Auteur Topic: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn  (gelezen 20219 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xrvtuur

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #30 Gepost op: 23 augustus 2010, 15:50 »
Aha, daar zit hem het verschil..... mijn vrouw wacht ook op me zonder dat ik toeter ;)
Varadero SD02  2004

Offline Hans Schaap

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #31 Gepost op: 23 augustus 2010, 17:49 »
Ik heb me ook afgevraagd of de warmte niet teveel is.
De volgende afwegingen: ten eerste de rijwind zou koeling moeten geven
De toeter mag ook best warm worden.
En ik heb gedacht over een aluminium hitteschildje, heb ik (nog) niet gemaakt omdat ik dit resultaat even wil afwachten.

Eerst maar eens kijken of de afdekking van het membraam vervormd.

Tot zover
Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline Columbus

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #32 Gepost op: 01 oktober 2010, 20:08 »
voor het aansluiten van je toeter is ook een aansluitsetje verkrijgbaar:



'k weet alleen niet of ze ook opsturen naar nederland

http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/2867/539/

groeten Albert.
Always be nice to a diver, we know places, where nobody will find you.

Offline Two Plugs

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #33 Gepost op: 04 oktober 2010, 07:34 »
dat is een maandje of 7, hoeveel kilometer is dat bij jou? Ik gebruik mijn toeter ongeveer eens in de 10000 km. Ik begrijp toch niet zo waarom je zo'n stebel zou aanschaffen, als je goed op het overige verkeer anticipeerd heb je toch helemaal geen toeter nodig.

Probleem is niet de wijze waarop JIJ of WIJ op het verkeer anticiperen, Arthuur. Probleem is hoe het overige verkeer op ONS anticipeerd.

De Stebel heeft mij op de Duitse Autobahn en in Nederland al 2x het vege lijf gered. Puur omdat ik op de linker baan in een dode hoek van een automobilist zat die net wilde inhalen terwijl ik er naast reed... Dan red je het echt niet met die standaard scooter-toeter die Honda meeleverd...

"Als je goed op het overige verkeer anticipeert, heb je toch helemaal geen helm of motorpak nodig"...
Is een beetje van dezelfde strekking maar je zult met me eens zijn dat die ook niet klopt.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline xrvtuur

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #34 Gepost op: 04 oktober 2010, 10:47 »
Ik begrijp je verhaal Bernard, maar als je zelf in de dode hoek van een auto gaat rijden en die auto komt naar jou idee ineens naar links dan heb je volgens mij niet goed genoeg op die auto geanticipeerd, met andere woorden, je bent je niet volledig bewust geweest van je eigen rij gedrag, anders had je je gerealiseerd dat je in een dode hoek reed en was je ook niet geschrokken dat hij naar links kwam, overigens hoe lang rij je eigenlijk met een Varadero in een dode hoek als je inhaald...? kwart seconde ofzo?

De vergelijking met beschermende kleding gaat niet helemaal op, want die kun je ook nodig hebben omdat je valt door toestanden op het wegdek, of om je te beschermen tegen weers invloeden. Olie zie je vaak niet, en kun je dus niet op anticiperen. En bovendien is een helm verplicht.

Dus als jij of wij goed op het overige verkeer anticiperen dan heb je helemaal geen last van het overige verkeer, want hun fouten zie je dan aankomen, of maak je zelfs helemaal niet mee omdat je goed hebt geanticipeerd.

grtjs

Varadero SD02  2004

Offline Two Plugs

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #35 Gepost op: 04 oktober 2010, 11:24 »
Wel een beetje offtopic inmiddels, maar toch een leuke discussie...  ;D

Je kunt of wilt niet op alle situaties anticiperen, Arthur. Dat lukt niemand, zelfs jou niet.
Net zo min als je kunt beoordelen dat ik wel-; of niet goed anticipeerde op een automobilist die in één keer, zonder richting aan te geven, van rijstrook wisselde.

Ik vind nml dat ik wel goed anticipeerde door de automobilist te waarschuwen door mijn claxon te gebruiken. En dankzij de Stebel hoorde de automobilist mij en brak zijn manouvre - veilig - af.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Oldtimer

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #36 Gepost op: 04 oktober 2010, 11:44 »
Wordt een leuke discussie zo.

Blijkbaar is het zo, dat als je maar goed anticipeert je gewoon in je zwembroek kunt gaan rijden.
Mits het geen 15 graden vriest, want dan verlies je weer de controle over andere zaken. :))
Toch maar eens een nieuw draadje starten lijkt me Bernard.
Kan echt een leuke worden.

Zoiets van "geen helm meer nodig want ik anticipeer "

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline V-Twin

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #37 Gepost op: 04 oktober 2010, 11:48 »
Inderdaad leuke discussie  ;D ;)

Iedere automobilist waant zich Niki Lauda zoals een bekend gezegde luidt en iedere motorrijder ..............

Kortom een gevoelig onderwerp dat zelfs voor scheuren in families, vriendenkringen ........ kan zorgen.

Maar ....... hoe je het ook draait, keert of went, de opletboog kan, cq. zal, niet altijd maximaal gespannen staan en dan is het verdraaid handig om een goede claxon als redmiddel hebt.

Kern van de kwestie is natuurlijk dat de grootste bescherming van een motorrijder natuurlijk tussen de oren zit en niet in allerhande voorzieningen.

Offline cobramarw

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #38 Gepost op: 04 oktober 2010, 19:31 »
Nou, ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat toeteren bij mij niet op de eerste plaats komt.
Wel remmen (of gas geven), en uitwijken.
Ik geloof niet dat ik dat spul al 2x gebruikt heb, tenzij er per ongeluk op duwen  ;)

Offline Oldtimer

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #39 Gepost op: 05 oktober 2010, 08:53 »
Citaat
tenzij er per ongeluk op duwen

Haha, en daar hebben we het..........jawel, het Ingosetje voor in de aanbieding.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Mense

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #40 Gepost op: 05 oktober 2010, 16:57 »
Ik zal wel de bruut van de familie zijn, ik heb op de Vara en de beide auto's een Stebel hoorn en nog af en toe het idee dat ik geluid te kort kom. Heeft al diverse keren bijna ongelukken voorkomen, maar ik zal ook wel niet al te anticiperend rijden. Alhoewel, met 3 voertuigen, zo'n 70.000 km per jaar en toch 3 maal max. no-claim zal dat ook nog wel meevallen; of was het nou toch die Stebel...
wens jullie allen veel veilige km's, met of zonder bel.

Offline xrvtuur

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #41 Gepost op: 05 oktober 2010, 17:47 »
grappig dat het noorden toetert en het zuiden niet...
Varadero SD02  2004

Offline Two Plugs

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #42 Gepost op: 06 oktober 2010, 07:20 »
grappig dat het noorden toetert en het zuiden niet...

In het zuiden wordt ook getoeterd, maar daar wordt het 'Karnaval' genoemd...  ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Mense

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #43 Gepost op: 06 oktober 2010, 09:09 »
wellicht is dat de reden waarom noorderlingen meestal op tijd bij hun afspraken zijn!  ;)

Offline Oldtimer

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #44 Gepost op: 06 oktober 2010, 09:17 »
das puur kift  ;D

ik ken noorderlingen die ...........
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #45 Gepost op: 06 oktober 2010, 09:35 »
das puur kift  ;D

ik ken noorderlingen die ...........

Daar kon ik nix aan doen, dat lag aan de GPS truus in de leenauto van mijn dealer!  ;D 8) :-X
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline xrvtuur

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #46 Gepost op: 06 oktober 2010, 09:52 »
De afgelopen 23 jaar rij ik dagelijks ruim 200 kilometer (auto), waarvan de meeste kilometers in de bebouwde kom, dat levert regelmatig een "stebelmoment" op, gisteravond nog een fietser die door rood reed, ik kon haar gewoon ontwijken, maar ze fietste zo op haar gemakje dat ik het nodig vond om te toeteren, en ik kreeg gelijk een middelvinger..... dat levert bij mij best wel stress op, en dat is dus ook een reden om niet te toeteren en het te laten voor wat het is. Nou was die toeter in dit geval geen noodmiddel, maar ik heb wel gemerkt dat toeteren om je frustratie kwijt te raken over een ander zijn gedrag meestal nog meer frustratie op levert.
Varadero SD02  2004

Offline Oldtimer

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #47 Gepost op: 06 oktober 2010, 11:06 »
Citaat
Daar kon ik nix aan doen, dat lag aan de GPS

