Auteur Topic: Je plakdoos!?  (gelezen 13399 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brombeer

Je plakdoos!?
« Gepost op: 30 april 2010, 22:16 »
Voor sommigen niet van toepassing, maar als je bijvoorbeeld veel offroad, of verdere (vakantie)reisjes gaat maken, kan je een verhoogd risico lopen op een lekke band. Binnen Nederland is de ANWB nog wel handig, maar in het buitenland of verweggistan kan je wel eens heel lang moeten wachten op hulp.

Op zich ook weer een avontuur, maar door zelf je banden te kunnen plakken wordt een lekke band nog enkel een kort oponthoud en ben je niet van hulp afhankelijk. Voor hen die hun heil zoeken op desolate plekken is deze vaardigheid zelfs een voorwaarde. Je moet ook altijd een reserveband meenemen, maar ik heb wel eens vaker dan 1x per dag lekgereden.. Eerst zul je het dicht bij huis moeten leren, maar:

Wat neem je nou precies daarvoor mee onderweg?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier de inhoud van de doos die ik altijd meeheb. Bandenpech anytime, anywhere:


1) Pomp. CO2 patronen kan ook, scheelt volume en gewicht.

2) Lichters CrV (klassiek, 30cm).

3) Rimprotectors (alleen als je je velgen netjes wilt houden)

4) Banden 'vet'. Is geen vet maar een glijmiddel om montage te vergemakkelijken.

5) Extra ventieltjes. Ook die kunnen gaan lekken.

6) 2 komponenten 'metaal'. Om je motorblok provisorisch te 'plakken'.

7) Plakkers. Rema TipTop en Simson zijn de allerbeste.

8.) Ventielschroevendraaier. (de-)monteer je ventielen mee.

9) Velglintje (kan ook met iso- of ducktape)

10) Schuurlinnen. Schuurlinnen kan nat worden, papier niet!

11) Frutdoosje. Ventieldopjes (jatten ze in arme landen), adaptor voor gewone pomp dat soort spul.

12) Talkpoeder. Rubber op rubber is stroef. Bij montage de biba en buba poederen. Het                                   rubber word heel glad, zet zich makkelijk en voorkomt lek prikken met de lichter.

13) Solutie. Rema TipTop en Simson de goede 2e.

14) Elastiekje(s) van oude biba geknipt. Kun je bijv. reserve banden mee samenbinden

-----------------------------------------------------------
Ingepakt moet ik dit meenemen en in een klein tasje ergens wegbinden:
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline The Headless Horseman

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2010, 22:38 »

Mooi setje zo  8)  En netjes uiteengezet ook  :D
Heb je nou ook nog wat gewoon gereedschap bij je ?

Zélf heb ik noooooooit wat bij me  :-[  en in m'n motorleven slechts 2x een lekke band gehad. Nou zijn mijn 'reizen' niet zo heel avontuurlijk, dus was eenvoudig op te lossen.
1x op m'n werk stond íe plat -> ANWB gebeld en samen met de wegenwachter zitten plakken
en de 2e x redde ik het van pomp -> pomp om thuis te komen  :D

Off-road eigenlijk nog nooit een lekke band gehad. Ben ik nou een mazzelaar ?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Two Plugs

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2010, 23:59 »
Nix van dat alles. Heb in Zuidelijk Africa toch redelijk wat afstanden afgelegd op slechte wegen en gravel, en ook onze reis van-door-en-terug Turkije van vorig jaar door Balkan en Oost Europa heeft een aanslag gepleegd op ons edele rubber.

Ooit een schroef in mijn band gehad in Italië, Karinda op dezelfde piste een bandenbreuk (= bobbel op je band)
ANWB is nooit een optie in dat soort landen, KNMV nog minder omdat die met de hulpdienst van dezelfde ANWB samenwerkt.

Locals zijn altijd een goede hulp: Via de campingeigenaar binnen 24hr én een plug in mijn achterband, en 2 setjes nieuwe Anakee's voor beide Dero's. En dat in Zuid Italië.

Standaard overigens een spuitbusje nood-reparatie-vulling in de topkoffer. Scheelt een hoop ruimte. Band die ik lek rij, gaat sowieso naar de schroot. Dus wat PUR er in kan geen kwaad.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Waffie

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #3 Gepost op: 02 mei 2010, 00:18 »
  dat doet zeer..... :-[

ook een lekje is vaak nog wel goed te herstellen,

zeker als de band nog haast nieuw is is het erg jammer

zeker de moeite  om er een (banden) specialist naar te laten kijken

en dat is in de meeste gevallen geen motorfiets dealer . :D
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Brombeer

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #4 Gepost op: 02 mei 2010, 15:37 »
Het ligt er natuurlijk helemaal aan in wat voor en gebied en ondergrond je je begeeft. Het grootste deel van de wereld is tegenwoordig geasfalteerd en daarop rij je inderdaad niet gauw lek. Dat gebeurt eerder in het stof naast de weg als je stopt en iets fotografeert. Ik ging vroeger uit verveling offroaden naast het asfalt in berm. Nu niet meer. Dat is gegarandeert lekrijden omdat alles van de weg daar juist beland :-\

Gek genoeg zou ik in NL bij een lekke band langs de N276 een groter probleem hebben dan bij mijn uitstapjes naar de desolaatheid van Noord-Afrika. Omdat ik geen lid ben van de ANWB maar op reis juist altijd mn plakset bij me heb.

TwoPlugs jij rijdt toch Vardareo? Een tubeless band kun je gewoon langs de weg zelf repareren: prop erin en aan de binnenkant een (weliswaar speciale) plakker. Maar niet anders dan bij een fietsband. Ik heb ooit één keer zo'n reparatieflesje pur gebruikt. Ik vond het maar een vieze bende en je schrijft daarmee alles af: van binnen zit alles onder die rommel. Ik neem wat meer moeite en plak gewoon, net als een fietsband. Goedkoop, netjes, schoon en zo goed als nieuw. Ik doe een paar jaar met een binnenband en soms zitten er wel 5 plakkers op.. ;D

Er zijn hier op het forum ook best een paar reislustigen en ik vroeg me af hoe het is gesteld met de zelfredzaamheid van hen. Ik kom zelf wel eens op een paar honderd kilometer van de bewoonde wereld terecht en dan kun je echt niet gaan wachten op een toevallige pick-up. Bovendien kun je buiten Europa soms niet snel even om de hoek een (binnen-)band halen die op jouw motor past. Vaak ben ik degene die a) plakspullen mee heeft en b) daarmee ook nog andermans banden plakt.

Sinds kort, bijvoorbeeld, worden er in de privesfeer via het forum ook allroadritjes afgesproken. Ik was daar laatst mee en heb dan plakspullen mee. Ook al sta je in het bos rond Eindhoven, ga je dan de ANWB bellen en afwachten? Ik niet. Tegen de tijd dat die er is rij ik alweer en kan de rit afmaken. En plakken is daarnaast ook nog budgetvriendelijk en brengt mijn afgeschreven rubber pas in een noodzakelijk stadium in het milieu... :P

Per slot van rekening: als je gaat mountainbiken neem je toch ook plakspullen mee?

Grtz, Brom




..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline robgoesdakar

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #5 Gepost op: 02 mei 2010, 15:47 »
ik rij tegenwoordig met mousse  :-X

desondanks toch nog een setje bandenlichters en plakspullen bij me......, waarom weet ik eigenlijk niet, maar volgens mij verwacht iedereen gewoon dat ik het wel bij me heb als we gaan rijden  ::)

Maar ook mousse kan stuk, dus op lange reizen zou ook ik nog een binnenbandje en derhalve dus ook plak spullen bij me gaan hebben.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Huib

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #6 Gepost op: 02 mei 2010, 15:49 »
Of ik het nou ooit op een lange reis nodig zal hebben, ik ga je lijstje ff uitprinten en bij de "mee te nemen spullen" zetten! + een klemmetje om de band naar het midden van de velg te drukken!

Groet Huib.

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline PimW

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #7 Gepost op: 02 mei 2010, 16:08 »
Sinds ik motorrijd speelt het idee me door het hoofd: Moet eens uitzoeken wat ik bij moet steken voor als ik wat lekrijd. Maarja komt er nooit van.

