Auteur Topic: Gehoorbescherming  (gelezen 4317 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter_Winsum

Gehoorbescherming
« Gepost op: 27 april 2010, 18:37 »
Vandaag mijn nieuwe setje op maat gemaakte gehoorbeschermers opgehaald. Voor zo'n € 100,00 weer een jaar of 4 verzekerd van een goede nachtrust zonder gepiep en gezoem in de oren na een dagje brommen.

Ik had altijd een setje standaard oordopjes, maar het is een verschil van dag en nacht met deze doppen. Hier zit een speciaal filter in tegen geluiden op de motor, maar geluiden als sirenes e.d. hoor je perfect. Kreeg als motorrijder bij 'Beter Horen' standaard 10% korting. Goed om te weten ( :D), mocht je ook dergelijke doppen willen hebben. Ik heb voor een tientje extra een verzekering dat wanneer ik eens een dop kwijtraak of er gaat één stuk, ik kosteloos een setje nieuwe doppen krijg.

Wel een maffe gewaarwording, ze spuiten met een miniatuur kit-spuit je oren vol met stopverf. Dat moet even drogen en wordt opgestuurd naar een laboratorium. Kleine 3 weken later zijn ze klaar, doen ze een 'lektest' met luchtdruk.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Paul

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2010, 18:44 »
die heb ik ook!! alleen ik krijg ze van mijn werk das veel goeiekoper !

Offline Varadientje

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2010, 19:43 »
Bernard en ik hebben ze van Alpine. Ik zou nooit meer zonder willen rijden, echt een aanrader. Soms heb je een beursaanbieding (Utrecht); we hebben ze 3 jaar geleden voor € 75,- per setje laten aanmeten ter vervanging van onze oude Alpine gehoorbeschermers

Groetjes
Transalp Club Nederland Forum...:
Ben je er gast, gedraag je er dan naar!

Groetjes Karinda

Offline PH-ADW

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2010, 19:47 »
Yep, rij ook met de Alpine doppen.  1x met, daarna nooit meer zonder gereden. 
raad ik iedereen aan die het horen wil ( en nog horen kan...  ;D ).   
Ervaring is de kennis die je in staat stelt een fout te herkennen als je hem nog een keer maakt.

Offline Sandra

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2010, 21:11 »
Hallo luitjes, ik rijd al jaren met van die siliconen parachuutjes van Alpine in  mijn oren, hier zit ook een filtertje in.
Als ik het goed begrijp is dit niet veel bijzonders??  :-\
Herbert propt altijd van die gele schuimgevalletjes in z'n oren, helpt heel goed vind ie....
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Neet

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #5 Gepost op: 27 april 2010, 21:18 »
Die siliconen parapluutjes doen t prima....Dempt voldoende en zit best goed.
Alleen ik vergeet ze vaak in te doen.

Offline Oldtimer

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2010, 21:19 »
Haha Sandra, dat is om selectief te horen.
Vooral als je roept voor de afwas >:D :)) :))
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Sandra

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #7 Gepost op: 27 april 2010, 21:24 »
Afwas  :o :o......
Marien: wij hebben zo'n machinale Truus die haar werk echt heel goed doet.
Gooi een tablet in haar klep, druk op de knop en ze doet wat jij wilt hahaaa....
waren alle mannen ook maar zo >:D >:D............ :))
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Plukidu

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #8 Gepost op: 27 april 2010, 21:26 »
Citaat
waren alle mannen ook maar zo

 ;D ;D ;D  Dat worden ze na zo'n weekend met ons wel!  ;)   >:D
Natuurlijk moet je een man nemen zoals hij is. Maar je moet hem niet zo laten.

Offline Sandra

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #9 Gepost op: 27 april 2010, 21:30 »
 :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :))







                                                                                                                                                :angel:
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Oldtimer

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #10 Gepost op: 27 april 2010, 21:41 »
Ik wist niet dat er kerels mee waren met jullie weekend, of heb je nou teveel gezegd >:D >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Plukidu

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #11 Gepost op: 27 april 2010, 21:46 »
Citaat
Ik wist niet dat er kerels mee waren met jullie weekend

Ik geloof niet dat dit nog topic gerelateerde berichten zijn  :-X . Terug naar Stammtisch Oost!  :)
Natuurlijk moet je een man nemen zoals hij is. Maar je moet hem niet zo laten.

Offline trhansalp

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #12 Gepost op: 30 april 2010, 22:40 »
Ik heb ze van audisafe, van die zachte siliconen met filters. Ook op de beurs voor pakweg 80 euro. Bevallen erg goed, zou niet meer zonder willen rijden.
Nog even en dan stopt deze hobby.

Offline Sounddragon

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #13 Gepost op: 01 mei 2010, 10:26 »
Afwas  :o :o ......
Marien: wij hebben zo'n machinale Truus die haar werk echt heel goed doet.
Gooi een tablet in haar klep, druk op de knop en ze doet wat jij wilt hahaaa....
waren alle mannen vrouwen ook maar zo >:D >:D ............ :))

Got thát right
 
Ik heb ook otoplastieken (zo heten die dingen eigenlijk) van mijn werk, maar de harde versie, en da's toch net niet helemaal geweldig onder een helm, het gaat wel, maar ideaal in anders.. de filtering is wel OK, maar met afzetten van de helm willen ze wel eens vervelend zitten.. toch maar eens overwegen om zachte te laten aanmeten; deze zijn ook alweer 3 jaar oud  ;)
 
Die gele pluggies dempen ook goed, maar die sluiten wel ál het geluid af, dus van filtering is geen sprake; ik heb wel voor de 'je-weet-maar-nooit' een handje van die dingen in één van mijn jaszakken zitten  :angel:
 
 
 
 

Offline PimW

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #14 Gepost op: 01 mei 2010, 10:42 »
Ja ik moet ook nodig doppen. Als ik een paar uur snelweg rijd kom ik met een gierende kop thuis...

Doppen in je jaszak? Ik heb daaro knikkers in ;D

Offline Sounddragon

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #15 Gepost op: 01 mei 2010, 11:03 »
Ja ik moet ook nodig doppen. Als ik een paar uur snelweg rijd kom ik met een gierende kop thuis...

Doppen in je jaszak? Ik heb daaro knikkers in ;D

Krijg je die knikkers niet beroerd uit je oren ??  ;D
 
 

Offline Paul

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #16 Gepost op: 01 mei 2010, 11:49 »

Got thát right
 
Ik heb ook otoplastieken (zo heten die dingen eigenlijk) van mijn werk, maar de harde versie, en da's toch net niet helemaal geweldig onder een helm, het gaat wel, maar ideaal in anders.. de filtering is wel OK, maar met afzetten van de helm willen ze wel eens vervelend zitten.. toch maar eens overwegen om zachte te laten aanmeten; deze zijn ook alweer 3 jaar oud  ;)
 
Die gele pluggies dempen ook goed, maar die sluiten wel ál het geluid af, dus van filtering is geen sprake; ik heb wel voor de 'je-weet-maar-nooit' een handje van die dingen in één van mijn jaszakken zitten  :angel:

ik heb ook zachte!! ik kan die harde ook niet in hebben op mijn werk , bevallen me prima heb ondertussen het 4e setje elke 5 jaar nieuwe en elk jaar controle

Offline Sandra

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #17 Gepost op: 01 mei 2010, 17:10 »

Got thát right
 
Ik heb ook otoplastieken (zo heten die dingen eigenlijk) van mijn werk, maar de harde versie, en da's toch net niet helemaal geweldig onder een helm, het gaat wel, maar ideaal in anders.. de filtering is wel OK, maar met afzetten van de helm willen ze wel eens vervelend zitten.. toch maar eens overwegen om zachte te laten aanmeten; deze zijn ook alweer 3 jaar oud  ;)
 
Die gele pluggies dempen ook goed, maar die sluiten wel ál het geluid af, dus van filtering is geen sprake; ik heb wel voor de 'je-weet-maar-nooit' een handje van die dingen in één van mijn jaszakken zitten  :angel:

Jaa jaaaa...... :-*
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Sandra

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #18 Gepost op: 01 mei 2010, 17:11 »
Afwas  :o :o......
Marien: wij hebben zo'n machinale Truus die haar werk echt heel goed doet.
Gooi een tablet in haar klep, druk op de knop en ze doet wat jij wilt hahaaa....
waren alle mannen ook maar zo >:D >:D............ :))
Alleen de originele versie klopt :))
[img]http://img684.imageshack.us

Offline nr 52

Re: Gehoorbescherming
« Reactie #19 Gepost op: 04 mei 2010, 12:32 »
Ik ben ook in het bezit van otoplasieken, de zachte op maat gemaakte variant en beschikbaar gesteld door ( voor?)  ;) mijn werk. Alleen gebruik ik ze op de motor. Vooral met tegenwind blijft het lekker rustig, terwijl als ik ze vergeten ben in te doen, ik de ALP stilzet en alsnog even m'n oortjes dichtprop. Ben er helaas te laat mee begonnen. Heb de piep al.  >:( Komt door te harde muziek en niet door het motorrijden.
Ik zou ze niet meer willen missen en raad het iedereen aan. Indien budgetair niet haalbaar, dan voldoen de gele ook. Beter iets dan niets
Enne las ik nou dat je ook vaatwastabletten in je oren kon doen tegen het afwassen  ???
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.