Jij was toch een Noord Oosterling, dus misschien bedoelde ik jou wel niet eens  >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #48 Gepost op: 06 oktober 2010, 16:47 »
De afgelopen 23 jaar rij ik dagelijks ruim 200 kilometer (auto), waarvan de meeste kilometers in de bebouwde kom, dat levert regelmatig een "stebelmoment" op, gisteravond nog een fietser die door rood reed, ik kon haar gewoon ontwijken, maar ze fietste zo op haar gemakje dat ik het nodig vond om te toeteren, en ik kreeg gelijk een middelvinger..... dat levert bij mij best wel stress op, en dat is dus ook een reden om niet te toeteren en het te laten voor wat het is. Nou was die toeter in dit geval geen noodmiddel, maar ik heb wel gemerkt dat toeteren om je frustratie kwijt te raken over een ander zijn gedrag meestal nog meer frustratie op levert.

Kijk, als je nu gewoon goed anticipeert op het gedrag van fietsers, dan weet je gewoon dat die de meest onverwachte dingen doen op het meest onverwachte moment... Dan heb je nml echt geen toeter nodig...  ;D
En dat scheelt je ook direct een hoop gestress...  :angel:

Srry Arthur, maar ach... je weet wie het schrijft!  ;) Idd met een vette knipoog.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Waffie

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #49 Gepost op: 06 oktober 2010, 17:02 »
 claxons en richtings aanwijzers mogen wat mij betreft een optie worden bij de aankoop van een motorvoertuig.

als je kunt toeteren kun je ook remmen
daarbij, toeteren helpt alleen nog bij naderd gevaar
daarna werkt het alleen nog aanstootgevend

en richting aangeven is voor vele al een te grootte moeite


technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Oldtimer

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #50 Gepost op: 09 oktober 2010, 22:17 »
nog ff het electrisch schema
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Bono

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #51 Gepost op: 03 november 2010, 14:55 »
Een Stebel... al een hele poos over na zitten denken... Wel of niet  ??? .
 
Altijd gedacht van "niet"...
 
Ik wil de discussie over anticiperen, defensief rijden, rijden met inzicht, e.d. niet weer oprakelen. Voor mij gaat het om afwenden van dreigend gevaar en het voorkomen dat IK van de brommer wordt gereden. De afgelopen maanden heb ik wat dit betreft al meer meegemaakt dan in al die jaren (en dat zijn er wel wat) bij elkaar dat ik motorrij  :o . De zogenaamde bijna-ongevallen...
 
Vanochtend was het voor mij de limit. Tot 3 keer toe over een afstand van 15 km. een situatie, waarvan ik me nu nog afvraag hoe het mogelijk is, dat een automobilist "zo" rijdt en "doet wat-ie doet". Nu is het zo ver dat ik me onzeker voel en me niet "happy" voel om op de motor te stappen. Het zit me totaal niet lekker. Hier zal ik denk ik gewoon even doorheen moeten... :-\
 
Een stebel zal het weggedrag van anderen niet bepalen, maar naast het visuele van verlichting en een gele jack, heb ik dan ook iets om te laten "horen" dat ik ook (mede-) weggebruiker ben...
 
   
-- Han --

Offline xrvtuur

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #52 Gepost op: 03 november 2010, 15:49 »
je motor ook geel spuiten en wat zwaailichten erop, misschien ook nog een idee 8)
Varadero SD02  2004

Offline Oldtimer

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #53 Gepost op: 03 november 2010, 19:10 »
Han, je hebt helemaal gelijk.
Stebel aanschaffen en gewoon monteren. Als je daarbij hulp nodig hebt weet je me te vinden.
Ik moet hem trouwens ook nog monteren op de Dero.
Het is per slot van rekening jou ding. Discussie over een dergelijk onderwerp levert alleen maar meningen op.
Jou gevoel is bepalend . Punt .
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline xrvtuur

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #54 Gepost op: 03 november 2010, 19:25 »
Discussie over een dergelijk onderwerp levert alleen maar meningen op.

da's ook de bedoeling en het leuke van een forum
Varadero SD02  2004

Offline Oldtimer

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #55 Gepost op: 03 november 2010, 19:29 »
toch........
mijn reactie is er ook een dus  :))
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline iron gonzo

Re: How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
« Reactie #56 Gepost op: 04 november 2010, 00:35 »
ik heb bij mijn buurman zo 1 in zijn auto en 1 op zijn moto geplaatst.

ik moet zeggen; meer dan zijn geld waard en nu hoor je hem tuuten als die op het knopje duwt.
die dingen maken echt kabaal hoor
When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu