Auteur Topic: Snel op weg! Bestaande Hermanized routes installeren op TomTom of Garmin  (gelezen 4305 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Voor uitgebreide uitleg zie:
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?board=78.0


Onderstaande ZIP bijlage bevat de route in alle formaten:
\TomTom
\Garmin
\Google
\POIloader

(of je hebt een ZIP bestand met daarin alleen de bestanden die nodig zijn voor TomTom of Garmin)

TomTom
Sluit je TomTom aan op de PC; deze komt nu beschikbaar als schijfletter J: (of een andere)
Copieer alle bestanden  met de bestandsextensie *.OV2 en *.BMP
naar de map J:[naam van je kaartmateriaal]


Dat is alles, de 'route' is nu zichtbaar als Nuttige Plaatsen (elke 80 meter staat een 'broodkruimel' vierkantje in beeld)

Garmin
Sluit je Garmin aan op de PC; deze komt nu beschikbaar als schijfletter J: (of een andere)
Copieer 1 bestand  \Garmin met bestandsextensie *.gpi
naar de map J:\Garmin\POI


Dat is alles, de 'route' is nu zichtbaar als je inzoomt naar 500m kaartnivo; 120m nivo rijdt prettig  (op de Nuvi en 660/220 moet je helaas nog verder inzoomen)

Je kunt het GPI bestand ook op een SD card plaatsen (kan in de root) en deze in je Zumo proppen; je hoeft dan GEEN nieuwe gegevens in te laden.




« Laatst bewerkt op: 23 december 2014, 08:53 door Arjen »

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Met tomtom is het echter wel zo dat hij maar een max aantal POIs tegelijk in beeld kan brengen. Dus als je uitzoomt en er moeten meer broodkruimels in beeld komen dan dat hij weer kan geven, er een deel van de route onzichtbaar blijft. En soms is het precies dat deel waar je op weg naar toe bent.

Dus een juiste zoom is belangrijk bij de tomtom. te veruitgezoomd betekent maar delen van de route zien, te ver ingezoomd en je schiet alle afslagen voorbij  ;D
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Hans Schaap

Danny

Ik heb de drenterit met de poi's gedaan.
Ik moet zeggen werkt perfect.
Altijd de goede route en eventueel kun je makkelijk een alternatief rijden en dan weer op de route komen.
Het 1, 2, 3 systeem is super en heeft een paar keer zijn nut bewezen.
Nu kun je met een tomtom ook een vaste route inplannen.
Ik moet me er nu nog echt in verdiepen want ik wil het zeker vaker gaan gebruiken.

Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl