Auteur Topic: Zadelpijn  (gelezen 6863 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

omega

  • Gast
Zadelpijn
« Gepost op: 07 april 2010, 13:02 »
Afgelopen jaar begonnen met het rijden op de Dero. Was altijd een breder Corbin zadel gewend, heb nu nog steeds (na 4000 km rijplezier) na een half uur pijn in de linkerbil. Heb ook het idee dat ik iets scheef zit en precies op de rand van het zadel. Zijn er meer mensen die hier last van hebben.  Een Corbin zadel is wel erg duur zag ik.

Offline Two Plugs

Re: Zadelpijn
« Reactie #1 Gepost op: 07 april 2010, 13:09 »
Nope, geen last hiero. Wellicht is het een kwestie van wennen...
Heb wel het originele zadel +/- 1cm laten opvullen.

Ooit een Corbin op de Dero gehad, maar deze erg snel weer doorverkocht. Kwam véél te laag te zitten waardoor ik last van mijn knieën kreeg...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline HPoskam

Re: Zadelpijn
« Reactie #2 Gepost op: 07 april 2010, 16:17 »
Mijn zadel is verlaagd, omdat ik van die korte pootjes heb.
Ik had van dit zadel ook snel pijn in mijn kont.

Ik heb mijn stuur iets naar voren gezet.
Zodat ik iets naar voren zit ipv rechtop (sportievere houding) daardoor heb ik minder last van mijn kont  :P
Na 18 jaar Honda (3x Transalp - 1x Varadero) nu over gegaan naar BMW F800GS.

Ik wens de TCN heel veel goede jaren toe.

En vast wel eens tot ziens

omega

  • Gast
Re: Zadelpijn
« Reactie #3 Gepost op: 07 april 2010, 16:18 »
hoi,

ik zal mijn stuur ook eens iets voorover zetten, ik heb ook het idee dat het zadel vrij zacht is, ben al aan het kijken naar een gelzadel .

Offline kenny013

Re: Zadelpijn
« Reactie #4 Gepost op: 07 april 2010, 18:27 »
hoi,

ik zal mijn stuur ook eens iets voorover zetten, ik heb ook het idee dat het zadel vrij zacht is, ben al aan het kijken naar een gelzadel .
Ken ook een bedrijf welke tegen zeer aantrekkelijk tarief, <250 € je zadel op maat kan maken met een toplaag van "medisch"schuim.
Edit en bekleden met "antislip"stof. Zit geweldig  ;)
« Laatst bewerkt op: 07 april 2010, 22:04 door kenny013 »
Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
http://stanswebsite.tk/

Offline Nikotech

Re: Zadelpijn
« Reactie #5 Gepost op: 07 april 2010, 19:19 »
hoi,

ik zal mijn stuur ook eens iets voorover zetten, ik heb ook het idee dat het zadel vrij zacht is, ben al aan het kijken naar een gelzadel .

 
Ik hoor niet zulke goede verhalen over  gel zadels ivm hard worden bij kou  en zacht bij warmte..
Ik zou gaan voor maatwerk, aanpassen bestaand zadel .
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline de Wolf

Re: Zadelpijn
« Reactie #6 Gepost op: 07 april 2010, 19:33 »
Varadero is een heerlijke motor maar dat zadel is vreselijk. Glij steeds naar voren en last van m'n billen. De prijzen van een ander zadel, Corbin etc stonden mij ook niet erg aan.

Op aanraden van een vriend ben ik zelf maar gaan knutselen.
Bekleding losgemaakt (nietjes aan de onderzijde), schuim afgevlakt dmv een zaag, medisch/Nasa schuim op maat geknipt (had een Nasa kussen gekocht voor €10,-), verlijmd met het zadel e voila. Stelt echt niet veel voor en het zit super!!!
Ga 'm binnenkort nog iets vlakker maken en dan is ie perfect  8)
Varadero '99 52.000km

Offline frankie

Re: Zadelpijn
« Reactie #7 Gepost op: 08 april 2010, 01:40 »
Dat bedoel ik...... ;D

Moet inderdaad ook makelijk zelf te maken zijn.
Zal mijn vriendin lief aankijken of ze een mooie nieuwe buitenzijde in elkaar wil naaien.
(ze heeft per slot van rekening niet voor niks een industriele naaimachine voor leer)

Ben er alleen nog niet uit wat voor materiaal we moeten gebruiken.
Moet natuurlijk wel stroef zijn en tegen water kunnen ::)

Iemand een voorstel voor materiaal keuze voor de overtrek ?/

Groeten
Frank
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline Sandra

Re: Zadelpijn
« Reactie #8 Gepost op: 08 april 2010, 13:33 »
Jvl autobekleder in zelhem heeft veel materiaal en keus, wie weet kun je wat bij hem kopen!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline #erik#

Re: Zadelpijn
« Reactie #9 Gepost op: 08 april 2010, 20:56 »
Heey omega

 Ik heb precies dezelfde klacht, na ongeveer een uur rijden "pijn" in m'n linkerbil. Ik heb alleen niet het idee dat ik scheef op de motor zit. Hoor wel van andere motorrijders positieve verhalen over de airhawk kussens (verkrijgbaar bij motozoom en motoport in 3 verschillende maten). De aanschafprijs van 120.- euro is wat mij nog een beetje tegen houd om deze te kopen.  En ik vind het niet zo'n fraai gezicht om een extra kussentje op je buddy te hebben. Laat ff weten hoe jij dit probleem gaat aanpakken.

Offline Z1retje

Re: Zadelpijn
« Reactie #10 Gepost op: 10 april 2010, 00:00 »
Hallo Omega,

Kijk eens op de site van Robs accesoires of op marktplaats.
Je kan deze zadels uitproberen,http://link.marktplaats.nl/331284851.

En ga anders eens kijken op de site van Viking Seats, heeft ooit mijn Goldwingzadel opnieuw bekleed.
Mooier en goedkoper dan nieuw.

gr,

kees



RIDE SAFELY
only hero´s drive dero´s

omega

  • Gast
Re: Zadelpijn
« Reactie #11 Gepost op: 19 april 2010, 09:20 »
Hoi,

Ben vrijdag bij Kommerparts in Garderen geweest, deze gaan op het zitgedeelte een nieuw stuk zetten. Kost ongeveer €70.  Ga ik toch maar proberen, een comfortzadel kost toch €295 en dat vind ik te veel om het maar zo even te doen.

Offline de Wolf

Re: Zadelpijn
« Reactie #12 Gepost op: 20 april 2010, 16:51 »
Dat is niet duur! Wordt het zadel ook vlak gmaakt of laat je de "slope" zoals ie is?
Varadero '99 52.000km

omega

  • Gast
Re: Zadelpijn
« Reactie #13 Gepost op: 22 april 2010, 09:20 »
Ik wou de vorm verder zo laten, de zithouding is verder prima

Offline Bill

Re: Zadelpijn
« Reactie #14 Gepost op: 10 juni 2010, 14:28 »
Gisteren mijn zadel terug gekregen van Vickingseats vof uit Dedemsvaart. Zij hebben mijn zadel aangepast naar mijn wensen.
Ik wilde een vlak zadel zonder die bult in het midden en aan de zijkanten :o Aan de voorzijde wilde ik hem 3 cm hoger hebben met dezelfde breedte als origineel. (hoef ik geen verlagingssteppies te regelen ;D )De bovenzijde moest antislip zijn en de zijkant normaal leder structuur. En ik wilde het zadel harder hebben.

Het zadel is precies zo geworden als ik het wilde hebben ;D :-* ;D
Dit alles voor een hele schappelijke prijs van 130 euro.

Wel is het prettig als je nog een zadel hebt liggen, zo kan je gewoon blijven rijden terwijl Vickingseats alle aandacht aan je zadel kan geven :angel: Even Google op Vickingseats voor verdere info. (die ik hier niet mag plaatsen >:( )
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2010, 14:37 door Bill »

Offline Nikotech

Re: Zadelpijn
« Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2010, 16:09 »
Ziet er netjes uit Bill en lekker voor je billen.
 
Lijkt wel een AT zadel , toch stiekem een beetje heimwee.
 
En .... een mooi alternatief voor verlaagde steppies idd. Twee vliegen in één klap. ( ik heb hetzelfde gedaan met mijn AT )
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

omega

  • Gast
Re: Zadelpijn
« Reactie #16 Gepost op: 11 juni 2010, 11:12 »
Hoi,

Zadel is na de aanpassing bij Kommerparts veel beter, voorste gedeelte harder laten maken.
Kosten € 70.

Ga morgen Motary vanuit Putten maken, is ongeveer 400 km dus ben benieuwd.

Offline de Wolf

Re: Zadelpijn
« Reactie #17 Gepost op: 15 juni 2010, 11:27 »
Dat zadel ziet er goed uit zeg!

Ben benieuwd hoe ie bevalt tijdens het rijden van langere afstanden. Hou ons op de hoogte!
Varadero '99 52.000km

Offline Two Plugs

Re: Zadelpijn
« Reactie #18 Gepost op: 15 juni 2010, 11:50 »
Hoi William,

Idd, hoe is je Viking zadel bevallen tijdens het NTT...? Zag er erg proffesioneel uit. Voor een héél mooie prijs...!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Bill

Re: Zadelpijn
« Reactie #19 Gepost op: 15 juni 2010, 23:27 »
Ik kan melden dat het zadel een heel stuk beter zit dan het originele ;D Ik heb er nu pas een kleine 600 km mee gereden dus hoe het op de lange termijn bevalt kan ik pas vertellen naar onze vakantie van ongeveer 6000 km :o Voor nu beperk ik me tot het melden van geen enkel spoortje van zadel pijn. Op het oude zadel gleed ik steeds wat naar voren maar bleef mijn broek zitten, gevolg:afgeklemde klo*** :'( Dit zadel is helemaal vlak dus ook geen druk naar voren, dus klokkenspel direct klaar voor gebruik :P
Omdat het zadel 3 cm hoger is zit ik met mijn knieën ook ontspannender.
Vervolg na 1-8-10

Offline varaderohuibje

Re: Zadelpijn
« Reactie #20 Gepost op: 19 juni 2010, 19:22 »
Goed voorbeeld doet volgen.
Had op NTT stukje gereden op Bills-zadel ( hoe vatten we dat op  ;D)
en ben vandaag bij Viking Seats in Dedemsvaart geweest voor krek het zelfde model.
Over drie / vier weken krijgen we mn zadel weer terug.
Hij had zelfs ook leenzadels liggen als je niet zonder kon.

Had nog geprobeerd of ie geen advertentie  wou plaatsen in de Transalper, jammer maar helaas.
Hij deed alleen aan " vertel het door" reclame. Dus bij deze.

Huib

Dobbertje

  • Gast
Re: Zadelpijn
« Reactie #21 Gepost op: 04 juli 2010, 22:00 »
Of de pijn aan de linker- of rechterhelft zit weet ik niet op dit moment, maar de berichten lezende herkende ik het eea en bracht me er toe om mijn Wielrenbroek Met Zeem klaar te leggen bij mijn motorkleding... Eens kijken of dat scheelt de volgende lange rit!
Overigens heb ik meer last van mijn rechterschouder na een motorrit (gashand...) Herkenbaar?

Offline Bill

Re: Zadelpijn
« Reactie #22 Gepost op: 04 juli 2010, 23:21 »
Of de pijn aan de linker- of rechterhelft zit weet ik niet op dit moment, maar de berichten lezende herkende ik het eea en bracht me er toe om mijn Wielrenbroek Met Zeem klaar te leggen bij mijn motorkleding... Eens kijken of dat scheelt de volgende lange rit!
Overigens heb ik meer last van mijn rechterschouder na een motorrit (gashand...) Herkenbaar?
Ja ook ik had last van mijn schouders :'( Daarom heb ik een ander stuur gemonteerd. Het stuur wat er nu op zit is te vergelijken met een cross stuur. Dus een mindere scherpe hoek waardoor ik met rechte polsen en ontspannen armen op de motor zit ;D Echter bij lange snelweg stukken heb ik nog steeds last van mijn schouders en nek >:( Maar dit heeft meer te maken met mijn RSI verleden denk ik. Stuur van louis.de:TRW OFF-ROAD LENKER ALU