Algemeen > Algemene discussie

Aanschaf crosslaarzen?

(1/8) > >>

Bono:
Ik overweeg de aanschaf van crosslaarzen. Enerzijds omdat ik van plan ben meer off-road te gaan rijden (incl. aanschaf van andere banden) en eerlijk is eerlijk; het staat ook stoer.


* Wie rijdt eigenlijk met crosslaarzen?
Is er een toegevoegde waarde van het rijden met crosslaarzen in vergelijking tot "gewone" motorlaarzen? (Op de weg en/of naast de weg)?
Waar moet je extra op letten bij eventuele aanschaf van crosslaarzen?
* Als ik op internet struin, heb ik de indruk dat duurder ook meteen beter is. Maar wat is hier de ervaring?

Flip:
Zwemmen doe ik ook met een zwembroek aan,  dusehhh.... ga ik ff  'ragge', altijd crosslaarzen aan. Je leert het wel af om met 'gewone' laarzen weg te gaan wanneer je voor de eerste keer met je voet/enkel/been onder je fiets ligt. Echt doen. Ik heb ze van Rino, kan er geen 20 meter mee lopen, maar doen verder -beschermen- dan ook prima.

robgoesdakar:
Cross laarzen geven gewoon de bescherming die je nodig hebt om :
- je motor een keer op te laten rusten
- de struiken, takken, stenen, etc die laag zitten

Daarnaast is de zool hard, wat vele malen prettiger is met het staan op je stepjes. (De gewone laarzen buigen door)

Het loopt K%&, maar je hebt ze ook om mee te rijden, en niet te lopen.

Zorg bij aanschaf voor goede pasvorm, en zeer zeker niet te krap bij de tenen.
Rondom enkel e.d. mag ie rustig strak zitten.

Het zijn eigenlijk net ski schoenen.

obrienstreet:
Helemaal eens met de voorgaanden. Zeker het staan is stukken prettiger.
Kies een laars die past. Da's het belangrijkste. Duurdere laarsen hebben vaak een losse binnenschoen, dat moet wel prettiger zitten. (heb die zelf overigens niet, alleen de goedkope waren in mijn maat... ;) ).
Erop lopen heb ik geen problemen mee.

N.b. Overigens is geen enkele crosslaars waterdicht. Het is dus geen volledig alternatief voor alledag.

Twin Brothers:
Cross laarzen geven goed steun en bescherming aan je voet en (scheen)been. Soms trek ik ze zelfs aan als ik alleen over de weg rij (je weet immers nooit wat je onderweg tegenkomt). En in tegenstelling tot de andere, zitten die van mij als pantoffeltjes  ::). En ja ze geven goede bescherming, anders hoef ik het natuurlijk geen "crosslaars" te noemen.

Ik heb ze van het merk Alphinestar, hiervoor had ik SIDI en die zaten Kl%@TE. Dat was net een stuk karton aan je voet! Maar niet iedere voet is hetzelfde. Eind februari is de beurs er weer in Utrecht, dan kan je misschien verschillende soorten en merken passen. Dan hoop ik dat ze dan iets meer assortiment hebben als vorig jaar.


Als ze enigzins een beetje confortable zitten, rijdt dat ook gelijk veel beter. Gewoon zelf passen en dan weet je het voor jezelf welke het beste zit en het meeste steun geeft.

succes met zoeken

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View