Ik heb (bruine) tectyl gebruikt, en wd40 voor de onderdelen die smering nodig hebben en waar ik tectyl haast onmogelijk vanaf krijg. Daarnaast ook nog wel wat siliconenspray voor het plastic en de bedrading enzo. Maar ik rijd ook door, zolang het maar niet glad is.
Volgens mij is het zo dat als je de motor echt goed schoon maakt en vervolgens met een goed vet middeltje naar smaak bewerkt, iets dat goed blijft zitten ook, dat je het dan best lang kunt laten zitten. Aan het einde van de winter heb je dan wel 30 kilo extra gewicht aan de motor hangen, maar die laag vuil biedt ook juist bescherming tegen invloeden van buiten. Dus als er niet meer gestrooid wordt, en het goed geregend heeft, dan ga ik een volle dag schoonmaken en dan de zaak weer invetten met wd40 of iets in de geest, tectyl in de zomer is wat overdreven lijkt me..
Trouwens, volgens mij zijn de onderdelen die warm worden niet te behandelen, neem ik aan. Weet iemand daar iets over?
Tjoooow.