Maar nu ik steeds meer offroad rijd met het voruitzicht op misschien wel verre reizen wil ik toch wel eea onder de knie hebben (en aan de motor...). Gister een setje noppen aangeschaft die ik dan maar als oefening zelf om ga leggen, het staat namelijk zo lullig als je pas een band demonteerd als je in de regen een lek hebt.
Met een beetje mazzel steek ik de binnenband lek zodat ik daar ook ervaring kan opdoen. :angel:

Ik zou de anwb dan ook alleen bellen wanneer ik geen enkele andere uitweg zie. Ben toch een beetje van het "Als je IN de problemen kunt komen kun je er ook weer UIT" ;D

trouwens, ik telde op de Domi 8 plakkers volgens mij Brom :-X :))

Offline Brombeer

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #8 Gepost op: 02 mei 2010, 16:26 »
Uiteraard heb je inderdaad ook wat gereedschap nodig. Met het 'boordgereeschap' moet het in principe kunnen, zij het dat je bijvoorbeeld soms makkelijker sleutelt met een klein rateltje dan met een verplichte steeksleutel. Vooropgesteld dat je boordgereedschap hebt. Vaak is het ook incompleet of gewoon kwijt. Zeker bij tweedehands motoren.

Maar bij een Twin bijvoorbeeld, heb je voor het achterwiel alleen een sleutel #24 nodig. Voor vóór een kruiskop schroevendraaier en sleutel #10 en #17.

Ik kan wel eens een piccie plaatsen met wat ik, buiten het boordgereedschap, nog meer mee heb. Motoren zitten in die zin vrij makkelijk in elkaar. Maten #8-10-12-14-17-24 kun je al bijna alles mee uit mekaar halen. Tegen de tijd dat je speciaal gereedschap nodig hebt heb je vaak sowieso al een veel groter probleem en kom je wellicht niet meer op eigen kracht van je onheilsplek af..

@Rob: mousse heb ik geen ervaring mee. Ik weet dat het in de MX- en rallywereld algemeen wordt toegepast. Ik ken wel dikke MX-binnenbanden. Dat scheelt al 70% minder op lekrijden. Wat kost zo'n mousse-binnenband? En hoe lang gaat die mee? Is dat in jaren of in kilometers uitgedrukt? Ik begrijp dat ze wel een beetje 'bitchie' zijn om te monteren. Of is dat gewoon een kwestie van wennen?

@pimW: was jij toch bij toen ik vanuit de Kuil met een afgerukt achterventiel naar huis hobbelde? Maar dat kwam omdat ik te lui was geweest een bandenklem te zetten.. Maar goed als je dat overkomt heb je aan je plaksetje ook niet veel meer!

Grtz, Harm
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #9 Gepost op: 02 mei 2010, 16:43 »
Ja klopt, maar ik heb het over de "nieuwe" binnenband die je erin stak :angel: ;D

Nouja gelukkig rijden we Honda nietwaar? Je kan veel uithalen maar lopen blijftie! Ik heb meestal mn boordgereedschap mee plus een inbus en steeksleuteltje. Wat je zegt het is zo ingewikkeld allemaal niet.

Offline Brombeer

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #10 Gepost op: 02 mei 2010, 17:44 »
Wat voor een klemmetje is dat dan, Huib?

Ik gebruik altijd maar m'n knieen...
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline robgoesdakar

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #11 Gepost op: 02 mei 2010, 17:47 »
Ik denk zoiets:



Maar er zijn ook andere varianten.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Huib

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #12 Gepost op: 02 mei 2010, 18:03 »
Gewoon een lijmklem  :angel:

Ik kwam daar op toen een band, die denk al twintig jaar om een velg zat, compleet vast gecorrodeerd zat. Heb hem toen van de velg afgedrukt met een lijmklem en vond dat die klem de band ook mooi in het midden van de velg drukte om ruimte te maken aan de overkant. Gaat wat makkelijker maar hoeft niet echt nodig te zijn denk ik.......
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Brombeer

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #13 Gepost op: 02 mei 2010, 18:18 »
Ik zal eens rondshoppen.

