Auteur Topic: vakantie, maar waarheen....  (gelezen 10840 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline daandus

vakantie, maar waarheen....
« Gepost op: 08 maart 2010, 18:17 »
Na ons tripje naar Marokko (zie vorige transalper) weer volop aan het uitkijken naar een volgende 'vakantie'.
Eis: beetje andere cultuur, offroad rijden zonder al teveel blubber. Rustig en veel natuur.
Nadeel: we vonden Marokko toch erg ver..... Moet ook een goedkoop land zijn, want we zijn aan t sparen voor een heel lange trip.

Dus:
Wie o wie heeft leuke ideen, met name voor motorvervoer?

Opties nu:
- Turkije: 2600 km tot de grens. Met de boot Italie-Griekenland schiet niet op, want da's duur en erg om. (-en dus niet korter) Net zo ver als Marokko....
- Tunesie: 300 euro pp voor de boot vanaf noord-Italie. Wel gaaf denk ik, en tenslottem aar 1400 km ofzo!
-? Verder nog iets?


Tips zijn welkom, reisverhalen en websites ook!
Mocht iemand een goed idee hebben voor goedkoop motorvervoer, of wellicht met een clubje iets regelen qua motorvervoer: post your ideas!
... was ooit lid ...

Offline gert

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #1 Gepost op: 08 maart 2010, 18:49 »
waarom niet Oost Europa
Veel natuur en rustige gebieden
Motoren op een trailer en rijden maar.
Wij hebben zelf het plan om dit jaar  gewoon op de motor daarna toe te rijden ca.1550 km (Hongarije) Geef toe heb makkelijk praten, Edit komt ervandaan  en spreekt de taal.

Gr, Gert ;D
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2010, 18:52 door gert »
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline daandus

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #2 Gepost op: 08 maart 2010, 21:00 »
Oost europa al eens gedaan met de auto, 2 maanden. Zoek toch iets nieuws ;-)
Wel kan ik het iedereen aanraden; geweldig gebied!
... was ooit lid ...

Offline robgoesdakar

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #3 Gepost op: 08 maart 2010, 21:19 »
Ben bang dat je europa al snel af valt.
Je zou misschien naar wat alternatieve manieren van reizen kunnen kiezen, maar overal hangt natuurlijk een preiskaartje aan.

En laten we eerlijk zijn. Je voorbeeld heb je bij die Italiaanse Transalprijder toch gezien ;)  Gewoon gaan.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Two Plugs

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #4 Gepost op: 08 maart 2010, 21:27 »
Wij kunnen inmiddels Turkije als motorland VAN HARTE aanbevelen. Lees het VIM verslag van Mense Landlust in één van de Transalpers van vorig jaar er maar eens op terug.

Gewoon snel naar Zuid Duitsland 'uber die Autobahn' om tijd en afstand te sparen, en vandaar helemaal binnendoor: Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Bosnië, Montenegro, Macedonië, Griekenland, Turkije. In Turkije zijn we naar het zuiden gereden (Assos, Behramkale). Erg mooi, erg vriendelijke mensen en bovendien: erg betaalbaar. In voormalig Yougoslavië viel op hoe makelijk je met Euries kunt betalen.

En Montenegro... Wat een ONGELOOFLIJK mooi land!

Je kunt natuurlijk ook kiezen voor Montenegro en dan naar Albanië.

Voor de terugweg hebben we gekozen voor Bulgarije, dan via de Zwarte Zee kust naar Roemenië. Dan Hongarije, Slovakije en via Tjechië terug naar Duitsland.

Dan de andere kant op... Rondje Oostzee. De Baltische staten, Scandinavië... Scandinavië klinkt duur, maar in de praktijk is er maar één duur land in heel Europa... Nederland.

