Auteur Topic: laser produro db killer verwijderen  (gelezen 15481 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anne Blokland

  • Gast
laser produro db killer verwijderen
« Gepost op: 03 mei 2010, 22:33 »
weet iemand hoe je de db killer van een laser produro verwijderd ???

groetjes Anne

Offline V-Twin

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 03 mei 2010, 23:37 »
Helaas dat gaat niet  :-\

Offline Sounddragon

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 04 mei 2010, 13:08 »
Gaat inderdaad iet; je hebt een legale met E-keur, of je hebt de open versie.
Meer smaken zijn er helaas niet (qua Pro-Duro  ;) )

Anne Blokland

  • Gast
Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 04 mei 2010, 17:50 »
okeey bedankt voor deze info

ik heb een: "not for road use" op mijn alp, die klinkt bijzonder goed.
maar mn maatje heeft een suzuki dr big met een straatlegale, die wil er iets meer muziek uit hebben
is het een optie om in dat schotje halverwege gaatjes te boren of is dat niet goed!?

Offline Sounddragon

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 04 mei 2010, 18:10 »
okeey bedankt voor deze info

ik heb een: "not for road use" op mijn alp, die klinkt bijzonder goed.
maar mn maatje heeft een suzuki dr big met een straatlegale, die wil er iets meer muziek uit hebben
is het een optie om in dat schotje halverwege gaatjes te boren of is dat niet goed!?

Proberen kan natuurlijk altijd, maar is het geen optie om te kijken of er iemand wil ruilen voor een herrie versie voor hij hem gaat verbouwen ??
Ik rijd ook met de niet legale, en ik moet zeggen dat hij soms wel wat minder mag, helemaal legaal lijkt het me ook niet helemaal; er zou eigenlijk een DB killer in moeten zitten die je kunt aanpassen naar smaak.. dat zou ideaal zijn. ;)
 

Offline Brombeer

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 04 mei 2010, 21:42 »
Hoi Anne,

Dat gaasje wat je ziet zitten werkt als db-killer. Hij zit op 2 punten gepuntlast. Je kunt hem  'om' tikken en eruit trekken. Maar alleen als je van rauw houdt hoor... :angel:

Heb ik niet van mezelf hoor. Mag ook helemaal niet. Ik héb niet eens een ProDuro.. ;D

;)


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Peter_Winsum

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 04 mei 2010, 22:01 »
Citaat
Heb ik niet van mezelf hoor. Mag ook helemaal niet. Ik héb niet eens een ProDuro..

Zou me niets verbazen dat er achteraan kwam: "ik heb gewoon geen uitlaatpijp, neemt alleen plaats in voor een gereedschapskist of een extra tank benzine".
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Brombeer

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 05 mei 2010, 00:05 »
Zou me niets verbazen dat er achteraan kwam: "ik heb gewoon geen uitlaatpijp.."

Mja, weet je, ik heb altijd ongein met de jantjes: "Brombeer, je rijgeluid valt ons op"  C:-)

Dus ik heb voor de zekerheid wel gewoon een E-keur ProDuro uitlaat erop. :angel:

Een Arrow 'not for road use', die wel ns gehoord?? Heb ik niet op mn Domi, hoor; Mag niet. ;)

Ontopic: Bij mijn buurjongen was dat gelukt met dat gaasje, maar in feite sloop je met gepast geweld iets. Op eigen risico dus..

Veel luisterplezier!
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #8 Gepost op: 05 mei 2010, 06:21 »
hi

heb gister een nieuwe produro (niet gekeurd) opgehaald,aankomend weekend ga ik deze monteren, als hij teveel db produceert wil ik hem wellicht ruilen voor de legal versie.


produro zit er op....top geluid ;D, het lijkt ook wel of de motor iets meer vermogen heeft :))
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2010, 20:53 door bende1000 »

Offline Jan4AN

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #9 Gepost op: 06 mei 2010, 15:54 »
Ik heb ook een Laser Produro op mijn AT. Het gaat om een niet legale en hij brult ook goed! Ik had er ook een gaasje in zitten en deze heb ik vrij snel uit geslagen. Hij zat met 2 laspunten vast.

Nu hij goed lawaai maakt en ook volgende week naar Duitsland ga ben ik op zoek gegaan naar een DB killer. Standaard zijn deze er niet voor de Laser Produro. Voor de nieuwe Laser Produro gelukkig wel maar daar heb ik niks aan. Ik ben op zoek gegaan naar andere DB killers en heb er 1 gevonden in een rommelbak bij een motorzaak en met wat passen en meten en slijpen heb ik iets!















Het resultaat?

Geluid is zeker zachter maar nog wel een lekkere brom. Ik heb wel het idee dat het vermogen minder is geworden. Of het zit tussen de oren omdat ik geen kabaal meer hoor.

Groet,

Jan
XL1000V SD02 2004
XR400R 1997
Zundapp CS50 type 529 1978

Offline Nikotech

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #10 Gepost op: 06 mei 2010, 16:47 »
't schijnt dat ze in Duitsland de "bezemsteel" truuk/controle hanteren. Zou je dan niet een gaasje op/aan je gefabriceerde Db killer bevestigen ?
Hij lijkt me zo nog redelijk "open"
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline Jan4AN

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #11 Gepost op: 06 mei 2010, 21:33 »
Een bezemsteel is recht en de Produro loopt schuin naar benee. Een steel er in steken zal niet geheel lukken :P

Lijkt me raar om te zien een agent met een bezemsteel   :))
XL1000V SD02 2004
XR400R 1997
Zundapp CS50 type 529 1978

Offline PimW

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #12 Gepost op: 06 mei 2010, 21:53 »
Hmm dus als ik het goed begrijp zit er een gaasje aan het uiteinde en dat maakt em echt stiller? Gewoon een, gaasje?

Mijn Rino heeft ook een gaasje ;D :angel:

Offline Brombeer

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #13 Gepost op: 06 mei 2010, 22:45 »
Ja het vaste deel van het gaas heeft een groter oppervlak dan de gaatjes die erin zitten. Ik denk dat daardoor een deel van het geluid eerst nog een keer naar binnen wordt gereflecteerd..

Of zoiets zal het wel zijn.

In die Arrow zit trouwens permanent een DB-killer en nog is die hyper-asociaal..
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Anne Blokland

  • Gast
Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #14 Gepost op: 08 mei 2010, 12:14 »
hooi
ff een opmerking over de bezemsteel ,of te wel the boomstick controle is er voor dat geen open uitlaatsysteem hebt, en dat heeft de legale laser niet er zit een schotje in het midden van de demper dus niks aan de hand(heb ik van horen zeggen).dus dan zou het gaasje eruit mogen!?

Offline Brombeer

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #15 Gepost op: 08 mei 2010, 13:26 »
Hij word een stuk luider zonder gaas. De wetgeving praat over een geluidsgrens. Dan moet je er een dB-meter aan hangen..
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Sounddragon

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #16 Gepost op: 12 mei 2010, 19:45 »
Een bezemsteel is recht en de Produro loopt schuin naar benee. Een steel er in steken zal niet geheel lukken :P

Lijkt me raar om te zien een agent met een bezemsteel   :))

Geloof me; er ligt een bezem in de kofferbak van een politieauto  ;)
Een takje van een boom werkt trouwens ook gewoon in noodgevallen  C:-)

Offline Sounddragon

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #17 Gepost op: 12 mei 2010, 19:46 »
Hij word een stuk luider zonder gaas. De wetgeving praat over een geluidsgrens. Dan moet je er een dB-meter aan hangen..

Dat rammelt als de K#$%re onderweg

Offline BlackVtwin

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2013, 19:40 »
Hoi Anne,

Dat gaasje wat je ziet zitten werkt als db-killer. Hij zit op 2 punten gepuntlast. Je kunt hem  'om' tikken en eruit trekken. Maar alleen als je van rauw houdt hoor... :angel:

Heb ik niet van mezelf hoor. Mag ook helemaal niet. Ik héb niet eens een ProDuro.. ;D

;)

Weet je misschien waar deze laspunten zitten?
Ik wil het er liever met beleid uittikken :)

Ik wil er meer geluid uit hebben, mocht dit nu niet klinken las ik het er weer in vast.  ::)

De grote V-twin: Yamaha MT-01 Tuning HD

Offline Brombeer

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2013, 20:40 »
Ik heb het over het gaasje bij de uitlaatmond.