Is één genoeg of maakt 2 het leven nóg gemakkelijker denk je?
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline kenny013

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #14 Gepost op: 03 mei 2010, 12:54 »
Gek genoeg zou ik in NL bij een lekke band langs de N276 een groter probleem hebben dan bij mijn uitstapjes naar de desolaatheid van Noord-Afrika. Omdat ik geen lid ben van de ANWB maar op reis juist altijd mn plakset bij me heb.
Zelfde probleem hier  ;D
Citaat
Er zijn hier op het forum ook best een paar reislustigen en ik vroeg me af hoe het is gesteld met de zelfredzaamheid van hen. Ik kom zelf wel eens op een paar honderd kilometer van de bewoonde wereld terecht en dan kun je echt niet gaan wachten op een toevallige pick-up. Bovendien kun je buiten Europa soms niet snel even om de hoek een (binnen-)band halen die op jouw motor past. Vaak ben ik degene die a) plakspullen mee heeft en b) daarmee ook nog andermans banden plakt.

Grtz, Brom
Heb altijd een setje binnenbanden bij me, zelf plakken kan dan op een relaxter moment of voor een paar eurie professioneel laten doen  ;)

PS voor het oppompen heb ik deze, €10, plastickap is verwijderd

« Laatst bewerkt op: 03 mei 2010, 13:13 door kenny013 »
Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
http://stanswebsite.tk/

Offline Brombeer

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #15 Gepost op: 03 mei 2010, 13:45 »
Ja inderdaad op een later tijdstip plakken kan ook. Maar jij kunt in ieder geval je (binnen-) banden wisselen en vlot verder.

Ik heb ook nog zo'n pompje Kenny. Oók dat plastiek eraf gewipt. Werkt prima. Ik kon hem ooit ns niet meer vinden, vandaar die voetpomp. Kan hem wel ns weer propberen opzoeken..
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline kenny013

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #16 Gepost op: 03 mei 2010, 14:14 »
Ik heb ook nog zo'n pompje Kenny. Oók dat plastiek eraf gewipt. Werkt prima. Ik kon hem ooit ns niet meer vinden, vandaar die voetpomp. Kan hem wel ns weer propberen opzoeken..
Ik heb nog een aanpassing op dit pompje gemaakt, een stalen pennetje door het plastiktandwiel, dat kwam boven de 5 bar (band op de velg laten ploppen) en 20 min. draaien los  >:(

Maar ja, wat wil je voor €10  ;)
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2010, 14:15 door kenny013 »
Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
http://stanswebsite.tk/


Offline Nikotech

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #18 Gepost op: 05 mei 2010, 21:28 »
Heeft iemand deze al eens gebruikt?.

http://www.touratech.com/shops/001/product_info.php?products_id=2174&osCsid=2f3fd212514e152610d6d44a2a08868d

http://www.touratech.com/shops/001/doku1/09-070-0290-0.PDF?osCsid=2f3fd212514e152610d6d44a2a08868d

Is goedkoop en lijkt me handig.

Yep, ik heb deze gekopieerd, maar behoeven nog wat aanpassing voor de velgen van de AT en/of TA.
 
De orginele passen niet echt lekker.
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline daandus

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #19 Gepost op: 05 mei 2010, 21:40 »
Ik heb een setje 24cm bandenlichters, plaksetje, ducktape, zeepsopje en ellebogenvet bij me.
En dit pompje:

http://www.bestrestproducts.com/c-10-cyclepump.aspx
Kost in UK 90 GBP geloof ik, via-via uit de USA laten komen voor nog geen 100 euri.
Wellicht duur, maar wel echt mooi spul! En lekker snel.
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #20 Gepost op: 05 mei 2010, 22:06 »
Die TT-klemmetjes kunnen op zich wel handig zijn want bij montage wil de buitenband nog wel eens aan de andere wegglippen terwijl je de ene kant oplegt. Maar Niko was er dus al achter dat de op de honda's niet goed passen. Ik gebruik er een knietje voor.

