Auteur Topic: koppelingshandle  (gelezen 1898 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sandra

koppelingshandle
« Gepost op: 09 mei 2010, 12:04 »
Het is zeer lastig een verstelbare koppelingshandle te vinden. Ook in de crosswereld niet.
De meeste handles zijn van aluminium. Als er een gewone handle van metaal zou bestaan (?) zou je deze warm kunnen stoken en enigzins verbuigen.
Is hier iemand die weet of er metalen handles te krijgen zijn?
gr. Sandra
[img]http://img684.imageshack.us

Offline PimW

Re: koppelingshandle
« Reactie #1 Gepost op: 09 mei 2010, 12:55 »
Ik weet geen stalen hendels, maar je zou eventueel bij de aluminium lasser wat kunnen regelen? Dan slijp je de hendel bijvoorbeeld door en zet je de delen onder een andere hoek weer terug aan elkaar?

Of misschien een combi maken van de bevestiging van jouw hendel en een andere (beter gevormde) hendel?
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2010, 12:59 door PimW »

Offline Sandra

Re: koppelingshandle
« Reactie #2 Gepost op: 09 mei 2010, 13:01 »
Ja dat is een idee, ik wacht ook evt andere opties even af Bedankt!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Pakfiets

Re: koppelingshandle
« Reactie #3 Gepost op: 09 mei 2010, 13:49 »
De meeste handle's op de markt zijn gemaakt van composiet, dit is een legering met o.a. aluminium.
Composiet is helaas niet goed te lassen...... :(
Ik zou proberen een handle uit staal te (laten) maken (maar dat zal waarschijnlijk ook niet meevallen).
suc6

Offline robgoesdakar

Re: koppelingshandle
« Reactie #4 Gepost op: 09 mei 2010, 13:54 »
Zou het niet ook gewoon mogelijk zijn om een busje op de handel te plaatsen ? (Of op de behuizing zelf)
Dan kun je altijd blijven volstaan met je originele handel en hoef je weinig (moeilijke) aanpassingen te maken.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Sandra

Re: koppelingshandle
« Reactie #5 Gepost op: 09 mei 2010, 14:15 »
Hoe had je dat gedacht Rob?
[img]http://img684.imageshack.us

Offline robgoesdakar

Re: koppelingshandle
« Reactie #6 Gepost op: 09 mei 2010, 17:13 »
Even snel bij mijn alp gekeken, maar de koppelingshendel zit natuurlijk anders in elkaar.
Desondanks denk ik toch dat het (op een of andere manier) moet kunnen.

Je doel is om de hendel iets dichter bij je stuur te hebben. Als je goed naar je koppelingshendel kijkt, zie je de uitsparing waar deze de behuizing aan je stuur in 'valt'. Als je nu iets aan je koppelings of aan de behuizing zou kunnen maken zodat de hendel dus niet meer volledig naar binnen kan vallen, heb je feitenlijk je doel bereikt.

Ik heb helaas even geen losse hendel bij de hand om eens wat te klooien en/of idee-en op te doen.

Wordt in woorden best lastig uitleggen wat mijn idee is.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Nikotech

Re: koppelingshandle
« Reactie #7 Gepost op: 09 mei 2010, 17:28 »
Vrees dat je met Rob's idee te weinig slag overhoud om lekker te kunnen koppelen.
Alhoewel je met een verstelbare hendel dit natuurlijk ook doet .......slag verkleinen.
 
Op de ex- KLE van mijn vrouw zaten verstelbare handels misschien zijn die te gebruiken ?
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Erik

  • Gast
Re: koppelingshandle
« Reactie #8 Gepost op: 09 mei 2010, 18:56 »
Zoek eens op een sloperij naar een complete handle van een Kawa, die hadden in de jaren '90 vaak een verstelbare  (kabel)koppelingshandel (ZZR600, ZXR750/400 enz.).

Waarschijnlijk is dat het handle wat Niko ook bedoeld  :) en volgens mij was het ook alleen Kawa die deze een tijdje gebruikt heeft. Nadeeltje is dat er wel een spiegel op gemonteerd kan worden maar voor de bevestiging van de chokehandle zal je zelf iets moeten verzinnen.
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2010, 19:00 door Erik »

Offline Sandra

Re: koppelingshandle
« Reactie #9 Gepost op: 09 mei 2010, 22:29 »
Hi, nou bedankt voor alle tips!!
Verslag volgt wanneer er positieve resultaten zijn! :)
[img]http://img684.imageshack.us