Auteur Topic: Ortlieb tassen op een Africa Twin  (gelezen 2617 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

waztafel

  • Gast
Ortlieb tassen op een Africa Twin
« Gepost op: 22 maart 2010, 21:56 »
Heeft iemand hier al eens de Ortlieb softbags op zijn twin gezet? Zo ja, heb je iets veranderd aan de uitlaat? Of mischien heb je de standaard uitlaat wel iets meer naar binnen geduwd? (kan dat uberhaupt?  ::)) Of heeft iemand nog een pijpje te koop die niet zover naar buiten steekt?  ;D


Offline V-Twin

Re: Ortlieb tassen op een Africa Twin
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2010, 22:00 »
Gewoon een gebruikt Givi koffer rek of ander merk monteren als afstandhouder. Kan je de boel ook direct lekker vastzetten.

Offline Sandra

Re: Ortlieb tassen op een Africa Twin
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2010, 22:38 »
Rolletje kippengaas ertussen, lekker goedkoop! Oeps sorry, je bent geen nederlander he.. eeh sorry.... ;)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline de bolle

Re: Ortlieb tassen op een Africa Twin
« Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2010, 10:25 »
Op mijn RD07 met AQ zadel blijft de Ortlieb tas ongeveer 1 tot 2 cm. boven de standaard uitlaat hangen en dat is ruim voldoende, de uitlaat wordt aan het einde niet zo warm. Ik heb dus niets aangepast. 
Jan

waztafel

  • Gast
Re: Ortlieb tassen op een Africa Twin
« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2010, 10:43 »
Op mijn RD07 met AQ zadel blijft de Ortlieb tas ongeveer 1 tot 2 cm. boven de standaard uitlaat hangen en dat is ruim voldoende, de uitlaat wordt aan het einde niet zo warm. Ik heb dus niets aangepast. 
Jan

Heb je de banden dan over of onder je zadel hangen? En boven de standaard uitlaat? Heb je daar een foto van (liefst van achteren)? Bij mij komt de tas een stuk over de beschermer van de uitlaat...

Offline de bolle

Re: Ortlieb tassen op een Africa Twin
« Reactie #5 Gepost op: 06 april 2010, 18:16 »
@ Waztafel, beter laat dan nooit, mijn foto's van de Ortliebs op mijn AT. De foto's zijn een beetje wazig, ik weet niet of dat aan mijn kamera lag, aan mij of aan de Pasen.
Jan









waztafel

  • Gast
Re: Ortlieb tassen op een Africa Twin
« Reactie #6 Gepost op: 07 april 2010, 00:11 »

Die zitten er netjes op!

Ik zou zelf ook nog even laten horen hoe de ortlieb tassen zijn bevallen tijden ons testweekend in Belgie. We hebben 3 motoren uitgerust met Ortlieb rackpacks van 89 liter en softbags van 42 liter. Overall erg goed bevallen. Ze zijn absoluut waterdicht. We hebben het hele weekend regen gehad en hebben de tassen 's nachts buiten laten staan.



Verder ben ik erg tevreden over de valbeugels en rijden de heidenau's erg lekker op het zand.  ;D