Daan z' n pomp is mooi plat en kun je netjes ergens wegbergen. Die voetpompjes hebben zeker het eeuwige leven ook niet en electrisch is wel lekker lui na de gedane zware arbeid!
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Grey alp

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #21 Gepost op: 02 juni 2010, 21:06 »
Heb met behulp van de TT klemmetjes en 3 TT 20 cm Hazet lichters vanmiddag eens geoefend op een oude spaakvelg met nog goede binnen en buitenband om:
- de band eraf te halen (wel wat wringen maar ging wel)
- de binnenband eruit te halen (daar kwamen de TT klemmetjes goed van pas ,maar echt noodzakelijk hmm...)
- en er terug in te steken (éénmaal ventiel terug op z'n plaats geen probleem gehad)
- buitenband er terug op te leggen (laatste stukje is even wringen)
- band terug op te pompen met Slime 12V pompje (in 2 minuten gepiept ,verrassend snel dus)

Conclusie ,alles bij alles een klein uurtje maar moest dan ook niet echt voorzichtig zijn voor velgbeschadiging.
Mits wat ervaring gaat het zeker sneller.
Geen idee of de band ook goed zou rijden ,is immers oud testwiel.
Weet dus dat het me wel lukt. Maar dus niet getest op m'n 700 velgen ,andere velg ,andere band(en) en eerlijk gezegd ben ik er niet happig op om het te proberen.

Vraagjes - ik lees hier en begrijp ook wel het nut van "een sopje" maar hoe ga je hier juist te werk.
Spuiten/gieten/wrijven op de rand waar band en velg elkaar raken ,maakt dit het juist niet extra "glad" om dan de bandenlichters te gebruiken. Of de band wat naar binnen drukken en daar het sopje verspreiden?

- Hoe weet je bij het terugplaatsen van je het achterwiel dat het weer 100% juist recht staat tegenover het voorste kanwiel?. Gewoon visueel of is er een andere manier?.
- En de reserve binnenbanden (TA 700) zijn verrekt grote dingen ,in de Tool Tube passen ze zeker niet (zonder ventiel misschien wel) dus waar steken jullie die onderweg?

Was alvast een leerrijke middag.

Offline Brombeer

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #22 Gepost op: 02 juni 2010, 22:06 »
..Weet dus dat het me wel lukt. Maar dus niet getest op m'n 700 velgen ,andere velg ,andere band(en) en eerlijk gezegd ben ik er niet happig op om het te proberen..

Als je die kunststof velg ('rim') protectors gebruikt is er niet zo'n probleem hoor!

Citaat van: Grey alp link=topic=3679.msg37157#msg37157 date=1275505592..
k lees hier en begrijp ook wel het nut van "een sopje" maar hoe ga je hier juist te werk.

Sop gaat wel, maar droogt ook heel snel. Om het echt goed te laten werken is een 50/50 verdunning wel lekker. Alleen word alles zeikenat. Ook aan de binnenkant. Ik zou dat alleen bij nood doen. Haal gewoon een beetje van dat montage'vet' bij een bandenhandelaar.


..Hoe weet je bij het terugplaatsen van je het achterwiel dat het weer 100% juist recht staat tegenover het voorste kanwiel?

Als het goed is zit er aan beide kanten een meetmogelijkheid die aan beide kanten op het zelfde streepje moet staan.

En de reserve binnenbanden (TA 700) zijn verrekt grote dingen ,in de Tool Tube passen ze zeker niet (zonder ventiel misschien wel)

Binnenbanden kun je heel klein krijgen door het ventiel eruit te draaien en ze op te vouwen. Dan is echt alle lucht eruit. Draai daarna het ventiel er weer in en ze blijven ook 'vacuum'. Heb je wel een ventielschroevendraaiertje voor nodig..

..
..dus waar steken jullie die onderweg?

Ehmm.. ergens in de bagage of zo?

Grtz, Brm
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Waffie

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #23 Gepost op: 02 juni 2010, 22:21 »
  het grootste probleem wat je te tegen kunt komen is eigenlijk het breken van bead uit de velgrand.
zeker als het gaat om een tube less uitvoering kan dit zeer zwaar zijn zo niet onmogelijk zonder de juiste hulp middelen
als dit is gelukt is het zaak om de hiel te voorzien van een glad middeltje dat eigenlijk ook weer opdroogt.

we willen natuurlijk niet hebben dat de band  door kan draaien terwijl deze weer op spanning staat
een afgescheurd ventiel kan het gevolg zijn
De off road rijders (lage bandenspanning) zullen dit vast herkennen.
vervolgens druk je de band goed in het velgbed om 180graden  ertegen over  de hiel over  de velgrand te nemen
3 banden lepels zijn hier wel aan te bevelen
plaats deze al  alle 3 tussen de hiel en velg op ca 10 cm van elkaar
en trek zo rustig per lepel  de hiel  uit de velgrand
let goed op dat de binnen band er niet tussen zit want die trek je geheid stuk
als je te hard moet trekken zit de band  niet goed in het velgbed er tegenover..ruimte creeren is dus belangrijk !!
met een dikke crossband is deze ruimte  daarnaast ook beduidend minder en zal het zeer zwaar gaan

vaak is het losmaken van 1 zijde voldoende om de binnenband te verwijderen

een nieuwe plaatsen of repareren  is dan niet zo moeilijk meer.
het kan handig zijn om bij  het terugplaatsen van de binnen band  deze vooraf in te poederen met talkpoeder (indien voorhanden)
dit  zorgt voor een betere plaatsing van de binnenband
 als de binnenband weer erin zit begin je bij het ventiel met het plaatsen van de buitenband.
na de hiel goed bewerkt te hebben net glij middel druk je de band al gedeeltelijk over de velgrand
daarna neem je de bandenlepels die je net zoals bij het verwijderen al op voorband tussen velg en band aanbrengt.. kleine stukjes tegelijk
steek niet te diep. want je vernielt zo de binnenband
eventueel zijn er ook speciale bandenlepels met een soort randje


je kunt dan niet dieper steken dan noodzakelijk

als alles weer op zijn plaats zit breng je voldoende lucht in de band om de hiel van de band weer in de velgrand te persen (3,5 bar moet meestal wel voldoende zijn) om deze met leeglopen op zijn werkspanning te zetten.

accepteer dat je altijd de velgrand wel iets kan beschadigden.. zeker als je bijv een bridgestone band hebt (zeer stevige hiel)
het komt ook voor dat de spanning zo groot is dat je de hiel van de band vernielt door er een stuk rubber uit te trekken,

hedendaagse banden zijn niet meer bedoelt om met de hand te demonteren en te monteren
hou dit in gedachte  en roep bij twijfel deskundige hulp in,






technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl


Offline Grey alp

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #25 Gepost op: 03 juni 2010, 20:52 »
Citaat
hedendaagse banden zijn niet meer bedoelt om met de hand te demonteren en te monteren
hou dit in gedachte  en roep bij twijfel deskundige hulp in,

Dat zou ook m'n volgende stap zijn na eventuele reparatie/vervanging onderweg ,zo snel mogelijk laten nakijken of alles wel juist en goed zit.

Bedankt voor de reacties.

Offline The Headless Horseman

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #26 Gepost op: 03 juni 2010, 22:11 »
in m'n motorleven slechts 2x een lekke band gehad.

3x inmiddels  ::)

Tijdens de terugreis van de BAT laatst een spijker in de achterband gereden  >:(
1 gelukje.......... ik zag het de andere morgen pas  ;D

Enniewee, ik ga tóch ook maar 's wat plakspullies verzamelen  :D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Waffie

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #27 Gepost op: 03 juni 2010, 23:59 »
 zijn anders hele leuke gevulde doosjes met plakkers en lijm voor

lang leve rema tip top
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Nikotech

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #28 Gepost op: 04 juni 2010, 08:15 »
zijn anders hele leuke gevulde doosjes met plakkers en lijm voor

lang leve rema tip top

 
Hoor ik hier een club actie aankomen, Ad ???  ;D ;D
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline Brombeer

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #29 Gepost op: 04 juni 2010, 17:05 »
Rema TipTop is echt het allerbeste spul!

De plakkers varieren in diameter van 2 tot 12 cm hihi. Het is een beetje rondshoppen want niet iedereen heeft het. 
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin