Auteur Topic: powercommander programs?  (gelezen 2317 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
powercommander programs?
« Gepost op: 14 mei 2010, 10:32 »
hallo Allen,

ik heb voor mijn 2003 Dero een powercommander en een O2 sensor eliminator gekocht (nog niet binnen). Ik heb behoorlijk last van horten en stoten onder deellast, zou een vaker voorkomend euvel zijn op de 2003. In Duitsland werden de ECU's uit de 2003 onder garantie vervangen maar dat is hier kennelijk niet gebeurd.
Ik heb een K&N luchtfilter maar originele uitlaten. Ik hoef ook geen andere uitlaten voorlopig. Ik heb eens op de site van Powercommander gekeken naar de downloadable programmas voor op de powercommander en vind wel een standaard dero plus o2 eliminator maar jammer genoeg niet 1 voor dat EN een K&N.
Heeft iemand er zo 1? En de programmas die ik download zijn ook maar een 3Kb groot, klinkt mij wat klein....

dank,
Marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline jack

Re: powercommander programs?
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2010, 13:26 »
Marc, iedere varadero moet anders worden afgesteld op een powercommander en dus voldoet een standaard mapping naar mijn mening niet. Ik heb ook een dero uit 2003 en deze liep niet eens zo beroerd en had eigenlijk geen last van kfr maar kon natuurlijk altijd beter. Ik heb hem bij aart nolen in strijen laten afstellen waar eric hem ook heeft laten afstellen (ook 2003). Aart vertelde dat die van mij veel makkelijker was af te stellen dan die van eric omdat hij standaard al beter liep dan die van eric. Ik was 156 euro kwijt voor het afstellen. De kosten zijn natuurlijk afhankelijk van hoe makkelijk je motor is af te stellen. Had de powercommander en 02 eliminiator zelf al gemonteerd en het pair valve systeem verwijderd. Het resultaat van het afstellen was dat ik voelbaar meer vermogen en koppel kreeg over het hele gebied. De motor trekt veel beter en sneller door  ;D. Heb overigens ook bos dempers en een k&n filter.



Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: powercommander programs?
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2010, 14:55 »
Hoi Jack,

was ook wel van plan de boel eens echt op mijn motor te laten afstellen, maar daarvoor eerst een even het vakantie geld ontvangen :-)
Als ik de PC ontvang wil ik hem ook zelf even monteren en het zou prettig zijn als er al een enigzins passend standaard mapje zou zijn.

Als ik al eens van het hikken af zou zijn ben ik al blij, echt mooi afstellen komt dan later wel.

Marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Wouter

  • Gast
Re: powercommander programs?
« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2010, 16:42 »
Misschien heb je hier wat aan?

http://www.powercommander.com/powercommander/powercommander_iii_usb.aspx?mk=7&mdl=50&yr=2003

M116-504  Stock exhaust, Stock or aftermarket air filter, Dynojet O2 eliminator 76423005


http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=1459.0


Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: powercommander programs?
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2010, 16:52 »
Hoi Wouter,
 Ja die had ik ook in gedachte als voorlopig programma. Ik had alleen gehoopt dat er eentje was die niet en stock luchtfilter EN K&N doet. maar ach, dat wordt er bij een goeie dyno run wel uitgehaald :-)

In het onderste topic, dat ik al eerder met grote spanning gelezen had, zie je dat de originele A/F ratio onder de 4000 toeren erg arm staat, dat zal bij mij dus ook wel zijn en ik hoop dat zelfs een standaard PC III program deze al iets rijker heeft staan. De PC III die ik in de VS heb besteld is voor European models only dus die zal wel niet aan de arme californische emissie eisen voldoen :-) en eens zien wat die eliminator doet...wachten wachten wachten...zucht. was net even onderweg naar een vriend van me maar de fiets was zo aan het hikken op de binnenweg (kan daar niet doortrekken met verkeer) dat ik het echt zat was en omgedraaid ben.....

marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Erik

  • Gast
Re: powercommander programs?
« Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2010, 23:54 »
Even voor de duidelijkheid; een Powercommander in "nulsetting" doet dus precies niets!
Het enige wat een PCIII doet is bij een bepaalde gasstand en toerental het signaal voor de injectie naar boven of beneden bijstellen. Als je dus een PCIII met "nulsetting" monteerd blijft alles bij het oude  ;)

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: powercommander programs?
« Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2010, 00:40 »
daar klinkt nulsetting naar ja :-)
Ik dacht zelf aan: European Model. Completely Stock Bike with Dynojet 02 Eliminator installed
Om eens mee te beginnen....
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)