Auteur Topic: Watskeburt  (gelezen 1719 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Menno

Watskeburt
« Gepost op: 25 juni 2010, 19:19 »
Vanmiddag een flesje Motul Fuel System Clean in mijn tank gegooid;
15 minuten later, rijdend in de linker baan op de A10 een paar ploffen uit de uitlaat en niets meer!
Kan niet meer naar rechts (fijn die 80 zone) en zet de motor aan de linkerkant;
Stond buiten het zicht van de camera's denk ik, want de baan werd niet afgekruisd;
Motor wil niet meer starten, helemaal niets! Voel me niet echt senang achter de betonnen vangrail;
Trek na een paar minuten maar de choke open en start.... Lopen!
Ik spring op de Dero en ga zo snel mogelijk naar de veilige rechterbaan.
Vervolgens 250 kilometer gereden zonder ook maar één slag verkeerd te doen, sterker nog, de motor fluit weer lekker en lijkt weer helemaal wakker.
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2010, 19:41 door TallGuy212 »

Offline V-Twin

Re: Watskeburt
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2010, 19:51 »
Je zou bijna denken aan een vuiltje wat losgekomen is door de cleaner en even verkeerd zat.
Maar dat je je niet toppie voelde daar kan ik me e.e.a. bij voorstellen.

Offline PH-ADW

Re: Watskeburt
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2010, 21:26 »
jij hebt echt een beschermengeltje op je schouder....   stilstaan op de linkerbaan op de ring en er ongeschonden mee wegkomen...       beter in de 80-zone dan in het 100-gebied.  geeft mensen toch meer reactietijd op obstakels. 

Ben je nog geslaagd met je tanktas ?       ( ja ik was het bij Hein Gericke...  ;D )

Groeten van Anko.
Ervaring is de kennis die je in staat stelt een fout te herkennen als je hem nog een keer maakt.

Offline de Wolf

Re: Watskeburt
« Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2010, 21:35 »
Jeetje, dat is schrikken.

Waarschijnlijk inderdaad wat vuil losgekomen wat een tijdelijke blokkade van brandstof heeft veroorzaakt. Sterk spul die Motul  ;)
Varadero '99 52.000km

Offline Two Plugs

Re: Watskeburt
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2010, 17:19 »
Jeetje, dat is schrikken.

Waarschijnlijk inderdaad wat vuil losgekomen wat een tijdelijke blokkade van brandstof heeft veroorzaakt. Sterk spul die Motul  ;)

Piew... Peentjes zweten denk ik?
Heb een soortgelijke ervaring gehad met Fuel Guard van Forte op de XLV. Dat spul weekt idd alle drap los en tja, dat komt dan in je brandstof systeem...

Resultaat is wel dat je motor z'n ingewanden van binnen in ieder geval mooi schoon zijn!
En dat het gelukkig goed is afgelopen...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

rockincharlie

  • Gast
Re: Watskeburt
« Reactie #5 Gepost op: 30 juni 2010, 18:34 »
Hey

Heb je misschien ergens anders getankt dan normaal of je tank bijna leeggereden dat geeft ook wel eens problemen.
Ik heb ook eens 4 banen moeten opschuiven toen mn tank leeg was (en het stekkertje op de vlotter los). Is niet echt prettig gevoel.

Maar hij fluit weer lekker zeg je. Mijn Dero fluit ook al enige tijd maar heb eigenlijk de indruk dat die dat daarvoor nooit deed.
Wilde er eigenlijk eens naar laten kijken.
Misschien zijn er meer die dit geluid gewend zijn. ben zeer benieuwd. ???

Groet
Carl

Offline Menno

Re: Watskeburt
« Reactie #6 Gepost op: 30 juni 2010, 18:42 »

Voor zover ik weet moet een V-twin van Honda gezellig fluiten.

Offline Two Plugs

Re: Watskeburt
« Reactie #7 Gepost op: 01 juli 2010, 11:17 »
De 'turbine' fluit hoort bij de Varadero.
Remedie... Andere uitlaten...  ;D :-X
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline chaos

Re: Watskeburt
« Reactie #8 Gepost op: 01 juli 2010, 22:30 »
De 'turbine' fluit hoort bij de Varadero.
Remedie... Andere uitlaten...  ;D :-X
aha dat zit m dus in de uitlaten.
vindt het wel gezellig klinken
net op ik op een jet aangedreven fiets rij