Suc6 met het bepalen van de keuze. We hebben inmiddels ontdekt dat 'binnendoor' rijden vaak een extra overnachting kost, maar dat dezelfde afstand over de snelweg véél meer kost. En ook in de geijkte motorlanden valt vaak nog genoeg te ontdekken...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Sandra

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #5 Gepost op: 09 maart 2010, 01:25 »
Wij gaan in juni met nog een stel naar Noorwegen met de noordkaap bereiken als doel, langs de kust naar boven, de fjorden lijken me prachtig, de natuur, wild kamperen maar ook houten hutten huren, een overnachting in een vuurtoren staat ook op ons programma.
Iets voor jullie?
[img]http://img684.imageshack.us

Offline daandus

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #6 Gepost op: 09 maart 2010, 08:04 »
Tja, Scandinavie staat niet echt bekend als 'goedkoop', plus dat het ook een pesteind is natuurlijk ;-) Zeker naar de Noordkaap.

Turkije staat zeker op m'n verlanglijst, lijkt me geweldig! Toch maar eens zoeken in oude Transalpers....
... was ooit lid ...

Offline Pakfiets

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #7 Gepost op: 09 maart 2010, 08:46 »
Afgelopen voorjaar via Zweden naar Noorwegen gereden (Sognefjord) en via Denemarken terug. 6 Dagen, 5000km, ca 600 pleuro (omgerekend, geen euro's daar!) in totaal. Erg mooie natuur gezien en de kosten vielen dus ook wel mee :) . Het wordt pas echt duur als je in hotels gaat overnachten en in restaurants gaat eten, be warned!
O ja, veerponten van/naar Noorwegen en Zweden kunnen ook flink duur zijn (dus het is handig om van tevoren ff op te zoeken waar je goedkoop kan oversteken!).
Ik ga i.i.g. zeker nog een keer terug (maar dan langer en meer offroad).

Maarten

Offline Two Plugs

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #8 Gepost op: 09 maart 2010, 09:11 »
Tja, Scandinavie staat niet echt bekend als 'goedkoop', plus dat het ook een pesteind is natuurlijk ;-) Zeker naar de Noordkaap.

Turkije staat zeker op m'n verlanglijst, lijkt me geweldig! Toch maar eens zoeken in oude Transalpers....

Zoals ook door Pakfiets aangegeven is Scandinavië niet duur. Overnachten in eigen tent (of met een paar man in een Stuga of Hytter) is gewoon spotgoedkoop. En... Uit eten kan best. Kies een buffet restaurant; de kwaliteit is meer dan uitstekend (zeker geen 'MacVet'!) en de koffie wordt in de meeste gevallen onbeperkt bijgeschonken.

Afstand? Turkije is echt veel verder hoor! Je rijdt in één dag haar de kop van Denemarken voor de oversteek naar Noorwegen. Is dus niet echt veel verder weg dan b.v. de alpenlanden...

De meest plezierige oversteek vind ik van Frederikshaven naar Göteburg in Zweden.
Colorline heeft over het algemeen hele gunstige tarieven voor de overtocht. Zoveel te langzamer de ferry vaart, zoveel te goedkoper is 'ie...  ;)

Je kunt tegenwoordig de brug nemen, maar het stuk van Malmö tot aan de Noorse grens is zooooo enorm saai en zooo enorm om!

Ontbijten in Scandinavië doe je gewoon onroute, bij de lokale Coöperatieve boeren supermarkt. Voor een appel en een ei, en d'r dan ook nog koffie bij!

Tippie... de Wilderness route die door Noorwegen loopt, van Kongsvinger tot voorbij de oude koningstad Trondheim; min of meer langs de grens met Zweden. Noorwegen zoals je normaal gesproken nooit ziet... En dan terug langs de Fjorden (Weg Nr. 13 is echt een aanrader!)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline daandus

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #9 Gepost op: 09 maart 2010, 10:27 »
kijk, nu beginnen de verhalen los te komen.
Wellicht leuk om ook prijzen van overtochten en afstanden te posten? (niet alleen voor mij, maar ook voor het nageslacht)
... was ooit lid ...

Offline Petrus

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #10 Gepost op: 09 maart 2010, 10:59 »
Hoi Daan,

Wij gaan eind juni ook 3 weken in Noorwegen rondtoeren.
Ook wij hebben een klein budget en gaan om die reden zoveel mogelijk wildkamperen.
De overtocht is het duurst van de trip, deze koste ons 370,- voor 2 personen en 2 motoren van Hirthals (Denemarken) naar Kristiansand (Noorwegen)
Dit is de snelle boot van Fjordline, die doet er 2,5 uur over, zeeziekte gegarandeerd.  ;)

Groet Peter

Offline daandus

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #11 Gepost op: 09 maart 2010, 18:01 »
Dat klinkt ook wel goed! Ik heb veel collega's in Denemarken, dus dan kan ik ook de trailer nog veilig stallen daarzo....

Dus nu op de lijst: Turkije, Tunesie, Noorwegen! ;-) haha
Op zich trekt het me wel enorm, bedankt voor het posten van Specs!
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #12 Gepost op: 09 maart 2010, 20:21 »
Hey Daan,

Voor mij persoonlijk zou de volgorde nu staan: Tunesie, Turkije, Noorwegen. Ik hou nou eenmaal van warme woestijnlandjes...

Turkije is echt wel ubermooi en zo ontzettend divers! Maar inderdaad overland toch verrassend ver weg, zoals Two Plugs zegt, en onnoemelijk groot! Een rondje IN Turkije komt op zomaar 5000km. Maar vooral (Zuid-)Oost Turkije is een must! (Maar das nog veel verder weg).
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline daandus

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #13 Gepost op: 09 maart 2010, 21:49 »
Tja, woestijn is me in Marokko ook enorm goed bevallen. Ook qua cultuur en 'rarigheid'.
Scheelt ook dat je met allroadbanden in de woestijn nog redelijk ver komt (het echte zand niet, maar de rest wel), en in de modder ben je de sjaak met je AT met 15kg aan opties/rekken/beugels en 35 kg bagage.....
Maar de natuur van Noorwegen lijkt me ook prachtig!
Misschien met een (transalp-)clubje een vrachtwagen naar Turkije laten rijden?  8)
... was ooit lid ...

Offline Sandra

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #14 Gepost op: 09 maart 2010, 21:58 »
kijk, nu beginnen de verhalen los te komen.
Wellicht leuk om ook prijzen van overtochten en afstanden te posten? (niet alleen voor mij, maar ook voor het nageslacht)

Retourtje Kiel-oslo met 4 pers en 4 motoren, binnenhut (=geenzeezicht)  €800.= met de colorline. Wel geboekt eind januari, wordt nl steeds duurder naarmate het seizoen 'dichterbij' komt!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Two Plugs

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #15 Gepost op: 10 maart 2010, 09:38 »
Tja, woestijn is me in Marokko ook enorm goed bevallen. Ook qua cultuur en 'rarigheid'.
Scheelt ook dat je met allroadbanden in de woestijn nog redelijk ver komt (het echte zand niet, maar de rest wel), en in de modder ben je de sjaak met je AT met 15kg aan opties/rekken/beugels en 35 kg bagage.....
Maar de natuur van Noorwegen lijkt me ook prachtig!
Misschien met een (transalp-)clubje een vrachtwagen naar Turkije laten rijden?  8)

Als tijdbesparing kun je ook een autotrein nemen. B.v. van Dortmund naar München en vervolgens Insbrück naar Istanbul.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline daandus

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #16 Gepost op: 10 maart 2010, 10:47 »
specs en link? ;-) wel relaxed idee natuurlijk....
... was ooit lid ...

Offline NiCoAT

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #17 Gepost op: 10 maart 2010, 11:15 »
Hey Daan,

Voor mij persoonlijk zou de volgorde nu staan: Tunesie, Turkije, Noorwegen. Ik hou nou eenmaal van warme woestijnlandjes...

