Auteur Topic: Herman routes: Uitleg voor TomTom (en Zumo)  (gelezen 4364 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Herman

Herman routes: Uitleg voor TomTom (en Zumo)
« Gepost op: 18 mei 2009, 23:03 »
Zomer 2009: Testen van de eerste werkende Hermanized protoptypes


De Herman methode bestaat eruit dat Tracks/Routes worden omgezet naar individuele Point Of Information (POI) waypoints.
Deze kunnen als overlay bestand (.ov2) op de TomTom worden geactiveerd en daarmee omzeil je de beperkingen van de TomTom

Voor TomTom en Garmin kan zo een exact dezelfde toerrit worden aangeleverd

Op Garmin toestellen werkt de POI methode ook (.gpi bestanden) zie http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=1329.0

De TomTom beschrijving hangt aan deze reactie....mocht je hem nog niet hebben.

Groet,

Herman
« Laatst bewerkt op: 08 april 2010, 18:28 door Danny E »

Offline Goobi

Re: Herman (ized) -Route rijden op Zumo en TomTom
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2009, 23:57 »
Hier een screenshot van mijn TT GO 710 met een stukje van de track en de route in beeld (in Demo-mode). Het rode bolletje van Herman is hier vervangen door de paarse blokken van Danny. Die zijn wat beter zichtbaar. Zelf heb ik er een paars vlak met een zwarte 'T' (van Track) van gemaakt maar dat bmp-file krijg ik niet ge-upload op de site.

Tijdens de rit had ik zowel de TT-route als de track aan staan en kon dus precies zien waar ze van elkaar afweken. Als je de TT-route uit zet kun je gewoon de track volgen en loop je niet meer het risico dat je routepunten mist (en deze tijdens de rit via het menu moet markeren als 'Bezocht', hetgeen mij dus 2x gebeurde).




Groet,
Geert-Jan
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline Sandor

Re: Herman routes: Uitleg voor TomTom (en Zumo)
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2017, 13:30 »
Herman,
Ik ben aan het experimenteren met de Hermanizer. Tot nu kom ik een heel eind! Poi's zijn zichtbaar.
Nu staat in 1 van jou berichten een link hoe het werkt voor Garmin. Deze link werkt niet.
Zou je deze link kunnen herstellen zodat ik nog slimmer wordt? :))
Xl600 PD10 '98

Offline Arjen

Re: Herman routes: Uitleg voor TomTom (en Zumo)
« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2017, 15:54 »
Het is een erg oud topic Sandor, ben bang dat het niet meer bestaat.

Overigens heeft de tijd niet stilgestaan, zoek eens op Javawa, die hebben ook hele mooie tools die misschien ooit wel gebaseerd zijn op het gedachtengoed van de hermanizer :)
“Never Stop Exploring”

Offline Danny E 3.0

  • 🤷‍♀️⚠️👣👀🤝🤷‍♀️
  • Actieve Forumgast
  • **
  • Berichten: 53
  • Barking 🐕🐕🐕 don't bite
    • BikeSwap.org - loan a motorcycle borrow a motorcycle

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Herman routes: Uitleg voor TomTom (en Zumo)
« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2018, 11:37 »
Het is een erg oud topic Sandor, ben bang dat het niet meer bestaat.

Overigens heeft de tijd niet stilgestaan, zoek eens op Javawa, die hebben ook hele mooie tools die misschien ooit wel gebaseerd zijn op het gedachtengoed van de hermanizer :)

Het is een oud topic, maar anno 2018 kun je de Hermanizer nog steeds gebruiken.

Uitgebreide handleiding: http://www.transalpclub.nl/hermanizer/Hermanizer.pdf

En ja, Javawa heeft de Hermanizer aanpak (later) ook in zijn tools verwerkt: https://www.javawa.nl
Is dezelfde aanpak, alleen met een andere tool om te maken
Youtube: I don't want to be...

Danny@Engelman.nl - 🏍️ 2 x Transalp 600 '98 'Betsy' & kloon 'Dolly' 🏍️ 2 x NX250 '93 'Daisy' & 'Meggy Meccano' (rebuild video met Jeroen Emke)
www.BikeSwap.org: 🏍️ Honda PC 800 'Ruby' - Colorado, USA 🏍️ Honda Deauville 'Dusty' - Australia 🚤 ONJ Spurt 25 sloep 'Kees' - Kagerplassen
📽️ Beste 'Allrood' video (tot nu toe) - Ollroot 2013 - Beste TCN video : NZH Rit 2011 - Eenmalige Ode Aan De Varadero