi, maar "Bill" vind ik niets. En BillTech is zo afgezaagd...
Met dat programma kan ik niet overweg. Niko kon mijn tekeningen in ieder geval niet gebruiken.

Offline Bill

« Laatst bewerkt op: 15 januari 2009, 18:10 door Bill »

Offline Bill

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #10 Gepost op: 03 februari 2009, 14:13 »
We  kunnen het blijven rekken en nieuwe leveranciers blijven zoeken maar op een  gegeven moment moet je ook van stoppen weten. Er  zitten veel haken en ogen aan het bestellen in de States.
Natuurlijk  kan je bestellen, natuurlijk sturen ze het naar je toe, natuurlijk komt het bij  je terecht. Maar er is een probleempje en dat heet ministerie van Financiën. Die  leggen er zo’n 30% direct en indirect bovenop. En dan is zo’n setje niet echt  leuk meer.
Daarom  stoppen wij, NiCo en William, met proberen die dingen te  importeren.
Er is  inmiddels contact geweest met NiKotech en die is aan het bekijken of er een  aantrekkelijk prijs gemaakt kan worden voor vergelijkbare  risers.
Het  staat natuurlijk iedereen vrij om zelf de boer op te gaan en te proberen die  dingen te importeren, wij pretenderen geenszins het zwarte garen uitgevonden te  hebben, laat ons wel weten of het lukt en tegen welke prijs, als het een lekker  bod is willen we natuurlijk gewoon mee doen. :P

Aldus NiCo. wat ik mij bij aansluit.
 

robert

  • Gast
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #11 Gepost op: 03 februari 2009, 16:12 »
Wat is eigenlijk het voordeel van deze verhogers op bijv. een Varadero?? Puur off-road?? Confort??

Graag uitleg :)

Offline NiCoAT

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #12 Gepost op: 03 februari 2009, 16:21 »
Als je een beetje lengte hebt zit je een beetje in elkaar gedrongen of staand hang je iets voorover op de motor en dat belast in ruwere rijomstandigheden je rug behoorlijk zwaar.
Tenminste, dat is mijn ervaring.
Een AT is toch een motor waar je lekker rechtop moet kunnen zitten en als je off-road gaat ook makkelijk moet kunnen staan, dat maakt het rijden op de AT voor mij nog plezieriger. Daarom wil ik die verhogers hebben.
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2009, 16:23 door NiCoAT »
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Offline NiCoAT

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #13 Gepost op: 03 februari 2009, 16:25 »
En als alternatief kunnen we ook deze gewoon aanschaffen:

http://www.polo-motorrad.de/shop/Technik-Umbau-Styling-Lenker--zubehoer-Rohrlenkerverl--22mm-Verlegungsada-rpaar/select/50180300010/product/141205/group/7277/dmc_mb3_search_pi1.pos/1/Produktdetail.productdetails.0.html
Heb je al iemand gevonden die ervaring heeft met die dingen? Ze zien er best degelijk uit maar zijn ze dat ook?
Ga niet graag op mijn kokosnoot door een afgebroken verhogertje. :-\
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Offline Nikotech

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2009, 17:09 »
Zojuist een prijs aanvraag a.d.h.v. een schets de deur uit gedaan naar één van mijn CNC frees vriendjes.

Ik laat me verrassen,  u hoort z.s.m. het vervolg
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline Bill

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #15 Gepost op: 19 februari 2009, 18:04 »
Zojuist een prijs aanvraag a.d.h.v. een schets de deur uit gedaan naar één van mijn CNC frees vriendjes.

Ik laat me verrassen,  u hoort z.s.m. het vervolg
Spannend  :o ::) ;D Dan wacht ik nog even met andere bestellen  :P

Offline Bill

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #16 Gepost op: 12 maart 2009, 23:43 »
Bijna een maand verder  :P Is er al nieuws  ???

Offline Waffie

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2009, 23:57 »
We  kunnen het blijven rekken en nieuwe leveranciers blijven zoeken maar op een  gegeven moment moet je ook van stoppen weten. Er  zitten veel haken en ogen aan het bestellen in de States.
Natuurlijk  kan je bestellen, natuurlijk sturen ze het naar je toe, natuurlijk komt het bij  je terecht. Maar er is een probleempje en dat heet ministerie van Financiën. Die  leggen er zo’n 30% direct en indirect bovenop. En dan is zo’n setje niet echt  leuk meer.
Daarom  stoppen wij, NiCo en William, met proberen die dingen te  importeren.
Er is  inmiddels contact geweest met NiKotech en die is aan het bekijken of er een  aantrekkelijk prijs gemaakt kan worden voor vergelijkbare  risers.
Het  staat natuurlijk iedereen vrij om zelf de boer op te gaan en te proberen die  dingen te importeren, wij pretenderen geenszins het zwarte garen uitgevonden te  hebben, laat ons wel weten of het lukt en tegen welke prijs, als het een lekker  bod is willen we natuurlijk gewoon mee doen. :P

Aldus NiCo. wat ik mij bij aansluit.
 


heb misschien een optie,

heb een adres in amerika en   een contact die bereid is om ze mee te nemen naar nederland

en ga hier even verder mee,


technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline NiCoAT

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #18 Gepost op: 13 maart 2009, 07:58 »
heb misschien een optie,

heb een adres in amerika en   een contact die bereid is om ze mee te nemen naar nederland

en ga hier even verder mee,

En ik heb nog steeds belangstelling hoor!!!!!
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #19 Gepost op: 13 maart 2009, 18:23 »
Mie toe  ;D

Offline brings

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #20 Gepost op: 13 maart 2009, 22:37 »
Ik snap het probleem niet zo.
Stel je bestelt 10 sets. Laten we zeggen 7.5 kilo.
Kost ergens tussen de 50 en 75 usd per USPS.
ca 6% invoerrechten en 19% BTW over product, transportkosten en invoerrechten.
Klaar is kees, afhankelijk van leverancier binnen 14 dagen in huis.

Enige wat dus van belang is dat iedereen die bestelt ook afneemt.


Offline Bill

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #21 Gepost op: 14 maart 2009, 11:09 »
Ik snap het probleem niet zo.
Stel je bestelt 10 sets. Laten we zeggen 7.5 kilo.
Kost ergens tussen de 50 en 75 usd per USPS.
ca 6% invoerrechten en 19% BTW over product, transportkosten en invoerrechten.
Klaar is kees, afhankelijk van leverancier binnen 14 dagen in huis.

Enige wat dus van belang is dat iedereen die bestelt ook afneemt.


Als het echt allemaal zo makkelijk was, waren die dingen er al lang geweest. Je hebt waarschijnlijk niet het hele topic (hier en op het oude forum) gelezen.

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #22 Gepost op: 02 mei 2009, 11:41 »
FF dit oude topique weer oprakelen  :)
 
Gisteren was ik bij Ad in de toko om mijn brommert wat te upgraden, en daar kwam dit verhaal weer zijdelings ter sprake. Ad heeft een kennis die binnenkort, als ik het goed begreep, een auto deze kant op laat komen. Daarmee is het easy de peazy om een zwikkie van die Rox handel in tha trunk mee te laten komen, maar dan moeten er wel spijkers met koppen geslagen worden, en dan m.n. wat betreft de betalingen.
Het is wat lullig om iemand die sets voor te laten schieten en achteraf overal achteraan te moeten rennen, mailen en bellen om zijn centjes terug te laten bekomen, dus als iedereen die SERIEUS interesse heeft nou laten we zeggen de helft vooruit betaalt, dan is er een goede basis om die investering te doen lijkt me.. Ik persoonlijk vind het geen enkel probleem om 100% vooruit te betalen, ik heb nog steeds wel oren naar een setje risers van de firma Rox, ik weet niet hoe het met jullie zit ???
 
Misschien dat Ad hiervoor in overleg met zijn kennis het een en ander op touw kan/wil zetten ??
 
Als er een financieel zekerheidje kan worden ingebouwd dmv een aan/vooruitbetaling van de betrokkenen, lijkt me dat wel een goede vetrouwensbasis om e.e.a. in gang te gaan zetten.. of zie ik dat verkeerd ??
 
 

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #23 Gepost op: 06 mei 2009, 14:06 »
HEREN!!!!

Hoeveel geinteresseerden zijn er in de stuurverhogers? en wat is het prijsplafond?

Ik heb namelijk een nieuwe buurman gekregen, en die is...tadaaaa een metaalbewerker. Hij heeft een volautomatische computerfrees en die kan zo'n stuurverhoger in een poep en een scheet maken. Ik heb alvast de maten laten opnemen van een transalpstuur en klem maar ik geloof dat de AT precies dezelfde maten heeft (correct me if i am wrong!). Ik krijg morgen een prijsopgave van hem. Ik ben uitgegaan van een verhoger van 1 inch, dus 2,5 cm. mocht hij hoger moeten zijn, gelijk aangeven, dan laat ik twee prijzen maken, voor twee verschillende verhogingsafstanden.

Ik ben uitgegaan van een standaard opvulblok, dus niet zo spiffy als die ROX dingen. Of gaat het juist om de vorm van die Rox gevallen?

Dussss reageren aub!!! de prijs komt ASAP....
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2009, 14:12 door PMF71 »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Nikotech

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #24 Gepost op: 06 mei 2009, 14:23 »
't ging m.i. juist om de vorm/concept van de ROX riser.

Tenminste, dat je het stuur naar omhoog ook naar voor en achteren kan verplaatsen !

Laat me verrassen door de prijs ! doe er wel een tekening bij, die zal hij toch wel maken in een CAD programma :)  weten we allemaal waar we over spreken.
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #25 Gepost op: 06 mei 2009, 14:29 »
Ik heb hem net gesproken en de tekening van Bill laten zien, maar hij zei al dat 70 euro voor een set van die rox risers, compleet afgewerkt en geanodiseerd, best een hele nette prijs is. Alhoewel je natuurlijk flink wat kwijt bent aan de import en transportkosten daarbovenop als je ze uit amerika moet laten komen. Hij gaat het nog berekenen, maar verwacht geen stuntprijzen. Het is best een pittige vorm om te produceren.

Ik laat het ASAP weten!

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #26 Gepost op: 06 mei 2009, 20:19 »
Het gaat uiteraard juist om die Rox risers, gewone stuurverhogers koop je voor een geeltje op elke straathoek  ::)  (bij wijze van spreken).
 
Die Rox dingen zijn juist cool omdat je ook de offset van het stuur precies naar je smaak en armlengte kunt variëren.
 
Voor de goeie sjit IS er geen prijsplafond wmb.  8)
 
Let er bij evt zelffabricage wel op, dat er een redelijk dappere materiaalkeuze nodig is... op afbrekende of scheurende risers zit niemand te wachten gok ik  ;)
 
 
 
 

Wouter

  • Gast
Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #27 Gepost op: 06 mei 2009, 21:26 »
Ik kan via een collega alles uit de US laten komen.
Wordt verzonden met een normale post enveloppe en komt 90% zeker door de douane.

In 10% heb je pech en moet je invoerkosten betalen.

Als er nog interesse is kan ik wel eens informeren.

Offline olaf

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #28 Gepost op: 06 mei 2009, 23:11 »
tip . ik laat ook nog al eens wat komen vanuit de usa , als je daar iemand het op laat sturen vrind of vage kennis . uit orginele verpakking (zonder bon), gift op het pakje prijs niets tot weinig . inderdaad 90% + geen invoer inklaar kosten .
De bedrijven zelf doen dit niet boetes voor hun rekening vanwege belastingontduiking .
AT en KTM Adv 990R

Offline Sounddragon

Re: Rox Risers stuurverhogers samen kopen in de USA ???
« Reactie #29 Gepost op: 06 mei 2009, 23:13 »
Ik kan via een collega alles uit de US laten komen.
Wordt verzonden met een normale post enveloppe en komt 90% zeker door de douane.

In 10% heb je pech en moet je invoerkosten betalen.

Als er nog interesse is kan ik wel eens informeren.

Dat zou niet vervelend zijn  :)
 
Ik neem aan dat er nog wel wat meer mensen zijn die interesse hebben, er wáren er genoeg in ieder geval.
 
@ Olaf:  invoerkosten zijn misschien wel een tientje of 15 EUR ofzo.. daar ga je ook niet van omvallen.. Als hij er tussendoor hobbelt is het mooi, heb je pech heb je pech.. life sucks  ;)
 
Edit :  het hele topic begon eigenlijk als een soort inkoopaktie, zodat we iig de verzendkosten een beetje binnen de perken konden houden, en dat gaat dan ook niet op;  een aantal van die sets in een doos lijkt me zowieso niet door te kunnen gaan als 'gift'  ;D
 
 
 
 
 
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2009, 23:20 door Sounddragon »