Hoi VFR rijder,
Voor wat betreft het 'rode' blok (de z.g. "HRC" versie): in Nederland is dit de enige serie geweest die formeel door Honda is gevoerd.
Deze "HRC" had een aantal pijnpuntjes... Zo was een XLV750R in 1983 (introductie op de Salon van Parijs) een fix stuk duurder (ca. 2.000-3.000 Gulden, zeg maar een dikke 1.400 €) dan een vergelijkbare BMW R80GS; terwijl er kwalitatief ook nog het een en ander op af viel te dingen...
Om de reputatie te redden, bracht Honda een 'publieke' versie uit, de 'Limited' met idd zwart motorblok en metalic lak en technisch op een paar punten verbeterd. Martin Visser weet er echt veel van af, volgens mijn informatie is deze 'Limited' versie alleen gevoerd in Frankrijk en Italië.
De XLV750R Limited die ik heb komt oorspronkelijk uit Frankrijk en is in 1985 op Nederlands kenteken gezet.
Hallo Two Plugs,
bedankt voor de info,
Heb al gezien dat er in Frankrijk veel meer te koop staan dan hier in Belgie en bij jullie in Nederland, en ben er dan ook over aan het nadenken om er één te gaan kopen in Frankrijk. Ben dan ook bezig met het informeren over de praktische zaken van het invoeren vanuit Frankrijk, weet jij daar iets meer over?
De taal is natuurlijk al een eerste probleem, mijn frans is niet zo goed (schrijven lukt helemaal niet dus eens een mail te sturen is een probleem).
De papierwinkel: douane hier in Belgie zou geen probleem zijn, maar weet niet of er in frankrijk iets moet gebeuren bij de uitvoer, want in Frankrijk blijft een nr. plaat ook bij het voertuig zoals bij jullie in Nederland (en bij jullie in Nederland moet de nr. plaat worden ingeleverd en krijg je papieren voor export, weet ik omdat ik ooit een Matra Murena in Nederland ben komen kopen maar de verkoper een handelaar heeft dit toen samen met mij in orde gebracht)
Verder hebben we hier in Belgie bij elk voertuig een gelijkvormigheidsattest, nu is dit europees maar bij oudere modellen niet. Hebben jullie ook zo een gelijkvormigheidsattest, heb horen zeggen dat de Fransen dit niet hebben. Dit zou ik dan moeten aanvragen bij Honda, maar dat zou een probleem kunnen zijn (ook voor het aanvragen van een nr. plaat) als het een model is dat in Belgie niet is ingevoerd (model met zwarte motorblok).
Alle info is welkom,
Peter, de VFR-rijder.