Auteur Topic: Massaal protest van motorrijders in Frankrijk  (gelezen 2324 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mikkola

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Henkiehuisgevaar

  • Gast
Re: Massaal protest van motorrijders in Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2010, 16:00 »
Hey,

So, dat zijn er iets meer dan een paar. :P

Henkiehuisgevaar.

Offline TCN Forum Administrator

Re: Massaal protest van motorrijders in Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2010, 17:23 »
Quote website:

Franse motorrijders zijn massaal de weg opgegaan om te demonstreren. Het protest richt zich in de eerste plaats tegen een voorgenomen besluit van de Franse regering om motorrijders in de toekomst te verbieden tussen het overige verkeer door te rijden en van rijbaan te wisselen. Naast de demonstratie vroegen de motorrijders om een betere en veiliger infrastructuur voor motoren en een belastingverlaging op veiligheidsverhogende accessoires zoals helmen en beschermende kleding. De motorrijders verzamelden zich in steden rondom Parijs en reden van daaruit gezamenlijk in optocht naar de Franse hoofdstad. Ondanks het slechte weer stapten toch nog 10.000 motorrijders op de motor voor de trip naar de beroemde en beruchte Peripherique.



Het overige verkeer werd in verband met de demonstratie door de politie tegengehouden. Door allemaal op de eigen weghelft te blijven en de wettelijk voorgeschreven afstand tot elkaar te bewaren, wilden de motorrijders de regering laten zien dat dit een negatieve invloed op het overige verkeer zou hebben en nog meer opstoppingen zou veroorzaken. Na de optocht bezetten een groot aantal motorrijders een metrostation om aan te geven dat het openbaar vervoer in de stad tegenwoordig geen afdoende oplossing meer is voor het vervoersprobleem in en rondom de Franse hoofdstad.
Bron: motorbiker.org
Hier staat mijn handtekening

Offline David

Re: Massaal protest van motorrijders in Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2010, 20:39 »

En die auto's op die foto? Een tegen demonstratie ;D
www.liebetig.at voor een mooie vakantie. Heerlijk motorrijden bijvoorbeeld ;-)

varo-man

  • Gast
Re: Massaal protest van motorrijders in Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2010, 12:56 »
Ik kom regelmatig op de peripherique van Parijs.
Heb je al eens gezien hoe die kamikaze-piloten daar overheen jakkeren? ::)
Ik begrijp best dat ze door de files heen rijden. Maar als je ziet met welke snelheid, en hoe ze er door heen slalommen, dan hou je je hart vast. :o

Ik sta er niet raar van te kijken, dat de Franse regering een halt willen toeroepen, aan dit levensgevaarlijke gedrag.  C:-)

Ptr

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Massaal protest van motorrijders in Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2010, 14:29 »
Wel lekker veel ruimte tussen die autos..... :-)
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline Herrie

Re: Massaal protest van motorrijders in Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: 15 april 2010, 21:54 »
Ik vraag me af of je in België tussen de auto's door mag rijden, ik rijd behoorlijk rustig tussen de auto's door en het valt me op dat eigenlijk de enige die nog al eens geïrriteerd kijken Belgen zijn. Op de peripherique worden inderdaad allerlei races gehouden, ik moest reed daar eens met iemand mee die een voor het race circuit geprepareerde 8 cilinder Porche had, diverse race motoren gaan naast je rijden en maken hoofd en hand gebaren om je voor een race uit te dagen. De man waarbij ik in de auto zat reed vaak op het circuit, maar na 1 race had hij er genoeg van a hij kon het niet winnen van de motor en b die jongens wagen veel meer dan normaal op een race circuit gewaagd word. Ik heb voor Phillips ooit de peripherique in beeld mogen brengen, hij is helemaal rondom voorzien van philips camera's die zo goed zijn dat ze in de mist nog je nummerplaat kunnen lezen. En nog houden ze s'avonds races op de gewone weg. Ja ja die Fransen, volgens mij heftig in de liefde en waaghalzen op de motor.
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch