Auteur Topic: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....  (gelezen 9053 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline robgoesdakar

Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Gepost op: 12 februari 2010, 17:11 »
In deze wintermaanden is er weinig tot niets te sleutelen voor mij. Dus heb ik mezelf maar eens verwend met een echte gereedschapswagen voor als het sleutelen weer mogelijk is. Was me al tijden aan het ergeren dat ik heen en weer liep tussen schuurtje en motor om uiteindelijk al het gereedschap rondom de motor te hebben liggen. Met sleutelen heb ik al gemerkt dat het erg makkelijk is om elke sleutel weer terug te leggen op de plek waar hij lag om zo eindeloos zoeken te voorkomen. Een mooie oplossing dus zo'n gereedschapswagen.

Alleen, als ik daar alle sleutels, schroevendraaiers, dopsetjes los in zou gaan leggen dan blijft het een zooitje, dus vandaag mezelf eens druk gemaakt over het inrichten van twee van de 7 lades met het meest kleine spul. Piepschuim zou mij uit de brand moeten gaan helpen en dus na vele malen droog de indeling geprobeerd te hebben de piepschuimplaten (die ik eerst nog eens doormidden moest zagen omdat 6 cm toch echt te dik was) te lijf gegaan met ...............   een soldeerbout.

Waarschijnlijk leef ik nu een jaar minder vanwege alle dampen die er vanaf kwamen, maar het resultaat mag er (naar eigen zeggen) zijn.
Merkte wel dat ik bij de tweede la al iets meer bedreven geworden was. Wie weet doe ik de eerste lade nog wel een keertje over, maar nu eerst weer wat verse lucht ademen.

Voor de duidelijkheid nog een paar fotootjes.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2010, 17:16 »
Netjes!
Nu maar hopen dat je die wagen telkens netjes over de schuurdrempel krijgt?

....kun je nog beter gaan roken rob!
Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

sister

  • Gast
Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2010, 17:23 »
Jeetje, wat moet je daar een geduld voor hebben!

Offline PimW

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2010, 17:37 »
Och, ik sleutel hier voor op de stoep of op het werk.

Je leert er wel goed van vooruit denken ;D

Mooi gedaan hoor!

Offline GJ.

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2010, 18:07 »
@rob, als je een ADHDer bent :P die werken altijd zo :)) werkt prima alles om je heen, kost wel je knieen van  het rondjes draaien.. :-*

Offline Waffie

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2010, 23:08 »
 piepschuim kun je goed bewerken met hulp van een platte 4,5 volt batterij en een dunne strakke draad tussen de polen gespannen

snijdt als boter... voor de volgende keer

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Timy

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2010, 23:11 »
Wow erg netjes. Nu hopen op beter weer  ;D
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline robgoesdakar

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2010, 23:40 »
piepschuim kun je goed bewerken met hulp van een platte 4,5 volt batterij en een dunne strakke draad tussen de polen gespannen

snijdt als boter... voor de volgende keer

Klopt Ad, maar niet als ik het niet door-en-door wil snijden, maar meer een hap eruit wil.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Erik

  • Gast
Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #8 Gepost op: 13 februari 2010, 00:31 »
Netjes Rob! Orde en netheid is de basis van het echte sleutelwerk  :)

Ik had trouwens nooit op het piepschuimidee gekomen maar het ziet er goed uit! Ben wel benieuwd hoe lang het meegaat, dus of het niet te snel afbrokkeld langs de randen.

In deze wintermaanden is er weinig tot niets te sleutelen voor mij.
Pardon...?!  ;)
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2010, 00:35 door Erik »

Offline robgoesdakar

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2010, 00:34 »
Ik wil er eigenlijk nog een spuitlaagje overheend doen. Dat zou de zaak in ieder geval ook nog een beetje moeten verstevigen.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Neet

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2010, 07:34 »
Ik weet precies wat je bedoelt, je bent meer tijd kwijt aan het heen en weer lopen dan aan je reparatie.
Word je niet gek van al die witte schuimpies die de rondte in vliegen? Dat heb ik al met vliegmodellen, laat staan met handgereedschap. Ik zat laatst te denken om van dat bloemenschuim te gebruiken maar weet nog niet in wat voor maten die te verkrijgen zijn. Je weet wel, die groene schuimblokken. Daar kan je met een beetje kracht je gereedschap in drukken en dat spul blijft dan ook in vorm.
Wel een heel leuk stukje tijdverdrijf en ziet er best wel goed uit.

Offline robgoesdakar

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #11 Gepost op: 13 februari 2010, 08:57 »
Omdat ik het dus met een soldeerbout gedaan heb, vervlugtigd het hele spul, en vliegt er geen bolletje in de rondte :)
Dat bloemenschuim is misschien wat zacht. En bij mij wordt dat door het vrouwtje ingepikt.

Probeer maar eens om je duim in piepschuim of in bloemenschuim te zetten, dan merk je het verschil. Dus ik verwacht niet dat bloemenschuim echt bruikbaar zal zijn. (Wel makkelijker te vormen )
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline V-Twin

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #12 Gepost op: 13 februari 2010, 11:32 »
Dat bloemen schuim heet Oasis.
Is in allerlei maten en vormen te krijgen en gemakkelijk te modelleren.
In droge vorm stuift het heel erg dus niet zo geschikt voor het doel waarvoor Rob iets zocht.

