Auteur Topic: Kosten afstellen motor?  (gelezen 2621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pervect

Kosten afstellen motor?
« Gepost op: 20 april 2010, 09:57 »
Hoi allemaal,

heeft iemand een idee wat het kost om een Transalp af te laten stellen?
Mijn TA verbruikt redelijk veel, naar mijn idee.

1:15 tot 1:16 gemiddeld, dus voordat de dagteller op 200 km staat moet ik alweer tanken. Motor loopt verder wel goed.

De vorige eigenaar heeft er K&N pods op gemonteerd, en een Laser ProDuro, maar ik weet niet of de motor daar ook op is afgesteld.

Volgens mij wordt het lastig om dit zelf af te stellen, vandaar de vraag....

Jan
TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move and should, use the WD40. If it shouldn't move and does, use the DUCT tape!

Offline Two Plugs

Re: Kosten afstellen motor?
« Reactie #1 Gepost op: 20 april 2010, 11:48 »
Als je lid van de TCN wordt, krijg je bij onze clubdealers ook nog eens korting op het 'afstellen'...  ;)

Heb zelf dynojet op mijn Alp gehad, in combi met een Rino uitlaat en K&N filter (weet niet wat je met 'PODS' bedoelt?)

Reken op ongeveer € 100,- per carburateur incl manuren/materialen; maar de prijzen kunnen nogal variėren per dealer... Ik zou contact opnemen met Ad Mies in Sprundel. Hij biedt o.a. leden van de TCN de mogelijkheid om e.e.a. zelf onder begeleiding uit te voeren, scheelt ook weer in de Euri's... Heeft erg veel ervaring met Alpen en afstellen...

Kan zijn dat 'ie op een testbank moet. Clubdealer muldersmotoren.nl heeft een dynojet bank.

Een alp (600 versie) moet op z'n sloffen gemiddeld 1 op 18 tot 1 op 20 halen zonder dat je hier moeite voor hoeft te doen. Wat voor versie heb je (bouwjaar)?
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Neet

Re: Kosten afstellen motor?
« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2010, 12:01 »
Een alp (600 versie) moet op z'n sloffen gemiddeld 1 op 18 tot 1 op 20 halen zonder dat je hier moeite voor hoeft te doen. Wat voor versie heb je (bouwjaar)?

Nouhouw...... niet op zijn sloffen hoor......
Wat dacht je van de sleuteldag? Leuk, gezellig en leerzaam. Daar zou ik mee beginnen.
Kijken wat dat oplevert voordat je rigoreuze stappen gaat ondernemen.
Afstellen op een dynobank is best wel kostbaar met sproeiertjes, naaldjes ed. Zit er overigens ook 1 in Heerhugowaard. (mad racing). Misschien wat dichterbij.

Edit:  sorry, Noord Scharwoude....

« Laatst bewerkt op: 20 april 2010, 15:23 door Neet »

Offline Pervect

Re: Kosten afstellen motor?
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2010, 13:52 »
Mijn TA is van 1999, het zogenaamde jubileum model. Pods zijn overigens de losse luchtfilters die je direct op elke carburateur plaatst....

Jan

Als je lid van de TCN wordt, krijg je bij onze clubdealers ook nog eens korting op het 'afstellen'...  ;)

Heb zelf dynojet op mijn Alp gehad, in combi met een Rino uitlaat en K&N filter (weet niet wat je met 'PODS' bedoelt?)

Reken op ongeveer € 100,- per carburateur incl manuren/materialen; maar de prijzen kunnen nogal variėren per dealer... Ik zou contact opnemen met Ad Mies in Sprundel. Hij biedt o.a. leden van de TCN de mogelijkheid om e.e.a. zelf onder begeleiding uit te voeren, scheelt ook weer in de Euri's... Heeft erg veel ervaring met Alpen en afstellen...

Kan zijn dat 'ie op een testbank moet. Clubdealer muldersmotoren.nl heeft een dynojet bank.

Een alp (600 versie) moet op z'n sloffen gemiddeld 1 op 18 tot 1 op 20 halen zonder dat je hier moeite voor hoeft te doen. Wat voor versie heb je (bouwjaar)?
TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move and should, use the WD40. If it shouldn't move and does, use the DUCT tape!