Auteur Topic: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad  (gelezen 7184 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sounddragon

Aardig gek dit; dit is op een stuk waar veel offroad gereden wordt, wees gewaarschuwd  :-\
 
LINKJE naar het artikell pas op !! minder smakelijke foto  :-[
 



Een 28-jarige motorrijder uit Zele is zondagochtend levensgevaarlijk gewond geraakt bij een tocht in de bossen in de Waaslandhaven. Een staaldraad was er op keelhoogte gespannen over een weg en onthoofdde hem bijna.

Het is al de derde keer in twee maanden tijd dat motorrijders geviseerd worden in het natuurgebied op de grens van Beveren en Antwerpen- Linkeroever, midden in de Waaslandhaven.
Telkens werd een staaldraad over een weg gespannen op 1,5 meter hoogte. Voor motorrijders is dat ter hoogte van de keel of het hoofd.
Zondagochtend rond 9u werd de 28-jarige Joris Goos uit Zele het slachtoffer.
“Plots hing er weer een staaldraad. Joris kreeg die draad op de schouder. Die gleed naar boven en rukte zijn helm van zijn hoofd. Die draad sneed in zijn vel. Er waren grote stukken vlees gewoon weg. We reden gelukkig maar zo’n veertig per uur. Hadden we zeventig gereden, zou hij compleet onthoofd zijn. Dit is echt crimineel”, zegt Thierry Blomme, die alles zag gebeuren.
Het parket van Antwerpen kwalificeert de feiten als poging tot moord.



 
Dit is dus in België, maar indiceert wel dat sommige geitenwollensokken figuren en/of omwonenden erg aparte dingen kunnen uithalen in gebieden waar ook wij wel eens zouden kunnen rijden.
Tevens staat het nu online en is het nieuws, en het zal niet voor het eerst zijn dat één of andere idioot ineens een 'goed plan' ziet voorgeschoteld en de copycat uit gaat hangen  :-\
 
Let's be careful out there  ;)
 
 

Offline V-Twin

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2010, 18:23 »
Eén woord:

OPHANGEN!

Offline Sounddragon

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2010, 18:36 »
Jah, dat was het idee van die mafkees ook  :-X

Offline Sandra

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2010, 18:48 »
Aan de trekhaak binden en rijden maar!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Neet

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2010, 19:23 »
Vierendelen met motoren.

Offline de Wolf

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2010, 19:26 »
Dit gaat wel heel erg ver! Te bizar voor woorden!!!
Varadero '99 52.000km

Offline Oldtimer

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #6 Gepost op: 26 april 2010, 19:35 »
Citaat
en de copycat uit gaat hangen
Gebeurde in de jaren 40-45 ook al hoor. Het doel was toen om de inzittenden van een jeep te grazen te nemen. Men spande een heel dunne  draad op hoogte.
De meeste jeeps hadden daarom ook een hoge beugel aan de voorzijde om dit te voorkomen.
Wordt alleen lastig om dit op een Alp of AT te monteren.


PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Geart

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #7 Gepost op: 26 april 2010, 20:06 »
Hier past geen redelijke justitie. Volksgericht!
Groetnis út Grou!

Offline soundive

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #8 Gepost op: 26 april 2010, 21:56 »
Heel goed Danny. Hoe erg de actie van die staaldraad ook is met de hier voorgestelde wraakacties schiet niemand iets mee op! De dader moet uiteraard wel opgespoord worden en berecht.

Offline Stress

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #9 Gepost op: 26 april 2010, 22:06 »
Gatverdamme, dit is mij ook overkomen toen ik 12 was, niet op de motor maar lopend(hardlopend) hadden een paar gekken een dunne staalkabel tussen 2 paaltjes gespannen, ik kwam aanrennen en liep tegen de kabel, had een gekneusd strottehooft en een flinke hersenschudding aan over gehouden, ik heb geluk gehad zei de dokter.

erg laf en in mijn ogen een poging tot moord ,

als je ze pakt, levenslang opsluiten, ze weten niet wat voor een geveolgen dit heeft voor het slachtoffer en familie.

Hier kun je je op de motor niet tegen beschermen.

mvgr

Stress



Offline Bono

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #10 Gepost op: 26 april 2010, 22:08 »
De meeste jeeps hadden daarom ook een hoge beugel aan de voorzijde om dit te voorkomen.
Wordt alleen lastig om dit op een Alp of AT te monteren.

(Nee hoor! Zelfs in RVS!  ::)
Gewoon het ontwerp van jouw project aanpassen  ;D .)
 
Maar alle gekheid op een stokje. Een actie van een gestoorde geest. Inderdaad: gewoon een poging tot moord. Net zo ziek als die gast die in het bos valkuilen graaft met spiezen erin op wandelpaden...
 
Nekbrace  ???
 
 
-- Han --

Offline Sandra

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #11 Gepost op: 26 april 2010, 22:09 »
Heel goed Danny. Hoe erg de actie van die staaldraad ook is met de hier voorgestelde wraakacties schiet niemand iets mee op! De dader moet uiteraard wel opgespoord worden en berecht.
Misschien niet, maar je zult maar je halve gezicht eraf hebben liggen  :'( erg zielig voor die jongen...
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Cor @ Schiedam

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #12 Gepost op: 26 april 2010, 23:02 »
Jaren geleden hier in Schiedam ook gebeurd.
ik zat nog op de lage school en vlak bij mijn school heb je de oranje brug,
s'ochtends reed daar een oudere man met zijn brommert tegen een dikke vislijn.
Man is niet onthoofd maar heeft het niet na kunnen vertellen.

Waar denk je aan als je zo iets ga doen  ???
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Offline Neet

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #13 Gepost op: 26 april 2010, 23:05 »
Opknopen aan hetzelfde draadje....

Offline Sounddragon

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #14 Gepost op: 27 april 2010, 12:52 »
Nou moe ?!?!?! kom ik vandaag DEZE weer tegen  >:(
 
Zijn de mensen gek geworden ?? of hadden ze graag agent willen worden maar waren ze te stupide bij de selektie ofzo ??
 
Wat ik dan weer niet begrijp is dat die kerel lopend de scene verlaat; als ik zoiets voor me zie gebeuren knoop ik hem met zijn eigen visdraadje om zijn strot aan de dichtsbijzijnde boom tot oom  C:-) er is  >:( 
 
ALS ik een goede dag heb  :-X
 
 
 

Offline Two Plugs

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #15 Gepost op: 27 april 2010, 14:21 »
Idd een zieke geest. Maar helaas (zoals altijd in de immer weer voor-oordelen-kwekerij die 'PERS' heet) horen we de keerzijde van het verhaal niet...

Wildcrossers (wil niet zeggen dat het slachtoffer dit was) verpesten hier in de regio al jaren de weekendrust. Ook hier bij ons in het veld. Terwijl we een prima en grote crossbaan in het dorp hebben. Geluidsoverlast, rijden als maniaken door de straat waar ook veel (kleine) kinderen spelen, huisdieren etc zijn. Vernielen de begroeing en het landschap en trekken zich van niemand iets aan.

Crossen zelfs op een provinciaal zanddepot direct naast een historisch kerkhof! Geloof me, ik heb óók wel eens nijgingen gehad om ff een stokje tussen de spreekwoordelijke staken te steken. Vooral als een 'vriendelijk gesprek' wéér op niets uitloopt behalve een opgestoken middenvinger.  >:(

Maar omdat ik me niet tot het nivo van de heren 'hobby-zandhazen' wil verlagen (en gewoon over een beetje fatsoen beschik) doe ik dat natuurlijk niet.

Wie het artikeltje uit de eerste link van Draak leest, komt ook een aantal reacties tegen van lezers. Eéntje wil ik jullie niet onthouden, die is volledig steekhoudend:

>>>
18/20
Frons De-Wenkbrauw TESSENDERLO, 26 april '10 om 17:51 Ongepast?

De overtreder is weeral het slachtoffer . Houd u aan de regels ook van goed gedrag ) en geef andere (ook jongere ) mensen hun rust .Vele motorrijders beoefenen hun hobby zonder anderen in 't harnas te jagen .Enkelen hun hobby is met motoren andere mensen te koeioneren met verschrikkelijk veel geknal en kabaal of door de wandelpaadjes kapot te rijden . Deze vetjuinen worden op hetzefde niveau getild als fatsoenlijke motards .Geen goed woord voor staaldraadspanners , maar ja na veel gekoeioneer doe ne mens soms rare dingen .

ID=637029 / GEBRUIKER=341130
<<<

Héél goed weergegeven!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Sounddragon

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #16 Gepost op: 27 april 2010, 14:38 »
Je kent het nederlandse credo toch ?? overlast ?? >>>> oom agent bellen  ;)
 
Als het legaal is, is het legaal, en als het illegaal is, dan lost de hermandad het op..
 
Maar.. inderdaad kan ik me ook wel voorstellen dat als het jóuw achtertuin is waar dit gebeurt, en dan ook nog elke zondag, dat je er wel eens moe van wordt, maar opzettelijk lichamelijk letsel toebrengen, en dan ook nog zodanig dat er een WILLEKEURIG iemand aan kan overlijden ??
 

 
 

Offline Peter_Winsum

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #17 Gepost op: 27 april 2010, 16:22 »
Hoewel ik alle primaire reacties heel goed begrijp en het een schande is dat mensen elkaar dit aandoen is het ophangen, vierendelen, grillen en opeten, aan de dood laten sterven en over de schoenen pissen van de dader(s) natuurlijk wel erg overdreven.

Mensen die dit doen zijn gestoord. Gelukkig hebben we in Nederland een systeem dat gestoorde mensen een behandeling krijgen of, als ze niet te behandelen zijn, voor de rest van hun leven in een soort 'Center Park' terecht komen. Nou twijfel ik ook wel eens aan die beoordelingen, maar aangezien ik de cursus geneenskunde, met certificaat psychiatrie niet heb gedaan kan ik daar geen goed oordeel over vellen.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Sandra

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #18 Gepost op: 27 april 2010, 17:04 »
In dit land lopen er meer gekken los dat dat er vastzitten.... :-\
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Neet

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #19 Gepost op: 27 april 2010, 17:18 »
Hoewel ik alle primaire reacties heel goed begrijp en het een schande is dat mensen elkaar dit aandoen is het ophangen, vierendelen, grillen en opeten, aan de dood laten sterven en over de schoenen pissen van de dader(s) natuurlijk wel erg overdreven.
\

 ;D ;D ;D

Offline Neet

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #20 Gepost op: 27 april 2010, 17:19 »
Mensen die dit doen zijn gestoord. Gelukkig hebben we in Nederland een systeem dat gestoorde mensen een behandeling krijgen of, als ze niet te behandelen zijn, voor de rest van hun leven in een soort 'Center Park' terecht komen. Nou twijfel ik ook wel eens aan die beoordelingen, maar aangezien ik de cursus geneenskunde, met certificaat psychiatrie niet heb gedaan kan ik daar geen goed oordeel over vellen.

Oja,   dit systeem werkt dus niet he.....dat weet iedereen nu onderhand wel.

Offline Sounddragon

Re: Motorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
« Reactie #21 Gepost op: 30 april 2010, 20:33 »
Oja,   dit systeem werkt dus niet he.....dat weet iedereen nu onderhand wel.

Dat systeem werkt prima, alleen moeten ze die mafkezen niet met weekendverlof sturen; ze zijn toch ook niet parttime geschuffeld of ben ik nou gek ??  ;D