Ha Niko,
Vanmiddag geknutseld en geprobeerd je advies op te volgen...
Alleen blijkt er iets niet te kloppen
Mag ik je het probleem ff uitlegge?
(vanaf rijder gezien) komen er rechts 2 snoertjes de tripmeter binnen (bruine en groene)..;
omdat ik daar geen plus kon vinden ben ik gaan zoeken aan de linkerkant (veel meer snoertjes..) daar vond ik een rood/groene met spanning (continue; dus ook als contact uit staat..) ; er zit daar in dezelfde kabel ook een wit/zwart snoertje; waarvan ik dus denk/dacht dat het de min was (en die wel reageert op het contact..)
Zo gezegd zo gedaan; zwart/witte vd conrad op de rood/groene, en zwarte (vd conrad) op de wit/zwarte..
Eerst deed ie niets; bij een stukkie rijden gaat ie uit/aan en nu: zet ik 'm op contact: gaat ie netjes aan, maar zodra ik vooruit ga schiet de voltmeter volledig in de stress
(blijkbaar registreert dat snoertje afstand of zo..?)
Knappe vent die hier chocola van kan maken... maar ik probeer het toch maar: alle tips zijn heel erg welkom!!
grt Rob
Hmm claxon lijkt me nou niet echt handig zeker wanneer die voltmeter steeds uit/aan gaat bij toeteren.
Ding piept zelf al redelijk liuid wanneer hij onder spanning komt.
Idd ass.plug afknippen zwart wit is plus en zwart is min. Zitten LED in dus wel opletten wat wat is.
Zelf heb ik hem van de week bij mijn tripmeter voeding geknutseld. Lekker kort bij en dus ook makkelijk demontabel en ook "achter" het contact slot. Mocht je tripmeter er eens afmoeten kan je voltmeter gelijk mee zonder ergens anders weer verbindingen los te moeten halen. Boel netjes afgekrimpkousd en klaar is klara. Buiten censor heb ik ff op de onderste kroonplaat geplakt.
Maar er zijn natuurlijk wel meer plekjes te vinden waar spanning op komt na het omdraaien van de sleutel.