Alternatief voor de polystyreen (piepschuim) zou eventueel PU schuim kunnen zijn. Is wat compacter maar ook dan zal je de uitgesneden zijkanten met een laagje lijm o.i.d. moeten bewerken.
Polyether schuim in een harde persing zou ook een alternatief kunnen zijn en daarnaast heb je natuurlijk nog allerlei mogelijkheden maar die zijn een stuk prijziger.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2010, 14:37 door V-Twin »

Offline Neet

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #13 Gepost op: 13 februari 2010, 11:47 »
Dan lijkt het bloemenschuim voor mij dan niets. Voorlopig hou ik het nog ff op mijn plastic tasje.
 

Offline mauppie

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #14 Gepost op: 13 februari 2010, 12:00 »
Misschien nog een tip:


Als je soldeerbout te heet wordt zet er licht dimmer tussen, je kunt dan de temperatuur regelen.
De soldeerbout is ohms(behalve soldeerstations) net als een gloeilamp, dus de meeste dimmers zullen wel werken. En als de dimmer een minimale last nodig heeft b.v. 40W en je soldeerbout is maar 25W zet er dan een gloeilamp parallel bij op zodat je toch boven de "grondlast" zit. ;)


Maurits
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Offline kenny013

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2010, 13:27 »
Is Purschuim een optie, gereedschap neerleggen, plastik folie erover, opstaanderand eromheen en purschuim er over   ???
Omdraaien en klaar  :-\  ;)  :D
Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
http://stanswebsite.tk/

Offline V-Twin

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2010, 14:42 »
PUR-schuim zo wie zo niet PU schuim wellicht. Maar'eh als jij dat nou eens uitprobeert en ons laat weten wat het resultaat is?
Graag met foto's  ;) ::)

Offline kenny013

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #17 Gepost op: 13 februari 2010, 18:08 »
PUR-schuim zo wie zo niet PU schuim wellicht. Maar'eh als jij dat nou eens uitprobeert en ons laat weten wat het resultaat is?
Graag met foto's  ;) ::)
Waarom geen PUR schuim en wel PU schuim?

En neen, ik ga het niet uitproberen.  ;)
Ik zou persoonlijk voor de clipjes gaan, zit volgens mij ook in de originele.
Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
http://stanswebsite.tk/

Offline Brombeer

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #18 Gepost op: 13 februari 2010, 22:37 »
PUR is sowieso PU..

 :P
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Neet

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #19 Gepost op: 14 februari 2010, 17:20 »
Misschien dat de matrassenschuimboer in Amsterdam Albert Kuip iets moois heeft.
Hij heeft echt veel. Maar waar hebben we het over. Het is al klaar en ziet er mooi uit.

Offline olaf

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #20 Gepost op: 14 februari 2010, 18:40 »
Nog en tip voor je mooie piepschuim , hou het uit de buurt van oplosmiddelen , van aceton etc , anders is al je werk voor niets .
Schuim is dan ongelofelijk snel verdwenen . :'(


Het brand ook goed , dus zet hem niet naast de BBQ . >:D


Het is wel een mooi karretje  ;)


Olaf
AT en KTM Adv 990R

Offline Hotel 317

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #21 Gepost op: 14 februari 2010, 22:44 »
Waar heb je de gereedschappenkar vandaan? en tegen welke prijs?

Ik heb al mijn gereedschappen pas gekocht wanneer ik ze nodig had, en heb hetzelfde probleem als jij had. Na informatie inwinnen over die karren kwam ik er achter dat ze gevuld goedkoper zijn als leeg!  >:( stel dieven.

Offline varaderohuibje

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #22 Gepost op: 14 februari 2010, 22:59 »
Ik wil er eigenlijk nog een spuitlaagje overheend doen. Dat zou de zaak in ieder geval ook nog een beetje moeten verstevigen.

Rob

Als je houtlijm, kalkpoeder (Knauff) en spachtelputz mengt met eventueel wat muurverf op waterbasis voor de kleur kan je het geheel afwerken. De verhouding moet je mee experimenteren want dat weet ik effe niet meer.
Huib

Offline Pakfiets

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #23 Gepost op: 14 februari 2010, 23:16 »
Waar heb je de gereedschappenkar vandaan? en tegen welke prijs?

Ik heb al mijn gereedschappen pas gekocht wanneer ik ze nodig had, en heb hetzelfde probleem als jij had. Na informatie inwinnen over die karren kwam ik er achter dat ze gevuld goedkoper zijn als leeg!  >:( stel dieven.

Mogelijk dat dit: http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/Cats.aspx?contentid=237&cat=Gereedschapwagens en Gereedschapkasten&catid=123  wat voor je is?

Offline robgoesdakar

Re: Het stonk, maar was zeker de moeite waard.....
« Reactie #24 Gepost op: 16 februari 2010, 13:57 »
Idd, ik heb m bij buitelaar vandaan....
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)