Auteur Topic: Je plakdoos!?  (gelezen 13400 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Waffie

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #30 Gepost op: 04 juni 2010, 17:11 »
 ik heb deze graag... redelijk compleet

 van groot tot klein,

vooral het schaafje werkt fijn
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Waffie

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #31 Gepost op: 26 juli 2010, 20:48 »
 even geleden maar als er gegadigden zijn voor een dergelijk compleet nood plak doosje dan hoor ik dit graag..

wie oh wi zou er graag 1 willen,

(clubactie ?)
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline crejo

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #32 Gepost op: 26 juli 2010, 23:38 »
Altijd plakkers bij me en dit apparaatje. Hier kun je de band mee van de velg en op de velg drukken(Zie foto).
En een klein 12v compressortje van de anwb, hiermee kun je ook de druk instellen en slaat dan af bij ingestelde druk                     ( http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-cadeauartikelen,/reisartikelen/vervoer-en-veiligheid/bandenspanningsmeter-met-compressor.html#moreInformation ).
Niks zo fijn als met een AT onderweg te zijn.

Offline cobramarw

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #33 Gepost op: 27 juli 2010, 11:13 »
ik heb deze graag... redelijk compleet

 van groot tot klein,

vooral het schaafje werkt fijn

Is dit niet hetgeen je ook in een fietswinkel kan kopen?

Offline Waffie

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #34 Gepost op: 27 juli 2010, 18:16 »
Is dit niet hetgeen je ook in een fietswinkel kan kopen?

nee, meestal hebben ze dit art niet voorradig.

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline daandus

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #35 Gepost op: 27 juli 2010, 20:20 »
Ad, vraagje:
Waarom zijn hedendaagse banden niet meer geschikt om met de hand om te gooien?
Mijn inziens gebeurt dit nog in heel grote delen van de wereld, en belast je de band toch veel minder dan met je bandenapparaat? Of ligt er bij jouw bandenapparaat een bandenlepel van 20cm?  ;D
Plaksetje zou wel een goede clubactie zijn by the way!

En de band uit de velg drukken: gewoon met de jiffy van je 'reservemotor', werkt prima en mooi gecontroleerd. (en bij gebrek aan motor moet je creatief worden....)
... was ooit lid ...

Offline V-Twin

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #36 Gepost op: 27 juli 2010, 20:51 »
Altijd plakkers bij me en dit apparaatje. Hier kun je de band mee van de velg en op de velg drukken(Zie foto).

Waar kan je dat apparaatje kopen en wat zijn ongeveer de kosten daarvan?

Offline Brombeer

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #37 Gepost op: 27 juli 2010, 21:08 »
..en dit apparaatje. Hier kun je de band mee van de velg en op de velg drukken..

Wel handig! Aan de andere kant, ook wel weer iets wat je a.) moet kopen en b.) mee moet nemen.

Met beetje oefenen gaat het met alleen bandenlichters en wat glibber verder ook prima. Vooral op reis geldt: keep it simple..

Grtz, Brm
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Waffie

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #38 Gepost op: 27 juli 2010, 22:21 »
Ad, vraagje:
Waarom zijn hedendaagse banden niet meer geschikt om met de hand om te gooien?
Mijn inziens gebeurt dit nog in heel grote delen van de wereld, en belast je de band toch veel minder dan met je bandenapparaat? Of ligt er bij jouw bandenapparaat een bandenlepel van 20cm?  ;D

hedendaagse banden zijn een waar huzaren stukje tav de opbouw.
de vermogens die ze moeten verwerken zijn gigantisch toegenomen en al dat vermogen dient het liefst met zo weinig mogelijk vervorming over gezet te worden op het weg dek,
een band op snelheid is zeker niet meer rond
vandaar dat banden steeds lagere zijwanden hebben tov van de breedte van een band om zo de band meer stevigheid te geven in onder meer bochten


 deze hoogte men  de sectie  hoogte van de band
dus een 90 serie ,een 80 serie of  een 55 serie.
 
Een bandendemontage machine zorgt juist voor de minste stress op de hiel en de wangen van een band
de montage vinger en eventueel hulparmen  zorgen ervoor dat de band in het diepste deel van de velg blijft.
deze ruimte is namelijk nodig om de band er op te krijgen en met de hand kun je nu eenmaal niet op meerdere plekken druk uit oefenen


zodra een band beschadigd raakt (aan de hiel is het meest voorkomend) tast dat direkt de stevigheid van het karkas aan.
bij montage met de hand is het vaak dat de hieldraden en de hiel beschadigdigen (karkas draden breken of er wordt een stuk hielrubber eruit getrokken).
daarnaast breng je meestal schade toe aan de velgrand zelf al kan goed gereedschap veel uitmaken.
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline N!ek

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #39 Gepost op: 30 juli 2010, 00:11 »
Leuke en nuttige post!

Een paar aanvullingen en opmerkingen mijnerzijds, speciaal voor de grammen-/volumejagers en/of andere minimalisten.

Citaat
Wat neem je nou precies daarvoor mee onderweg?

1) Pomp. CO2 patronen kan ook, scheelt volume en gewicht.
Een mountainbikepompje uit een fietsenwinkel en heel veel geduld tijdens het pompen kan ook een oplossing zijn.

Citaat
2) Lichters CrV (klassiek, 30cm).
Twee stuks van zo'n 20cm kan al is drie vaak wel een heel stuk prettiger.

Citaat
4) Banden 'vet'. Is geen vet maar een glijmiddel om montage te vergemakkelijken.
WD40 (als je het al bij hebt) of anders een willekeurig afwasmiddel werkt ook uitstekend. In het laatste geval ook uitermate geschikt om na gedaande arbeid de handen te wassen. (Meerdere functies voor een product, de droom van de grammenjager!)

Citaat
8.) Ventielschroevendraaier. (de-)monteer je ventielen mee.
Ik heb altijd een ventieldopje met een ventielschroevendraaier functie aan de bovenkant (wederom die droom hè:-) )

Citaat
12) Talkpoeder. Rubber op rubber is stroef. Bij montage de biba en buba poederen. Het                                   rubber word heel glad, zet zich makkelijk en voorkomt lek prikken met de lichter.
Lek prikken van de band tijdens het monteren is het best te voorkomen door voordat je de binnenband monteert deze al een eindje op te pompen. De band is dan eigenlijk ook meteen juist "gezet" en kan niet meer knikken of dubbel gaan zitten. Dit maakt talkpoeder in noodsituaties overbodig.

Bonustip 1: een dunne 19" reservebinnenband is in noodgevallen voor- en achter bruikbaar.
Bonustip 2: Ventielringetje niet tegen de velg draaien maar gebruiken om je ventieldopje te borgen. Hierdoor zie je vrij snel aan het plots schuin staan van je ventiel dat de binnenband aan het schuiven is. In het eerste geval, ringetje tegen de velg, is de kans groot dat het ventiel dan al van de band gescheurd is. Deze laatste tip is natuurlijk alleen relevant als je met een lage bandenspanning rijdt.

Minder kan dus, al zou ik je graag tegen komen als ik lek sta :-)


Offline Waffie

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #40 Gepost op: 30 juli 2010, 00:41 »
ondanks dat ieder mee denkt....

bandenzeep  (tja what in a name) heeft als functie te zorgen dat de band zich makkelijker zet in de velgrand
ze is er in 3 soorten
snel drogend, normaal drogend en in vloeibare vorm al dan niet in een spuitbus of tube
doordat het opdroogt verliest het vrij snel zijn gladde werking
dit in tegen stelling tot andere producten zoals genoemd wd 40 etc
je wilt immer voorkomen dat de band rond gaat draaien in de velg
vooral lagere banden spanningen werken dit in de hand met als gevolg onbelans en afgescheurde ventielen als het een binnenband betreft
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline daandus

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #41 Gepost op: 30 juli 2010, 09:28 »
Nog een tip:
Onder je borgringetje van je ventiel een rubber ring plaatsen, lekker dik.
Houd je de rommel buiten, maar zie je toch of je ventiel scheef gaan staan.
... was ooit lid ...

Offline crejo

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #42 Gepost op: 30 juli 2010, 09:32 »
Wel handig! Aan de andere kant, ook wel weer iets wat je a.) moet kopen en b.) mee moet nemen.

Met beetje oefenen gaat het met alleen bandenlichters en wat glibber verder ook prima. Vooral op reis geldt: keep it simple..

Grtz, Brm

Heb ik ooit eens gekocht bij hein gericke voor 15 gulden dit zijn tevens banden lepels  ;D ;D ;D
Niks zo fijn als met een AT onderweg te zijn.

Offline len_tour

Re: Je plakdoos!?
« Reactie #43 Gepost op: 22 augustus 2012, 13:20 »
Tip voor de reiziger.

Margarine gebruiken als glijmiddel.

En neem een setje binnenbanden mee (is al verteld). Ik werd de afgelopen vakantie geconfronteerd met een gebroken ventiel op zaterdag avond. Die avond een oude 16'' binnenband er in gezet. 100 km verder kreeg ik een klapband (niet fijn bij 100km/u). Dat was zondag dus geen motorzaak open. ANWB? geen goeie oplossing maar hij tipte ons wel over een motorzaak waar de eigenaar boven woonde. Dus daar naartoe en weer een 16'' band maar dan nieuw. Na de klapband zat dat niet fijn dus met 90Km/u verder met de helft van de bagage en onderweg zoeken naar een goeie binnenband. Maandag zijn maar weinig motorzaken open en die we wel vonden hadden geen of niet de goeie binnenband. Uiteindelijk op dinsdag bij Nancy een goeie band gevonden. Ik ga dus niet meer op vakantie zonder een setje binnenbanden want het is een hoop gedoe.

Achteraf was ik met de juiste clubtelefoonnrs klaar geweest maar buiten NL? Dan weer niet. Ik had iemand naar Hans Schaap of Ad moeten laten rijden maar Sprundel was wat ver uit de richting en ik wist niet dat Hans zo dicht bij Zwolle zat.

Groeten,
Lennert
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!