Auteur Topic: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!  (gelezen 14283 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #30 Gepost op: 22 maart 2010, 07:54 »
Hoi marc,
Ik zit eens naar bougies te kijken en zie 2 NGK's die aangeboden worden:
NGK IJR8B9 en de DPR8EIX-9. Allebei worden voor de sd02 aangeboden en allebei zijn iridium. Alleen is de tweede 12 eurie en de eerste 30..... welke heb jij genomen?
Dank,
Marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline Menno

Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #31 Gepost op: 22 maart 2010, 08:24 »

Respectievelijk 14 en 6 pond op www.ebay.co.uk

Als je ze met wat andere rijders koopt vallen ook de verzendkosten wel mee.

Offline Hoenderdaal

Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #32 Gepost op: 22 maart 2010, 08:35 »
Hey Marc,

NGK Iridium-IX DPR8EIX-9

Deze heb ik er in gezet, ik heb ze trouwens bij MotorZoom gekocht zit 5 min bij mij huis vandaan. Daar kosten ze per stuk 19,95 is een aanbieding geloof ik.

Gr Marc.

http://www.motozoom.nl/

Offline delange33

Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #33 Gepost op: 22 maart 2010, 08:39 »
Hoi marc,
Ik zit eens naar bougies te kijken en zie 2 NGK's die aangeboden worden:
NGK IJR8B9 en de DPR8EIX-9. Allebei worden voor de sd02 aangeboden en allebei zijn iridium. Alleen is de tweede 12 eurie en de eerste 30..... welke heb jij genomen?
Dank,
Marc

Ha Marc,
Ik heb nog geen bougies gekocht, ff rondkijken nog:
Hier zijn ze weer anders geprijsd: http://www.bikereparts.nl/index.php/cPath/232_236_387_639
Groet,
Marc
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline delange33

Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #34 Gepost op: 22 maart 2010, 08:42 »
Hey Marc,

NGK Iridium-IX DPR8EIX-9

Deze heb ik er in gezet, ik heb ze trouwens bij MotorZoom gekocht zit 5 min bij mij huis vandaan. Daar kosten ze per stuk 19,95 is een aanbieding geloof ik.

Gr Marc.

http://www.motozoom.nl/

Hoi Marc,

Kreeg je de ouwe bougies er makkelijk uit?

Bedankt,
Marc
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Hoenderdaal

Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #35 Gepost op: 22 maart 2010, 08:49 »
Hoi Marc,

Kreeg je de ouwe bougies er makkelijk uit?

Bedankt,
Marc

Hoi Marc,

Die van mij gingen best makkelijk los, maar ik had het idee dat de vorige bougies ook nog niet zo heel oud waren.

Gr Marc.

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #36 Gepost op: 22 maart 2010, 10:14 »
Ok,

twee maal ngk IJR8B9 inclusief verzend uit de UK voor 35 euro.

groet,marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline Hoenderdaal

Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #37 Gepost op: 29 maart 2010, 09:49 »

Beste Alle,

Ik heb zaterdag middag me motor op gehaald bij de monteur waar ik hem in onderhoud heb. Wat is er gedaan me carburateurs zijn afgesteld en de kleppen zijn na gekeken maar die stonden nog super dus daar is verder niets aangedaan. Het propleem met inhouden is na het afstellen echt een stuk beter hij houd echt bijna niet meer in en reageerd beter op het gas dus ben weer helemaal  ;D

Bedankt voor alle tips ;)

Gr Marc.

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #38 Gepost op: 08 april 2010, 14:21 »
Bougies net binnen gekregen uit de UK. net eens even vervangen. De ouden zagen er nog goed uit, mooi cacao bruin van kleur, beiden. Maar ik zag wel dat 1 van de slangen onder uit de tank (de meest rechtse) flink geknikt zat. Toen ik de knik eruit haalde had ik ook ineens een plasje rommel op de vloer liggen. De aansluiting is recht naar beneden en er is weinig ruimte voor die dikke slang om een mooie bocht te maken. Dus ik de slang opnieuw rerouteerd (wat een woord) tussen de cylinders door. Alles gemonteerd en toen moest ik snel weg naar een afspraak. pak aan, opstappen en starten....RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR vol gas.... de slang drukte kennelijk op de gas kabel ofzo. Snel uit, boel weer open en slang andere kant op. Nu kon ik niet goed zien of ie weer knikt want ik moest weg. maar goed. iets was er duidelijk niet goed :-)
Dit weekeinde lucht filter vervangen dus gaat de boel weer open. Zal dan eens goed kijken hoe die slang te routeren.

Marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline de Wolf

Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #39 Gepost op: 08 april 2010, 18:25 »
De rechter slang is meen ik de ontluchtingsslang van de tank. Raar dat daar troep in zat!
Varadero '99 52.000km

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #40 Gepost op: 08 april 2010, 18:44 »
Hopelijk is het de afwater slang van de vulopening. Anders is het plasje misschien ontstaan doordat ik de tank moest kantelen....

is de rechterslang bij de injectiedero's ook de ontluchtings slang? Zat een flinke knak in. De slang die geknikt was is een dikke ruber slang. Links ervan zit een iets dunner met na 15 een hard rubberen omhulsel.

dank,
marc
« Laatst bewerkt op: 08 april 2010, 19:57 door marc Lenssen »
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #41 Gepost op: 10 april 2010, 17:21 »
Oops edit: de slang met de knik is de middelste slang. Doordat ie eerts naar rechts afboog dacht ik dat het de rechter slang was.
Vandaag maar even tank eraf om een vers luchtfiltertje te plaatsen (K&N). het oude filtertje zag eruit alsof het al wat kilometers erop had zitten......ahum.....
Dus, verse iridiumkes erin en K&N....loopt al weer wat beter.
Klote klus om bij deze de tank eraf te halen. Als je hem bij het afhalen iets te veel kantelt dan loopt er benzine uit het meest linker pijpke...oh joy....en dat ruikt zo lekker..... :-)

Maar goed, ook even bagage rek gemonteerd maar deze is denk ik voor een later model omdat ie achter niet helemaal mooi uitkomt, verdorie, de twee inwaartse armen die onder de bagage drager komen staan iets hoog zodat de bagage drager aan de voorkant iets hoog staat. maar ach, het past en de koffers passen ook.....ik had geen moed meer om alles er weer af te halen....
Wel goed dat de boel open lag want ik zag dat de boutjes die het plaatje om de koppelings hevel allemaal loszaten. zal bij de laatse tandwiel wissel wel niet vast gezet zijn. Ik alles vast gedraaid, hoorde nog een klopje maar niet opgelet; was die hevel verschoten, koppelen? Ho maar.....alles weer open en hevel goed terug gezet. maar tpch raar om weg te willen rijden. koppeling op te laten komen en er pakt niets!!! even gevoel van onbalans....

sleutelen blijft leuk, zelfs als je er de ballen verstand van hebt :-)

Marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline de Wolf

Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #42 Gepost op: 10 april 2010, 20:16 »
Heb je wel de bussen gebruikt aan de achterkant van het bagagerek ivm het plaatsen van het kofferrek? Zo te horen heb je ze wel aan de voorkant gebruikt....of ik begrijp 't nie helemaal  :D
Varadero '99 52.000km

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #43 Gepost op: 10 april 2010, 23:32 »
Yep, bussen gebruikt en al.

het is het einde van rek dat onder de voorste bouten van het bagage rek gaat. dat is normaal plat en valt er mooi onder. Ik denk dat ik een model 2008 rek heb, die heeft een smaller bagagerek, de zijrekken zitten ook erg dicht tegen de uitlaat aan, eigenlijk gewoon tegen het hitteschild....maar ach,...voorlopig zit het even. Als iemand een 2003 rek wil ruilen tegen een 2008/09 rek??. Helemaal rechts op de foto zie je het deel dat ik bedoel en heb ik de bobbel getekend die ik bedoel:

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline de Wolf

Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #44 Gepost op: 11 april 2010, 14:25 »
Die beigels zijn totaal anders dan die van het eerdere mode (98-03)!
Varadero '99 52.000km

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #45 Gepost op: 11 april 2010, 15:34 »
yep. de 2003-2008 beugels zijn heel anders dan die ervoor. En die daarna een klein beetje anders.