Turkije is echt wel ubermooi en zo ontzettend divers! Maar inderdaad overland toch verrassend ver weg, zoals Two Plugs zegt, en onnoemelijk groot! Een rondje IN Turkije komt op zomaar 5000km. Maar vooral (Zuid-)Oost Turkije is een must! (Maar das nog veel verder weg).

Als je een jaartje geduld hebt, Ride-on gaat volgend jaar een Mediterraanse rit maken. D.w.z. een rondje middellandse zee. Waarschijnlijk starten in Marokko om vervolgens via Algerije, lybië .............. weer uit te komen in bv Italie.
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Offline daandus

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #18 Gepost op: 10 maart 2010, 12:05 »
jaartje later heb ik nog veel grotere plannen! ;-)

Maaruh, georganiseerd is me te duur en te druk, en niet vrij genoeg.
'k bedoel: een rondje Marokko met Arjan Brouwer kost 2000 ofzo, zelf doe je 't voor 750 ALL IN! En het is allemaal supergemakkelijk en -veilig!
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2010, 16:16 »
'k bedoel: een rondje Marokko met Arjan Brouwer kost 2000 ofzo, zelf doe je 't voor 750 ALL IN! En het is allemaal supergemakkelijk en -veilig!

Supermakkelijk en -veilig?? Nou nee hoor. Dan ben jij nog niet met 54*C in het fesj-fesj tussen Merzouga en M'hamid aan de gang geweest! Als je op dat soort plekken op km. 150 een zware valpartij hebt ben je als groep nog niet jarig kan ik je vertellen.. Ok, Die gasten rijden alleen maar de 'do-able' tracks omdat iedereen met zn eigen 950 Adventure daarheen wil.

Bovendien kost de heen- en terugreis naar zuid-spanje met brandstof en tol alleen al 750,-. Wij deelden dat nog met zn drieen en leefden in het stof. Geen greintje luxe. Drie weken uit en thuis met brandstof, eten en kamperen kost je minimaal 13 tot 1500 euro.

Of je moet me iets nieuws leren.. ;)

(Hadden we in Nederland maar wat fesj-fesj... :P)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline daandus

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #20 Gepost op: 10 maart 2010, 17:58 »
okay, 2 personen, 14 nachten Marokko, 2600km per motor, trailer tot Zuid-Spanje:
500 euro: 500 liter diesel voor t autootje met trailer.
240 euro: tol Frankrijk/Spanje
100 euro: campings en voedsel onderweg NL-SP (okay, 1 overnachting bij familie in Frankrijk was gratis)
220 euro: Boot Marokko, 2 motorfietsen retour
220 euro: 2600 km pp benzine voor de motoren
230 euro: leven in Marokko
(dit verhaal staat ook in de laatste transalper! da's dus wel tot in Merzouga!)

1510 euri voor 2 personen, 755 euro p.p.
(okay, da's meer dan 1500 ;-)
Niet meegerekend: onderhoud/preparatie motorfietsen, amar dat heb je ook als je met een groep gaat.

En over die veiligheid: tja.... da's natuurlijk heel persoonlijk!
Je kunt het zo bont maken als je wilt, en er zijn risico's genoeg als je ze maar op wilt zoeken. Als je op een bergpas een ravijn in rijdt heb je ook niets aan 20 man die het zien gebeuren.
Feitelijk is de kans op een leuke vakantie groter in je eentje: de kans dat iemand uit 'je groep' iets overkomt is immers kleiner! Of heb jij nog een leuke trip als een medereiziger zich aan bonken rijdt?  8)
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2010, 18:06 door daandus »
... was ooit lid ...

waztafel

  • Gast
Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #21 Gepost op: 10 maart 2010, 18:51 »

En de eurotunnel pakken naar de UK? Als je die tijdig boekt betaal je vrijwel niets voor de trein. Vervolgens over binnenwegen (hebben wij ook gedaan) richting Schotland. Lekker wildkamperen. Hier en daar wat zandwegen pakken.

