Auteur Topic: reset tripmaster  (gelezen 1924 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vincenzo

reset tripmaster
« Gepost op: 13 februari 2010, 20:10 »
Elke keer als ik de motor uitzet,dus van het contact af dan reset m'n tripmeter zich helemaal.

De zekering is ok.

Spanning is aanwezig indien contact uit is,dus eigenlijk moeten de gegevens bewaard blijven.

Mischien heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen.

Offline at nrg

Re: reset tripmaster
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2010, 19:53 »
Zitten je accupolen goed vast? Bij mij is dat meestal het probleem als er dergelijke vreemde dingen gebeuren.

groet, Job

Offline daandus

Re: reset tripmaster
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2010, 20:55 »
volgens mij (weet dat dus niet zeker) komt dat door 'versleten condensatortjes'.
... was ooit lid ...

Offline Rob

Re: reset tripmaster
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2010, 21:02 »
volgens mij (weet dat dus niet zeker) komt dat door 'versleten condensatortjes'.

Zelf heb ik er geen verstand van; maar van Mauppie heb ik dat ook begrepen; zou aan de condensatoren liggen en is (dus?) te repareren..
Alias raceneus..

Maartwin

  • Gast
Re: reset tripmaster
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2010, 16:00 »
Heb je wat aan de bijlage?
Stukslijst:
2 SMD ELKO10/16 10uF 16Volt
2 SMD ELKO10/35 10uF 35Volt
2 RAD 105 220/63 220uF 63Volt
Diese beiden Bauteile zusätzlich mit Silikon verkleben um Losruckeln durch Vibrationen zu vermeiden

Mod-edit: op verzoek van de auteur is de bijlage verwijderd. (Arjen)

Voor wie geinteresseerd is in de reparatie van Tripmasters:

Citaat
Hallo Arjen,
 
danke für dein Verständnis.
 
Ich biete die Reparaturanleitung bei eBay an, aber mittlerweile ist der Tripmaster schon zu alt und durch defekte Kondensatoren ist auch meist das Betriebsprogramm (Firmware) gestört, sodass er kaum noch selber repariert werden kann.
Ich biete seit 16 Jahren eine professionelle Tripmaster-Reparatur mit Neuprogammierung und Überholung an und habe auch in Holland jemanden ( Sebastian Santhonijsz, santhonijsz@yahoo.com) der mir defekte Geräte zum Reparieren aus Holland zu schickt.
 
Falls es dich interessiert, hier ist noch mehr Information zu diesem Thema:
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/reparatur-honda-tripmaster-tripcomputer-africa-twin-rd04-rd07/241362256-306-4917?ref=search
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/professionelle-reparatur-honda-tripmaster-africa-twin-rd04-rd07/230930230-305-4917
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/honda-reparatur-drehzahlmesser-africa-twin-african-twin/230920554-305-4917
 
Nett, dass wir uns kennen gelernt haben ;)
 
Schöne Grüsse,
Dietmar
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2015, 15:14 door Arjen »

JMM

  • Gast
Re: reset tripmaster
« Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2010, 16:11 »
Hoi,

De mijne resette zichzelf ook iedere keer na het uitzetten van het contact, en ook regelmatig tijdens het rijden.

Ik las op het engelse XRV forum dat het vervangen van de "clock" zekering een mogelijke oplossing bood. Zekering na gekeken, maar deze zag er goed uit. Toch maar vervangen en het probleem was opgelost!  ???

Misschien toch het proberen waard...Succes

Grtz.

Offline Vlastuin

Re: reset tripmaster
« Reactie #6 Gepost op: 26 februari 2010, 12:59 »
Klinkt als een elco probleem, zoals hiervoor ook al genoemd is.
Ik kan je die elco's opsturen als je interesse hebt, krijg je er gelijk een
weerstand bij voor de kilometerteller mod (kun je je snelheid zien op je tripmeter)

Voor vragen geef even een PM