Lost dat spul ook spinnepoten op? (sorry, spinnenpoten)
Ik heb januari 2008 mn carbs open gehad wegens een slecht lopend blok. Ik kon mn vinger er maar niet op leggen dus ja.... elke keer iets nieuws proberen.
Oude Twins hebben een open ontluchting op de carbs (daarom starten ze zo klote na een week of wat)
Wat vond mijn oog in de vlotterbak: een spinnerompje. En ook een paar losse pootjes! Waarvan 1-tje vastzat in mn statio-sproeier
Je zult je carbs moeten uitbouwen (maar aan elkaar laten zitten wegens het synchroon!). Aan de onderkant zit de vlotterkamer (bakje) waar de kleine vlotter-overloop slangetjes aan zitten. Schroef ze los. Aan de binnenkant zie je onder meer, naar boven toe, twee buisjes met een gaatje erin en een snee, alsof je die met een gewone schroevendraaier kan bewerken. Dat is ook zo. Je kunt ze los draaien. NB: vaak zitten ze vast, dus gebruik een goed passende schr.draaier en rustig kracht opbouwen tot ze los komen. De grote is je hoofdsproeier (om te rijden) en de kleine is je stationair sproeier. Als je ze eruit hebt moet je tegen het licht, er makkelijk, ook al is het een heeeel klein gaatje, doorheen kunnen kijken!
Als je geen ongedierte vindt, terugmonteren en Tuur's grapje proberen. Tuur geeft die tip omdat benzine de eigenschap heeft om een rubber-achtige afzetting te geven en dat verstopt wel eens. Je kunt die goedjes door je tank mieteren en dat lost die rubberbende voor je op. Wel is het zo dat dat verstoppen doorgaans gebeurt met oude benzine. Als je altijd rijdt overkomt je dat niet zo gauw.
Maar ga eerst eens kijken tot waar je voldoende benzinetoevoer hebt. Dus, slang aan de kraan los en kraan open, etc.
NB: carburateurs zijn fragiele en preciese dingen, niks om bang voor te zijn, maar behandel ze altijd voorzichtig en forceer niets aan ze ok?
The story continues..