Auteur Topic: Waarde van een XLV750R  (gelezen 4448 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VFR-rijder

  • Gast
Waarde van een XLV750R
« Gepost op: 13 november 2009, 00:11 »
Wil graag een XLV aankopen, maar hoeveel zijn ze nu eigenlijk waard?

Natuurlijk is dit afhankelijk van de staat van de moto, daarom geef ik een paar voorbeelden:
-moto in perfecte staat (nieuw staat, of door volledige restauratie zelfs beter dan ooit nieuw geleverd door Honda)
-moto in goede staat met lichte gebruikssporen.
-moto in rijdende staat (zware gebruikssporen).
-moto die eigenlijk moet gerestaureerd worden (kleine stukken ontbreken of er zijn dingen defect).
-moto die niet meer kompleet is (meerdere stukken ontbreken) of heeft meerdere defecten heeft en is eigenlijk meer voor stukken (of toch nog restaureren).

Stel dan ook voor dat je aangeeft wat de staat is, als je een waarde geeft, want dit kan toch een groot verschil in waarde geven.

Hoop dat jullie mij een beetje wegwijs kunnen maken in het bepalen van de waarde van een XLV.

Offline Two Plugs

Re: Waarde van een XLV750R
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2009, 09:45 »
Uit eigen ervaring (wellicht dat Martin Visser ook iets kan aanvullen)

-moto in perfecte staat (nieuw staat, of door volledige restauratie zelfs beter dan ooit nieuw geleverd door Honda)
>> Er stond een aantal jaren terug een dergelijke XLV750R op de motobeurs in Utrecht: € 3.300,- vraagprijs!

-moto in goede staat met lichte gebruikssporen.
>> Heb mijn XLV in deze staat gekocht in december 2000: € 2.250,-

-moto in rijdende staat (zware gebruikssporen).
>> Heb ooit eentje gekocht in Limburg voor onderdelen: € 800,-. Is later weer verkocht via Marktplaats; tot mijn verbazing geen interesse vanuit de TCN... Was compleet. Prijs kan oplopen tot € 1.500,-

-moto die eigenlijk moet gerestaureerd worden (kleine stukken ontbreken of er zijn dingen defect).
>> € 800,- tot € 1.000,-

-moto die niet meer kompleet is (meerdere stukken ontbreken) of heeft meerdere defecten heeft en is eigenlijk meer voor stukken (of toch nog restaureren).
>> Oud ijzer prijs.

Voor de rest is het koffie-dik kijken en idd wat de gek er voor geeft. Mijn XLV (die van 2.250 Euri) is later door mijn honda dealer voor de verzekering getaxeerd op € 4.500,- (limited, dus met zwarte motorblok).
De XLV HRC (rood motorblok) die op dit moment (nog steeds...  :-\ ) uit elkaar ligt voor een grondige restauratie heb ik eveneens voor € 800,- verworven. Maar dat was een mazzeltje omdat de eigenaar niet wist met wat voor zeldzame motorfiets hij te doen had...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180