Ok, het bokken en niezen van de dero's (carbu en inspuit) wordt nu in een aantal open threads besproken. De mijne doet het steeds erger ondanks verse bougies, accu, K&N luchtfilter, injectieschoonmaak middel, verse olie en filter en regelmatig flink op toeren even schoonbranden.
Optrekken en 140 op de snelweg geen probleen maar het coasten op weinig gas op lagere snelheid (2e versnelling in de file of 3 achter sloom verkeer op de provinciale weg) wordt echt heel onprettig. Ik moet nu op de koppeling rijden, gas open, versnellen en dan weer de koppeling in en uitrollen. Doe ik dat niet dan smoort ie en niest ie of geeft een onprettig harde klap. ik heb een powercommander besteld maar die is er nog niet en eigenlijk denk ik niet dat dit de oplossing is. Ook zonder PC moet je gewoon kunnen rijden op een 2003 injectiedero. Beetje zagen alah maar niet dat genies en geklap. mengsel of ontsteking klinkt aannemelijk. Zonder toegang tot een testbank (komt wel asl de PC er is) zou ik toch graag wat dingen na willen kunnen kijken. Ik begrijp dat een aantal zaken op deze fiets met onderdruk werken, smoorklep op luchtfilterhuis bv. En dat ie gevoelig is voor het aanzuigen van valse lucht zoals bij de aansluitingen van het injectiehuis op de cylinders. Dit laatste is te controleren door er een ontvlambare stof op te spuiten en kijken of de stationair beinvloedt wordt of niet, reageertd de stationair dan zuigt ie kennelijk op die aansluiting, ergo niet dicht. Het vacuum weet ik niet hoe te controleren. Ik heb wel een vacuum meter uit mijn turbo auto tijd maar weet niet goed waar ik deze kan aansluiten en hoeveel vacuum ik hoor te meten. Iemand enig idee waar ik vacuum kan meten op de injectiedero? en hoeveel vacuum ik zou moeten hebben bij welk toerental?
Ander populair foutje is het knikken van de ontluchtingsslang onder de tank. het is erg lastig om te zien hoe die slang loopt als je de tank weer laat zakken, geen knik is dus latig te garanderen. is er niet gewoon te rijden zonder deze slang? is het mogelijk de tankontluchting te doen via een slangetje van 3 centimeter zodat er gewoon niets te knikken is? Of moet die slang tot helemaal onder aan de fiets lopen, is toch maar om lucht aan te kunnen zuigen??
Iedere andere tip is welkom want zo vind ik niets aan de vara.
Dank,
Marc