Auteur Topic: Valbeugel  (gelezen 16252 keer)

Offline Oldtimer

Valbeugel
« Gepost op: 13 maart 2010, 10:28 »
Wie heeft er een afbeelding met maatvoering ed. van een RVS valbeugel voor een TA ( pd06)
Ook andere modellen zijn welkom.
Dit in verband met eventueel constructie door iemand die rvs kan bewerken/maken.

We zullen tzt meer info hierover op dit forum plaatsen.

Groet
Marien
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Huib

Re: Valbeugel
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2010, 23:17 »
Ik als ijzerwerker raad je aan om de boel op te mallen en een "mock-up" te maken waar je op kan passsen en lassen. zo wordt het naar mijn idee normaliter ook gedaan.
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Oldtimer

« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2010, 08:34 »
Tnx Huib, dit zal ik  meenemen naar deze ijzeren man.
Als het een vakbroeder is zal hij dit zeker waarderen.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Rommit

« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2010, 09:43 »
Ik heb er een RVS Valbeugel opzitten , kijk maar bij mijn foto's

Als je wilt , kan ik de maten en dergelijke voor je opmeten

Hoor het wel

gr Robin

Offline Oldtimer

« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2010, 10:12 »
Citaat
kijk maar bij mijn foto's

Waar staan die dan ??

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Bono

« Reactie #5 Gepost op: 17 maart 2010, 10:40 »
-- Han --

Offline Oldtimer

« Reactie #6 Gepost op: 17 maart 2010, 10:47 »
bedankt Han, maar ik zit op m'n werk en dan krijg ik deze foto's niet te zien.

RVS trouwens niks voor jou ?
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Bono

« Reactie #7 Gepost op: 17 maart 2010, 11:09 »
Het ziet er bijzonder strak uit op de Alp van Robin. Ik heb nou H&B beugels. Het vorig jaar zijn ze volledig blank gemaakt en opnieuw op kleur gebracht. Voorlopig doe ik het er mee. Maar de volgende beugels worden wel andere. Misschien wel RVS. Om de carterbak eraf te halen, moet ik eerst de valbeugels verwijderen.
-- Han --

Offline Oldtimer

« Reactie #8 Gepost op: 17 maart 2010, 11:20 »
Het konden trouwens wel eens zeer goedkope degelijke valbeugels worden die op bestelling en op maat gemaakt kunnen worden van 30 mm RVS.

The show go's  on
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Bono

« Reactie #9 Gepost op: 17 maart 2010, 12:05 »
Da's waar ook. Je ging ze laten maken. Ben heel benieuwd naar het resultaat (en de prijs).
-- Han --

« Reactie #10 Gepost op: 17 maart 2010, 14:08 »
Ik ook! heb nog een setje nodig voor mn AT dus hou ons op de hoogte :)
africa twin 93 Transalp 97

Offline Oldtimer

« Reactie #11 Gepost op: 17 maart 2010, 14:10 »
Voor een AT moet ik dan wel een voorbeeld hebben en die heb ik nog niet.

Het beste model is dus gewenst.
Roept u maar ::)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Pervect

« Reactie #12 Gepost op: 18 maart 2010, 00:11 »
Ben ook dit topic vol interesse aan het volgen  8)
TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move and should, use the WD40. If it shouldn't move and does, use the DUCT tape!

Offline daandus

« Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2010, 08:39 »
TOURATECH beugels zijn het mooiste qua bevestigingspunten vind ik, en ook sterk qua lijnenspel.
... was ooit lid ...

Offline Oldtimer

« Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2010, 10:50 »
Citaat
vol interesse aan het volgen

Prima, en elk voorstel/idee in deze richting is natuurlijk welkom.
Ik ga waarschijnlijk deze week nog naar Ad om een beugel op te halen voor een TA, maar we kunnen ook voorstellen doen voor andere types.

Dus ...als er iemand een model heeft en ter beschikking wil stellen.... prima, ik neem hem dan mee voor prijsopgave. Niet geschoten is dus altijd mis.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Oldtimer

« Reactie #15 Gepost op: 24 maart 2010, 20:24 »
Beste mensen de deal is (bijna ) rond
De gewenste valbeugels van RVS met een diameter van 30 mm worden vervaardigd.
Foto heb ik helaas nog niet maar de prijs zal afhankelijk van de wensen mbt polijsten tussen 130 en 145 euro uitkomen.
Ad en ik hebben er 3 besteld inmiddels waarvan 2 voor onze eigen brommers.
Wanneer er meer gegadigden zijn horen we dat graag natuurlijk.
Als er iemand een dergelijke beugel voor een AT wil, zoeken we nog naar een voorbeeld.

De genoemde prijs is voor een bestelling van minimaal 3 stuks.

Als er interesse is kun je dat via pm aan Ad of mij kenbaar maken.
Groeten

M
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Brombeer

« Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2010, 22:34 »
Hoi Oldtimer,

Ik heb je topic op de achtegrond gevolgd. Ik heb ook een Twin, en ook interesse.

De RVS op de Alp zijn (zo lijkt althans) van MDI. En die zitten vóór, onder, erg mooi. Aan het frame. En dat is goed.

Ik heb nog een linkse MDI van een Twin liggen, maar die zitten vast aan de carterbescherming. En das slecht. Echter, bij de Alp zitten ze achter aan de voetsteun, en bij de Twin juist aan de achterste motorsteun. En is dát weer beter.

Misschien een combi van 'best of both worlds'?

Ik vind de ruige diameter en het gepolijste 'bling' super voor de looks. Echte vette bull-barren! En onderhoudsvrij. Je mag die beugel wel als voorbeeld van me hebben..

