Auteur Topic: cross helm  (gelezen 9372 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob

Re: cross helm
« Reactie #30 Gepost op: 20 februari 2010, 23:27 »
Dit is wellicht ook nog een optie:

Alias raceneus..

Offline Pim

Re: cross helm
« Reactie #31 Gepost op: 21 februari 2010, 20:49 »
Ik rijd met een Uvex Enduro icm scott bril. Opzich prima helm, maar op de snelweg vangt die klep wel erg veel wind. Ik haal hem er dan meestal ook even af.
In de regen word je gezicht een beetje nat en als je door de polder rijd willen er nog wel eens wat vliegen je mond in vliegen ;D
Ik stoor me hier allemaal niet aan want je zit lekker met je kop in de wind.
Ha Pim,
ik rijd zelf ook met Uvex Enduro en op zich erg blij mee. Echter, sinds kort valt het mij op dat bij hevige regen de druppels naar binnen druppen langs de bovenkant van het vizier. Door t vocht in de helm begint het na 10 mins te beslaan..  :-\
 Heb jij hier ook last van of rij jij per definitie zonder vizier?
TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Offline PimW

Re: cross helm
« Reactie #32 Gepost op: 21 februari 2010, 23:00 »
Ik gebruik het vizier niet meer nee. Vind het wel lekker fris zo ;D
Misschien dat die rubberen afdichting niet meer helemaal OK zit? Zou niet goed weten wat je daartegen zou kunnen doen :-\
Ik heb wel soms als ik hard rijd dat die klep wat los gaat zitten. Dat boutje bovenop trilt wat los ofzo...
Het is een prima helm maar ik denk dat er beter te krijgen valt.

Offline Pim

Re: cross helm
« Reactie #33 Gepost op: 22 februari 2010, 11:59 »
Mee eens, goede helm maar er is zeker beter. Maar moest daarvoor een hoop extra neer-tellen. Deze was prima prijs. De volgende wordt een Arai of een Shoei denk.

Ik zal eens kijken naar dat rubbertje bovenkant vizier... Ik baal er wel beetje van 't beslaan. Bestaat geen Pin-lock voor deze helm geloof ik?

Thx.

[end off-topic]   :angel:
TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Offline Martijn

Re: cross helm
« Reactie #34 Gepost op: 05 maart 2010, 19:46 »
Ik heb me vandaag de Shoei Hornet-DS aangeschaft, eerst even mee proef gereden om te kijken of ie me wel zou bevallen dus snelweg ermee op en zo wat binnenwegen.

Nog een leuke korting gekregen en maar aangeschaft, daarna na een lange rit maar even gekeken wat ie zou doen bij 190 helm test is geslaagd. Inclusief Pinlock.

Was wel even dubben of het de X3 van Arai zou worden maar 599,-- voor een tweede helm vond ik wel teveel.
BMW r1200 GS Adventure

Offline Brombeer

Re: cross helm
« Reactie #35 Gepost op: 05 maart 2010, 20:06 »
Op straat heb ik een integraalhelm.

Offroad momenteel een HJC CL-X4 van 40 euro (2009 op de Vehikel op de kop getikt, is normaal 150,-)). Met momenteel een Ariete brilletje.

Beide schrijf ik in één tot anderhalf jaar af! Echt joh?? 599?? Kanonne..

Die klep is voor zon en takken. En je kunt er kwakken modder mee opvangen die anders op je bril komen. Ze zijn open voor de beluchting: crossen (want daar komen ze vandaan) is zeer inspannend. De bril voorkomt beslaan, vanwege die inspanning.

Met een integraal zweten, zeker als het nat is, beslaat eerder en zo ook door (woestijn-) stof dat ook aan de binnenkant van een vast vizier neerslaat.

Op de snelweg draag je zo'n ding alleen voor de 'looks' lijkt me.. 8)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Sounddragon

Re: cross helm
« Reactie #36 Gepost op: 05 maart 2010, 21:06 »
Gefeli met je aanwinst; ik heb hem ook al sinds hij uit is (2008), en ik vind het een topding, kost wat, maar zit geweldig, je kunt hem compleet uitelkaar slopen, alles is wasbaar en goed schoon te houden, pinlock werkt prima.. ik kan er niks slecht over verzinnen, behalve dat de matte afwerking best snel krast, maar da's met elke helm zo eigenlijk...
 
Een smoke viziertje is ook een aanrader trouwens.. de lichte versie voldoet op verlichte wegen ook prima in het donker.. op onverlichte wegen is het wel ietsje minder, maar nog wel te doen mits er niet met kamikaze snelheden gereden wordt.
 
 

Offline Martijn

Re: cross helm
« Reactie #37 Gepost op: 06 maart 2010, 12:39 »
Zo maar even een fotootje erbij, vondt deze kleur goed uitzien zat idd ook super.
En wat krassen betreft het is ook een maar een helm.
BMW r1200 GS Adventure