Auteur Topic: banden varadero (nogmaals !?)  (gelezen 7082 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim

banden varadero (nogmaals !?)
« Gepost op: 06 maart 2010, 12:40 »
Volgens mij is er veel gezegd over banden, maar ik ben het spoor een beetje bijster.
Ik heb net een varadero van 2006 aangeschaft en wil daar nieuw banden onder. Ik rij voor 95% on-road.  Ik dacht er gewoon Bridgestone battlewing onder te zetten, maar twijfel een beetje door sommige opmerkingen. Wat kunnen jullie mij aanraden ?

Offline koetje

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #1 Gepost op: 06 maart 2010, 13:24 »
ik ga voor de conti trail attack.

hier staat meer over banden.
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=2694.msg25466#msg25466
zwarte varadero uit 2005
xenon verlichting , remlicht in de topkoffer , witte knipperlichten

Offline David

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #2 Gepost op: 06 maart 2010, 13:58 »

Zoveel merken zoveel meningen.......

Ik ben uiterst tevreden met m'n Battlewings.

 
www.liebetig.at voor een mooie vakantie. Heerlijk motorrijden bijvoorbeeld ;-)

Offline Two Plugs

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2010, 17:46 »
De mijne is volgende week weer aan de beurt, en daar gaan nu voor de 3e keer de Conti Trail Attacks onder komen. Met de eerste twee versies heb ik gemiddeld 17.000 km gereden, met grip tot aan de laatste millimeter profiel.

De 'problemen' die worden beschreven met deze band heb ik niet waargenomen. Maar iemand anders klaagt wellicht over Metzeler, weer iemand anders klaagt over Michelin, etc. Gewoon doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt.

Mijn ervaring van de Conti's: zoals aangegeven lange levensduur (dwz goede km/prijs verhouding), goede grip onder alle omstandigheden, geen reactie's (de overigens ook prima Michelin Anakee MK1 wilde nog wel eens 'verspringen' op gefreesd asfalt of de z.g. bitumenslangen) en zowel prima wendbaarheid als koersvastheid.

Die Anakee heb ik overigens ook een uitstekende band gevonden; en het 'verspringen' schijnt bij de MK2 (Anakee 2) te zijn opgelost. Bridgestone is ook prima, maar vergeet de 'Trailwing' die standaard door Honda wordt geleverd.

Er komt overigens een nieuwe Dunlop band uit die héél veelbelovend lijkt, deze nieuwe Dunlop Grandtrek beleefde zijn premiëre op de laatste motorbeurs van Utrecht. Zag gister de foto's van Mense Landlust - beloofd echt iets nieuws te worden voor zware allroads.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Erik

  • Gast
Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #4 Gepost op: 06 maart 2010, 19:45 »
@ Bernard; heb jij nooit ervaren dat de voorband behoorlijk gaat cuppen bij een Trail Attack? Zelfs zó erg dat bij lage snelheid in een zeer flauwe bocht de voorkant gaat "hobbelen" door de oneffenheden in het loopvlak.

Ik sprak laatst een Caponord rijder, die had hier erg veel last van bij z'n eerste set Trail Attack's.Toen is er via z'n dealer door Conti onder garantie een nieuwe set op gegaan. Maar daar kwam na +/- 3000 km het cuppen ook om de hoek kijken. Zo erg dat deze set er vanonder ging en de Aprilia nu weer op BattleWings staat..  :-\ 
Ter info, het gaat hier om een zeer ervaren doorrijder (zowel qua snelheid als weertype  :P) en het cuppen stak de kop op bij een vakantie (1e set, warm weer, met duo en bagage) maar ook bij overwegend woon/werkverkeer (2e set, buitentemp. rond nul en sologebruik).


Ik heb trouwens zeer goede ervaring met de BattleWings, prima band voor onder een zware allroad, punt  :)

Offline ldlp100

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart 2010, 23:52 »
Heb sinds vorig jaar mijn Varadero uitgerust met Michelin Pilot Roads en ik moet eerlijk zeggen dat dat tot nu toe goed bevalt. De grip op de weg is mijn inziens optimaal.

Offline Waffie

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #6 Gepost op: 07 maart 2010, 00:21 »
  cuppen van een band heeft niet zozeer met het merk te  doen alsweg met de manier waaop een band is opgebouwd.

het hangt samen met een zogenaamd blok profiel

tijdens het gebruik  ontstaat er tekens een beetje slip op het uiteinde van een profielblok waardoor deze dus schuin afslijt.
een sportieve rijstijl(vlot optrekken en stevig afremmen bevordert zondermeer het cup gedrag
niet schokkend maar wel om rekening mee te houden
dergelijk cup gedrag zie je veel minder bij een een meer in de lengte liggend profiel
dus weg banden zoals bt 45, pilot road,etc
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2010, 18:21 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #7 Gepost op: 07 maart 2010, 10:54 »
Heb sinds vorig jaar mijn Varadero uitgerust met Michelin Pilot Roads en ik moet eerlijk zeggen dat dat tot nu toe goed bevalt. De grip op de weg is mijn inziens optimaal.

die heb ik ook.. zijn uitstekende banen als je van sportief bochten rijden houd!

Gr Danny
Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
Goldwing GL 1800 2001 (for Holiday)
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Offline Two Plugs

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #8 Gepost op: 07 maart 2010, 18:13 »
@ Bernard; heb jij nooit ervaren dat de voorband behoorlijk gaat cuppen bij een Trail Attack? Zelfs zó erg dat bij lage snelheid in een zeer flauwe bocht de voorkant gaat "hobbelen" door de oneffenheden in het loopvlak.

Ik heb trouwens zeer goede ervaring met de BattleWings, prima band voor onder een zware allroad, punt  :)

Nee, die ervaring heb ik zeker niet met de Conti's. Maar vergeet niet... De Dero heeft CBS (gecombineerde remmen), en dat heeft de Caponord van je maat niet.

Dat  'Cuppen' gebeurde overigens wel héél sterk bij de T66 en ook bij de Anakee 1 van Michelin. Maar zoals gesteld, de Conti's blijven tot het laatste draadje rond.

Bij Metzeler (Tourance en Enduro 4) had ik overigens het probleem dat deze band vrij snel 'verkante', vierkant afsleet. Ongeacht het aantal bochten...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #9 Gepost op: 07 maart 2010, 18:35 »
Metzeler tourance werd bij mij achter ook lekker vierkant en dan moest ik de dero echt de bocht induwen. Nu op battlewings, valt gewoon om....bijna eng zo makkelijk.
Marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline Xsaradero

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #10 Gepost op: 09 maart 2010, 18:21 »
Dat had je met Conti Trail Attacks nog meer gehad. Ik heb er nu alleen 1 achter maar ga absoluut weer terug naar Bridgestone. Ik vind de band te schichtig, bij zijwind heb ik af en toe het gevoel dat de motor onder me vandaan valt.

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #11 Gepost op: 09 maart 2010, 22:13 »
Dat hinderlijke zijwind gedrag had ik met de tourance heeeeel erg. Ondanks hyperpro's rondom had ik het idee dat de wielen onder me vandaan geslagen werden met beetje flinke zijwind (en die is in Noord Holland eigenlijk standaard).
Heb er met de Battlewings minder last van.
Tot nu toe (maar heb de fiets pas 1 dag :-)) bevallen die Battlewings prima.
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline Wim

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2010, 19:19 »
Ik heb uiteindelijk voor de battlewings gekozen onder mijn varadero....en ze bevallen prima.
Vandaag de hele dag gereden met heel veel zijwind en ook dat gaat prima !!
(hiervoor had ik een africa twin met anakee's en had altijd veel last van zijwind, ik neem aan dat het gewicht van de varadero hoofdzakelijk bijdraagt aan de stabiliteit)
Een modderig pad zal wel nu wel wat meer problemen opleveren denk ik.

Wim

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2010, 19:37 »
Ik heb ook de battlewings en vind ze heeeerlijk, sturen heel makkelijk en inderdaad veeeel stabieler met zijwind dan de Metzeler tourance die ik eerst had...
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline delange33

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2010, 21:46 »
Sta nu ook op Battlewings na 2 setjes Conti TA's te hebben gehad, vind de Battlewing een stabielere band voor rechtuit en lage snelheden ;), de Conti plakt beter. :angel:

Groet,
Marc.
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #15 Gepost op: 29 maart 2010, 22:00 »
Heb sinds vorig jaar mijn Varadero uitgerust met Michelin Pilot Roads en ik moet eerlijk zeggen dat dat tot nu toe goed bevalt. De grip op de weg is mijn inziens optimaal.

deze heb ik ook.. perfecte banden...

kan je optimaal van al je rubber gebruik maken:D
Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
Goldwing GL 1800 2001 (for Holiday)
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Offline AK-47

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #16 Gepost op: 29 maart 2010, 22:22 »
Heeft iemand ervaring met een bredere band dan 150?, weet iemand wat de breedste bandenmaat is voor de varadero? ::)

mvg Albert (net een varadero gekocht)

Offline Waffie

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #17 Gepost op: 30 maart 2010, 00:04 »
 het is niet de kwestie van de breedste band maar hoe breed is de velg en wat past daar het beste op
maw loopt de band nog vrij in de achterbrug etc

en dat is de 150/70 R 17

« Laatst bewerkt op: 19 april 2010, 21:12 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline dj.verhulst

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #18 Gepost op: 19 april 2010, 19:51 »
 over welke batlewing hebben we het dan

die 101/152


of trailwing ?
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Grey alp

Re: banden varadero (nogmaals !?)
« Reactie #19 Gepost op: 19 april 2010, 20:39 »
Ik rijd nu bijna 2 jaar op de 700 dus ervarings gewijs waarschijnlijk anders dan de Varadero.
Heb met m'n Trailwings nooit problemen gehad ,achteraan gewisseld op 21.000km (nog steeds legaal maar close) naar een Battlewing 502.
Na iets meer dan 24.000km (kan nog zeker 5000km aan en neem ik mee terug huiswaarts) word volgende week vooraan z'n broertje (de 501)erop gezet.

Verschil in rijgedrag ,zeker ,de Battlewing is meer een straatband dan z'n voorganger de Trailwing. Dat voel je duidelijk ,meer grip en zachter rijden. Hoe de Battlewing het naast de weg doet ,geen idee ,nog niet geprobeerd. En of de Battlewing het even lang vol houd is ook nog de vraag.

Eigenlijk heb ik nooit te klagen gehad over de Trailwings ,ik weet dat ze "Deathwings" genoemd worden.
Nooit begrepen waarom ,nogmaals voor mij waren het prima banden.

Het was zelfs de bedoeling er weer Trailwings op te leggen maar deze zijn in Belgie bijna niet meer beschikbaar en als de dealer dan nog een promo doet voor de Battlewings was de keuze snel gemaakt.

Dj ,foto van jouw zijn Battlewings 501/502 ,Trailwings zijn 101/152