Grtz, Harm
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Pervect

« Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2010, 22:37 »
Ben zeker geïnteresseerd, maar wacht eerst vol spanning de foto's af ;-)

Jan
TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move and should, use the WD40. If it shouldn't move and does, use the DUCT tape!

Offline Oldtimer

« Reactie #18 Gepost op: 25 maart 2010, 08:52 »
Citaat
Echte vette bull-barren!

Mijn idee Harm, maar ik moet echt een voorbeeld hebben als uitgangspunt. Het ontwerpen van een beugel heb ik niet in de vingers helaas. Ik ben functioneel beheerder en geen metaalbewerker. Deze man maakt het na van een voorbeeld en laat de buizen buigen en walsen aan de hand van een model. Het mooiste is dat we een complete set ter beschikking hebben en de wijzigingen kunnen aangeven zoals we dat ook bij de TA beugels hebben gedaan.
Misschien dat een handige metaalbewerker een dummy model kan maken ? Ik roep maar wat.  Wie kan hier iets betekenen. ??  Van belang zijn in ieder geval de bevestigings punten die exact moeten kloppen. Jou beugel kan dan als uitgangspunt dienen eventueel.

Ik zal in ieder geval eens navragen of ook  de RVS boer eventueel iets kan betekenen voor een nieuw ontwerp.

Wordt vervolgt.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Pervect

« Reactie #19 Gepost op: 09 april 2010, 18:12 »
En, is er al een voorbeeld te bewonderen?

Lijkt me een mooie aanwinst!

Offline Oldtimer

« Reactie #20 Gepost op: 10 april 2010, 08:47 »
Helaas nog niet. Verwacht de komende week bericht voor de TA beugels.
We zetten ze dan zeker hier als afbeelding.

Ik heb nog geen compleet voorbeeld voor een AT dus kan ik ook nog niks laten maken.
Gezien de weinige belangstelling zal het wel op niks uitlopen voor de twinners denk ik.
Wordt vervolgd
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Pervect

« Reactie #21 Gepost op: 10 april 2010, 11:21 »
OK, dan wacht ik vol spanning af!

Offline Steve

« Reactie #22 Gepost op: 25 april 2010, 13:06 »
Hey,

Heb dit onderwerp sinds kort gevonden (met dank aan niko) en ben ook benieuwd naar hoe en wat van de valbeugels.

Wacht af tot er wat meer bekend is.

Groet Steve
Honda Transalp 600 (89)

Offline Oldtimer

« Reactie #23 Gepost op: 25 april 2010, 18:50 »
Even updaten dan maar.

Ik heb afgelopen week nog contact gehad met de RVS boer en hij verwacht deze week een proefexemplaar gereed te hebben, waarmee de mal gemaakt wordt.
Als alles meezit zal ik dus a.s. vrijdag kunnen passen.
Vervolg is dan dat er 3 exemplaren worden vervaardigd.
Er kunnen daarna op bestelling beugels worden gemaakt.

Wordt vervolgd
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Pervect

« Reactie #24 Gepost op: 25 april 2010, 20:10 »
Top, ik wacht vol spanning af!

Offline Oldtimer

« Reactie #25 Gepost op: 04 mei 2010, 16:21 »
Vandaag bericht gekregen van de RVS boer.

Dit is de tekst:
Ik heb vanavond de start proberen te maken met 1 kant van de valbeugel maar moet U berichten dat het zoveel tegenvalt dat ik er eigenlijk van afzie, het buigwerk ligt nog zover uit het bestaande model dat ik het niet EVEN in 1 a 2 vonden afheb terwijl U dat graag zou willen.

Het is te bewerkelijk om zo even te maken in een korte tijd, dit heeft er vooral mee te maken dat de buis einden af de buiger op alle plekken overstek hebben, en we met bochten zitten.

Ik kom er gewoon weg niet mee klaar bijtijds.

Very pissy ben ik dus, omdat hij me bijna 2 maanden aan het lijntje heeft gehouden en dan met een dergelijk lulverhaal komt.
Ik ga eerst de voorbeeld beugel maar eens ophalen in Barneveld.

Was een leuk project geweest, dus iedereen bedankt.  :-*

En ook ik heb nog steeds geen RVS beugel voor m'n Alpje :-\ :-\

Voel me dus zwaar gen........d  >:(
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2010, 16:24 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Pervect

« Reactie #26 Gepost op: 04 mei 2010, 17:02 »
Balen dus! hmmmm, eBay Duitsland maar weer in de gaten houden  >:(

Offline Oldtimer

« Reactie #27 Gepost op: 04 mei 2010, 17:09 »
Zit blijkbaar niks anders op.

Laat je me het ook weten als je iets hebt gevonden.?
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Bono

« Reactie #28 Gepost op: 04 mei 2010, 19:18 »
Wat zoek je dan Marien? De RVS beugels zoals Robin (Rommit) die heeft (zie foto's posting #5 in dit topic) of "iets" anders? Niet dat ik nu wat weet, maar dan kan ik "meezoeken".  ;)
-- Han --

Offline Pakfiets

« Reactie #29 Gepost op: 04 mei 2010, 21:28 »
Heren,
Naar ik meen zit er in Veenendaal nog een pijpbuig-speciaalist. Als je (jullie) wil(len) kan ik eens informeren hoe die heet (bij m'n ijzerboer), en er dan gaan vragen of hij wel zulke scherpe hoeken kan buigen in RVS. Moet wel even de opmerking maken dat zo strak buigen -in RVS- niet echt gemakkelijk is (eigen ervaring), dus niet te veel hoop graag!
Laat maar weten of je interesse hebt (ik weet alleen niet of hij ook je complete beugel zal willen maken).

Maarten