Auteur Topic: kenda banden  (gelezen 8599 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Huib

kenda banden
« Gepost op: 22 maart 2010, 17:18 »
Niet dat ik ontevreden ben met mijn heidenau's maar kwam deze bandjes tegen en wil ze wel eens proberen.

http://www.mxmegastore.com/Kenda-K761-Dual-sport-p/kenda-k761-dual-sport.htm

Iemand ervaring mee??
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Brombeer

Re: kenda banden
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2010, 18:54 »
Wat wil je ermee, Huib?

Hij lijkt een beetje op de Bridgestone TW 152.. Vin um sjieker dan de Heidenau.. (en een klappie cheaper óók nog). Maar is gewoon een ruig wegbandje lijkt mij.

En Pirelli MT21? Gaat tussen 4/5000km mee (als je niet al te wild bent) en geeft juist ook offroad veeeul plezier!
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Huib

Re: kenda banden
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2010, 19:12 »
Ja... ben helaas wat meer aan het asfalt gebonden op het moment en ik vond ze prijstechnisch wel heel plesant... "nopjes" lijken iets dichter op elkaar te staan t.o.v. de heidenau en maken daarom misschien wat meer km's en vooral minder herrie?? Ik ben nou ik niet echt fan van miskopen of een nutteloze banden wissel dus dacht zal eens polsen..... achter is er overigens alleen 130 breed...
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Huib

Re: kenda banden
« Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2010, 19:26 »
Laat waarschijnlijk maar.... de betreffende webwinkel levert niet buiten US en Canada....
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Brombeer

Re: kenda banden
« Reactie #4 Gepost op: 22 maart 2010, 20:05 »
Neem anders even met hunnie contact op.

Ik dacht dat NL, voor de levering Kenda, afhankelijk is van de importeur in Deutschlandia. Ze kunnen je daar wellicht meer over vertellen.

Nee heb je..
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Sandra

Re: kenda banden
« Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2010, 20:41 »
Huib,   reifendirekt.de   levert Kenda's. Heb er eens banden besteld, prima!
(scheelde op een ste wegbanden €90.= !! :o
Verschil is denk ik wel dat ik ze bij mijn schoonzus hiet net over de grens laat komen. Je kunt ze altijd anrufen natuurlijk! Succes!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Huib

Re: kenda banden
« Reactie #6 Gepost op: 22 maart 2010, 20:45 »
Thanks voor de tips!

Ik ga eens ff wat verdere info over die banden proberen op te snorren en dan ga ik ze misschien maar proberen.....
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Huib

Re: kenda banden
« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2010, 19:32 »
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Brombeer

Re: kenda banden
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2010, 21:33 »
Gefeli! Und noch lekker bezahlbar auch nog!
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Huib

Re: kenda banden
« Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2010, 19:00 »
Ja zeker betaalbaar! 85 euro voor de set!

Vandaag de voorband gemonteerd incl. EBC schijven, DP blokken, remklauw revisie ala hotel 317 plus nieuwe pennen, nieuwe keerringen. Waar een schijfremslot vergeten al niet goed voor is...... :-\

Vergeleken de K60 is het op de weg iig een verbetering al was de k60 ook wel errug ovaal afgesleten door die kromme schijf........



Voorbandje ziet er in ieder geval leuk uit....daar zal het niet aan liggen...


Achterbandje mag nog even wachten...


Die was ook erg aan vervanging toe.... rotzand bah...


Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Sandra

Re: kenda banden
« Reactie #10 Gepost op: 11 mei 2010, 19:36 »
Looks good!
Laat je even weten hoe de wegligging is?
Vijfentachentug euries is (bijna) voor niks.... :))
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Neet

Re: kenda banden
« Reactie #11 Gepost op: 11 mei 2010, 19:40 »
Zien er mooi uit. Echt slecht zal het niet zijn. Ben benieuwd naar je ervaringen....
(bijna 3 paar voor de prijs van 1)

Offline *thomas*

Re: kenda banden
« Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2010, 16:08 »
Hallo,

85€ is echt geen geld, ik stond op het punt om metzeler Sahara's te gaan kopen, maar je doet me twijfelen...

Hou ons op de hoogte van je ervaringen ermee op allerlei soorten ondergrond.

Groeten

Offline Huib

Re: kenda banden
« Reactie #13 Gepost op: 12 mei 2010, 17:17 »
Voorband doet het vooralsnog prima op het asfalt, geen herrie, geen getril en geen gek stuurgedrag.

Kom er voorlopig niet aan toe om de achterband er om te leggen en ff het zand in te gaan..... maar kan je nu al vertellen dat het niet de prestaties zullen zijn die de k60 biedt. De noppen aan de buiten kant van de kenda band zijn er niet en die heb je toch nodig als je als dwars een bocht in zet.

Maargoed, daar heb ik ze niet voor om gelegd. Op de weg is de voorband echt een stuk beter dan de k60. Niet qua stuurgedrag of grip maar zeker qua herrie en trillingen. Ik denk vooralsnog een 20-80 bandje. 20% spelerij en 80% weg. En dat is precies wat ik er mee ga doen.  :)
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Timy

Re: kenda banden
« Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2010, 11:18 »
Ik heb ze gisteren eronder gemikt en so far so good eigenlijk. Ze vallen wel behoorlijk een bocht in maar mijn oude banden waren daarintegen ook bijna plat omdat ze zo versleten waren dus een verschil is het dan wel.
Ben benieuwd hoe het zit met slijtage maar dat is voorlopig nog even afwachten  :)
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Huib

Re: kenda banden
« Reactie #15 Gepost op: 12 juli 2010, 22:31 »
Sinds een week de achterband erop.... eerste indruk was goed. Stuurt scherp, geen getril zonder balanceren. Moet alleen een stuk voorzichtiger zijn met het gas aangezien de grip echt een stuk minder is vergeleken de k60. Zeker op nat wegdek is het verschil aanzienlijk.

Huib.
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Waffie

Re: kenda banden
« Reactie #16 Gepost op: 12 juli 2010, 23:22 »
 hallo huib,

dat van die 85 euro/set kan ik nog niet helemaal vinden volgens hun site

zie iets staan van ca 40 euro voorband en 60 euro achterband + € 10 euro verzendkosten bij vooruitbetaling

wat mis ik...

en zou je kunnen meten wat de profieldiepte is

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Richard

Re: kenda banden
« Reactie #17 Gepost op: 13 juli 2010, 00:45 »
Ik ben benieuwd,
das bijna voor niets  ;D

ps waar is de demper Tim?  :D

gr Rich

Offline Timy

Re: kenda banden
« Reactie #18 Gepost op: 13 juli 2010, 17:15 »
 ;D Zit er keurig in hoor! Heb m dr wel eens uitgehaald maar dan kan ik niet mijzelf vertonen na mn stukje over uitlaat geluid  :P :P

Die 85euro was bij mij overigens niet zo maar 100euro incl verzenden is nog steeds weinig. Inmiddels bijna 2000km gereden en ik vind ze heel niet slecht! Nat wegdek zijn ze zeker in het begin niet van dien aard dat je echt vertrouwen hebt maar dat wordt stukken beter later. Ik knal er lekker de bochten meer door en heb geen rare trillen of dergelijke ellende.
Ben overigens nooit heel erg kieskeurig wat banden betreft dus tis al snel goed  :))
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Huib

Re: kenda banden
« Reactie #19 Gepost op: 13 juli 2010, 20:58 »
Hoi Ad,

85 euro per set. Ik heb een klantnummer  aangevraagd (krijg je korting) en een maatje van me woont in de buurt, die heeft ze opgehaald voor me. Zodoende....!Ik heb er vandaag overigens weer heerlijk scherp op gestuurd, kan hem echt plat leggen. Denk dat het ook zo lekker stuurt omdat het een 130 breedband is?
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Hotel 317

Re: kenda banden
« Reactie #20 Gepost op: 13 juli 2010, 22:40 »
De breedte van de band had bij mijn weten meer te maken met de hoeveelheid warmte die dan opgenomen kan worden? De enige reden om een bredere band te monteren is om te gemiddelde temperatuur wat lager te houden (waardoor de band op zijn ideale temperatuur blijft).

Could be wrong...?

Offline Huib

Re: kenda banden
« Reactie #21 Gepost op: 13 juli 2010, 23:37 »
Bredere band.... meer noppen.... meer grip off road!!!!!  :)) :)) :)) Maar ff serieus... ik begin te vermoeden dat een 130 band beter rijdt op de weg...... 140 oogt wel een stuk beter.  ;)
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Waffie

Re: kenda banden
« Reactie #22 Gepost op: 13 juli 2010, 23:54 »
 helemaal duidelijk huib.... zeker niet verkeert als de gebruiker er dus tevreden mee is...

zal dus kenda banden in mijn assorti moeten gaan opnemen ;D

 dus mogelijke clubactie   maar dan met montage voor een scherpe prijs  >>>

even over de (max) breedte van een band

dit heeft gelukkig niets met warmte te maken met met de combinatie van velgbreedte  tov de meest geschikte band.
 de velgbreedte is dus eigenlijk bepalend

een 130 past gewoonweg veel beter op een velg zoals de africa twin die heeft nl 3.00 inch
beter stuurgedrag en meet stabiliteit

De transalp XL 700 V heeft ook een 3 inch velg en daar ligt standaard een 130/80-17 op !

daarkomt bij dat hoe breder de band is hoe schuiner dat je de motorfiets moet leggen om een bepaalde bocht te kunnen nemen
 dus precies zoals huib beschrijft :))

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline olaf

Re: kenda banden
« Reactie #23 Gepost op: 14 juli 2010, 00:09 »
Op het allroadmaniacs forum word er ook geregeld over gesproken , goedkoop en dus eigenlijk wel waar voor je geld , is niet het beste maar prijs kwaliteit verhouding is erg goed , voor het offroad prima(de echte nopppen dan) en voor dat geld kan je er nog eens vaker een wisselen .

Olaf
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2010, 08:58 door olaf »
AT en KTM Adv 990R

Offline Timy

Re: kenda banden
« Reactie #24 Gepost op: 14 juli 2010, 16:30 »
Ik heb ook de noppenbanden (Trakmaster) en die zijn erg prettig gebleken! Tot nu ongeveer 2000km mee gereden en ze kunnen nog wel even mee ook.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline voorstad

Re: kenda banden
« Reactie #25 Gepost op: 14 juli 2010, 17:13 »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline henkiehaag

Re: kenda banden
« Reactie #26 Gepost op: 14 juli 2010, 23:56 »
Voor mij ook interessant, dank je Huib.
Vind de K60 prima, maar de herrie mat name van de voorband vind ik ronduit storend.
Iets minder grip off road moet ik mee kunnen leven.

Ik zie mooie rondje roostertjes op je koplampen, komen die vandaan ? ???

Groeten, Henk

Offline Timy

Re: kenda banden
« Reactie #27 Gepost op: 15 juli 2010, 23:12 »
Ik zie mooie rondje roostertjes op je koplampen, komen die vandaan ? ???
Gok dat je mijn roostertjes bedoeld? Heb ik ooit overgenomen van Vtwin (dacht ik) dus helaas geen flauw idee waar ze origineel vandaan komen.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline henkiehaag

Re: kenda banden
« Reactie #28 Gepost op: 16 juli 2010, 17:37 »
Ha, oke, ja die van jou duzz.

Zuinig op zijn!  ;D

Offline Keewhip

Re: kenda banden
« Reactie #29 Gepost op: 20 oktober 2010, 10:31 »
Zijn er al meer ervaringen met deze banden?

Ikzelf heb ze er nu anderhalve week opzitten en ben niet enthousiast over de grip op nat wegdek.

Afgelopen drie dagen is het me nu elke dag al één of twee keer gebeurd dat het achterwiel weggleed. Dit is me zowel bij optrekken bij stoplicht, (rustig) afremmen op de motor voor een bocht en afremmen met voor- en achterrem. Terwijl ik toch geen gekke dingen deed en mijn rijstijl op de vorige keren dat hij weggleed heb aangepast.

Ben benieuwd wat anderen voor een ervaringen hebben.
Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08