Wel mooi omdat je maar een klein deeltje van de beugels zelf ziet als je zonder koffer rijdt.

marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #46 Gepost op: 03 mei 2010, 16:07 »
Nou, verder onderhoud; omdat ik na een weekje stilstaan al niet meer kon starten maar eens een nieuwe accu gekocht. Yuasa net binnengekregen en dus maar eens gewisseld. De oude accu was nog het origineel, uit 2002, geen wonder dat ie een beetje na begon te laten...is toch best een poos meegegaan... :-)

Omdat ik met de vorige Dero een accu kapot maakte door een slechte stroomregelaar had ik die ook maar meteen besteld. In de UK en deze is nog niet binnen, jammer, had ik wel graag gelijk met de accu vervangen....
Maar die zal deze week wel komen, ik hoop dat het het juiste model is, de foto's op de website van wemoto waren voor alle jaartallen gelijk.....
Dan de wind en regen weer even weg en rossen maar :-).. sparen voor de powercommander

marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
« Reactie #47 Gepost op: 15 mei 2010, 11:08 »
Ok, het bokken en niezen van de dero's (carbu en inspuit) wordt nu in een aantal open threads besproken. De mijne doet het steeds erger ondanks verse bougies, accu, K&N luchtfilter, injectieschoonmaak middel, verse olie en filter en regelmatig flink op toeren even schoonbranden.
Optrekken en 140 op de snelweg geen probleen maar het coasten op weinig gas op lagere snelheid (2e versnelling in de file of 3 achter sloom verkeer op de provinciale weg) wordt echt heel onprettig. Ik moet nu op de koppeling rijden, gas open, versnellen en dan weer de koppeling in en uitrollen. Doe ik dat niet dan smoort ie en niest ie of geeft een onprettig harde klap. ik heb een powercommander besteld maar die is er nog niet en eigenlijk denk ik niet dat dit de oplossing is. Ook zonder PC moet je gewoon kunnen rijden op een 2003 injectiedero. Beetje zagen alah maar niet dat genies en geklap. mengsel of ontsteking klinkt aannemelijk. Zonder toegang tot een testbank (komt wel asl de PC er is) zou ik toch graag wat dingen na willen kunnen kijken. Ik begrijp dat een aantal zaken op deze fiets met onderdruk werken, smoorklep op luchtfilterhuis bv. En dat ie gevoelig is voor het aanzuigen van valse lucht zoals bij de aansluitingen van het injectiehuis op de cylinders. Dit laatste is te controleren door er een ontvlambare stof op te spuiten en kijken of de stationair beinvloedt wordt of niet, reageertd de stationair dan zuigt ie kennelijk op die aansluiting, ergo niet dicht. Het vacuum weet ik niet hoe te controleren. Ik heb wel een vacuum meter uit mijn turbo auto tijd maar weet niet goed waar ik deze kan aansluiten en hoeveel vacuum ik hoor te meten. Iemand enig idee waar ik vacuum kan meten op de injectiedero? en hoeveel vacuum ik zou moeten hebben bij welk toerental?
Ander populair foutje is het knikken van de ontluchtingsslang onder de tank. het is erg lastig om te zien hoe die slang loopt als je de tank weer laat zakken, geen knik is dus latig te garanderen. is er niet gewoon te rijden zonder deze slang? is het mogelijk de tankontluchting te doen via een slangetje van 3 centimeter zodat er gewoon niets te knikken is? Of moet die slang tot helemaal onder aan de fiets lopen, is toch maar om lucht aan te kunnen zuigen??
Iedere andere tip is welkom want zo vind ik niets aan de vara.

Dank,
Marc
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2010, 11:11 door marc Lenssen »
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)