Prachtige natuur, niet ver weg, kan low-budget met wildkamperen (benzine prijs is daar stuk lager dan hier -> benzinpreis.de).

Maar belangrijker nog, zoals rob ook al aangaf, minder plannen, minder sparen en gewoon gaan. Is ook ons voornemen.  ;D

Offline Brombeer

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #22 Gepost op: 10 maart 2010, 19:43 »
Nee gast, jij hebt het over Mroc te a) makkelijk en b) veilig en ik bestrijd dat.

Dan ben je niet verder dan Merzouga geweest duidelijk. En daar gaan ze allemaal heen. En vandaar weer terug.

Maar denk jij maar aan km. 150. Misschien ben jij het wel die aan bonken ligt.. lekker in het zonnetje. Fijn in je eentje. Bij 54*C. Get real!

Maarre.. on-topic: Algerije schijnt ook wel weer redelijk toegangkelijk te zijn!
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline daandus

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #23 Gepost op: 10 maart 2010, 21:33 »
Tja, als mijn tripje naar Marokko in jouw ogen niets voorstelt is dat toch prima? Post jij je C.V. dan even please, da's juist interessant in een topic als deze! 'k Nodig je uit.....

Ik hoopte mensen te inspireren het te doen(Marokko), en dan de mensen die er wellicht tegenop zien. Dit topic heeft in mijn ogen als doel om een ieder te inspireren om een leuke trip te maken!
Ik zal nooit beweren dat t allemaal veilig is, maar da's thuis op de bank zitten ook niet! je HOEFT niet t diepe zand in, of enge bergpistes te rijden, en kunt toch een leuke trip maken daar.

Je beweert toch degelijk dat t 1300-1500pp moet kosten, en da's ongefundeerd. (of kom dan met specs!)


ennuh, ik wilde verder dan Merzouga, maar dat kon niet vanwege de zandstorm en bijbehorend water! So I chickened out! ;-)
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2010, 21:49 door daandus »
... was ooit lid ...

waztafel

  • Gast
Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #24 Gepost op: 10 maart 2010, 23:09 »
heren,

CV's naast elkaar leggen? Ik dacht dat het doel was om elkaar te inspireren ipv de lengte/dikte/stootkracht te meten.


Ik zeg het nogmaals : 2 weken Engeland en Schotland met tent en een goed humeur!  C:-)  ;D

Offline Brombeer

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #25 Gepost op: 11 maart 2010, 00:36 »
Tja, als mijn tripje naar Marokko in jouw ogen niets voorstelt is dat toch prima? Post jij je C.V. dan even please, da's juist interessant in een topic als deze! 'k Nodig je uit.....

Ik hoopte mensen te inspireren het te doen(Marokko), en dan de mensen die er wellicht tegenop zien. Dit topic heeft in mijn ogen als doel om een ieder te inspireren om een leuke trip te maken!
Ik zal nooit beweren dat t allemaal veilig is, maar da's thuis op de bank zitten ook niet! je HOEFT niet t diepe zand in, of enge bergpistes te rijden, en kunt toch een leuke trip maken daar.

Je beweert toch degelijk dat t 1300-1500pp moet kosten, en da's ongefundeerd. (of kom dan met specs!)


ennuh, ik wilde verder dan Merzouga, maar dat kon niet vanwege de zandstorm en bijbehorend water! So I chickened out! ;-)

Dat word een beetje hellend vlak zo. En zeker niet de bedoeling, je hebt gelijk..

Engeland... jaaaa als ik de plaatjes zie moet het ook zooo mooi zijn! Maar je krijgt me met geen stok erheen. Ik heb altijd zo'n idee dat het daar helemáál altijd waait en regent en koud is.. bah! Slaat nergens op natuurlijk. Andere mensen hebben iets dergelijks met spruitjes.

Nah ja.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Two Plugs

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #26 Gepost op: 11 maart 2010, 07:51 »
Moet Daandus wel gelijk geven over het 'zelfstandig' reizen. En vooral ook de nadelen die hij benoemd bij een georganiseerde motorreis.

Wij reizen al jaren op eigen gelegenheid en ja, dat scheelt enorm. Ook in de wat meer 'onveilige' gebieden. De pret begint al een half jaar van te voren met het voorbereiden en uitzoeken! We zorgen dus wél voor een goede voorbereiding, ik denk dat dat essentieel is voor iedere reis. En dankzij het Internet is die voorbereiding tegenwoordig een stuk makkelijker als pak-'m'beet 5-7 jaar geleden.

(behalve als je maar Montenegro gaat... daar hebben ze plenty websites, maar reageert echt nobody op de e-mail en zijn alle telefoonnummers niet bereikbaar...  ;D)

NB: Ongeorganiseerd reizen wil niet zeggen dat we 'alleen' reizen. Vaak reizen we (Kaatje en ik) uiteraard met ons tweeën, of met 3 motor-gelijk-gestemden (zoals vorig jaar naar- en door Turkije).

Heel ander land: ik kom zelf al jaren in Zuid Afrika. Een land die toch een (onterecht) bedenkelijke reputatie heeft op het gebied van veiligheid. Als ik kijk wat ik daar voor 6 weken (incl. vlucht en 6 wk een huurauto, binnenlandse vluchten, alle verteringen, uitgaven etc) kwijt was en wat ik voor 2 weken 'georganiseerd' moet betalen - sorry voor de reisaanbieders - maar dan is de keuze snel gemaakt.

Bovendien zoeken we altijd juist die plekken op, waar de ge-ijkte toerist niet heen gaat. Die plekken worden overigens wél steeds zeldzamer... Je staat er versteld van waar je tegenwoordig Hollanders tegenkomt...  :P
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2010, 07:52 door Two Plugs »
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline daandus

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #27 Gepost op: 11 maart 2010, 08:25 »
Bernard,

Heb je een link en prijsindicatie van die autotrein van Innsbruck naar Istanbul?
http://www.treinreiswinkel.nl/autoslaaptreinen/oostenrijk_turkije

Ennuh: georganiseerd is erg duur, maar er moeten ook mensen van leven natuurlijk! Feitelijk is het niet te vergelijken met amateuristisch gedoe!  8)

 Ben het er wel mee eens dat het zelf-uitzoeken deel van de pret is.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2010, 08:27 door daandus »
... was ooit lid ...

waztafel

  • Gast
Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #28 Gepost op: 11 maart 2010, 08:26 »
Bovendien zoeken we altijd juist die plekken op, waar de ge-ijkte toerist niet heen gaat. Die plekken worden overigens wél steeds zeldzamer... Je staat er versteld van waar je tegenwoordig Hollanders tegenkomt...  :P

True, true. Wij reden met de jeep door kazakhstan en mongolie en kwamen soms enkele dagen geen auto tegen. Sta je toch vreemd te kijken als daar verderop (ver van de tracks) ineens een tentje staat, fietsje ernaast....  blijkt het een nederlander lol. Praatje gemaakt, appeltje gedoneerd en verder. Toch bizar  ;D

Offline Two Plugs

Re: vakantie, maar waarheen....
« Reactie #29 Gepost op: 11 maart 2010, 09:34 »
Bernard,

Heb je een link en prijsindicatie van die autotrein van Innsbruck naar Istanbul?
http://www.treinreiswinkel.nl/autoslaaptreinen/oostenrijk_turkije

Ennuh: georganiseerd is erg duur, maar er moeten ook mensen van leven natuurlijk! Feitelijk is het niet te vergelijken met amateuristisch gedoe!  8)

 Ben het er wel mee eens dat het zelf-uitzoeken deel van de pret is.

Heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt, maar de recenties zijn erg positief:
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/de/start.html
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180