Die zit met 2 puntlasjes in de wand gelast. Ik heb er toen op staan meppen en dan deformeert dat ding, zie je ook waar die nog vast zit. Daarna met een staalbeitel o.i.d. gericht tikken op die plekken. Je tikt hem uiteraard naar binnen, dus ga ver genoeg dat je hem met een tang daarna eruit kan trekken. Ik hield niks over wat nog netjes eventueel terug te lassen was, maar dat was ook niet de bedoeling.

Ongetwijfeld is er een nettere manier, maar soms ben ik gewoon lekker kort door de bocht. 

« Laatst bewerkt op: 21 januari 2013, 22:32 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Sandra

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2013, 21:00 »
Hee hallo,

Had ook een illegale produro. Nadat ik het gaasje eruit had getikt ( haal een ijzerdraadje door de gaatjes en laat dit naar buiten hangen, dan met een schroevendraaier rondom de rand v/h gaasje en de uitlaatwand tikken tot deze los is, nu met de draad het gaasje eruit trekken) maakte hij niet echt veel meer lawaai dan met gaasje, dus je kunt em net zo goed laten zitten...
Omdat het geluid 'too much' was ben ik ermee naar Catapult (voormalig BSM) gegaan.
Hij bleek compleet versleten te zijn. Ze hebben hem opengezaagd en opnieuw gevuld met uitlaatwol en  voorzien van een decibelkiller en weer mooi dichtgelast.
Maar toch, al met al toch nog behoorlijk veel lawaai... na 3 decennia motorgeweld met open pijpen en altijd veel herrie en gebrul heb ik een prijs moeten betalen: fluiterij in de oren.... :'(...... heb de produro verkocht aan een mede clublid.
Ik kon een duitse hashiru uitlaatdemper (ovale versie, te koop bij polo.de) overnemen en die maakt alsnog een zeer behoorlijke donkerbruine sound, zonder zeikerig te klinken en heeft nog een keurmerk ook, wel zo handig voor tripjes naar Duitsland want ze worden daar steeds strenger en de boetes met name in de eifel zijn niet mals...
Dus voor de liefhebbers zijn er keuzes genoeg
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Bikkel

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #21 Gepost op: 21 januari 2013, 00:29 »

Ik kon een duitse hashiru uitlaatdemper (ovale versie, te koop bij polo.de)

volgens mij moet dit zijn polo-motorrad.de ?????
of zit ik er naast
NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Offline Sandra

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #22 Gepost op: 21 januari 2013, 00:47 »
volgens mij moet dit zijn polo-motorrad.de ?????
of zit ik er naast
Klopt, je hebt gelijk..!  :-[...
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Brombeer

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #23 Gepost op: 21 januari 2013, 01:27 »

Omdat het geluid 'too much' was ben ik ermee naar Catapult (voormalig BSM) gegaan.
Hij bleek compleet versleten te zijn. Ze hebben hem opengezaagd en opnieuw gevuld met uitlaatwol en  voorzien van een decibelkiller en weer mooi dichtgelast.


Die vraag wilde ik al gaan stellen, want de mijne is 'way beyond too much'. Hij is de demperwol volledig kwijt ben ik bang en gewoon open. Als ik rustig rij gaat het nog wel maar als ik doorrij kijkt IEDEREEN om. Ik dacht ook: gewoon de achterkant eraf zagen, wol erin proppen en weer dichtlassen. Ook wel weer kort door de bocht, maar alles beter dan dit.

NB: toen ik dat gaasje eruit haalde was er echt wel een duidelijk hoorbaar verschil. Maar ja.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Sandra

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #24 Gepost op: 21 januari 2013, 10:21 »
Verkoop die versleten produro, dit klinkt voor geen meter(vond ik) en wie weet kun ook jij een 2e hands hashiru op de kop tikken. Of een nieuwe kopen....
Je kunt de produro natuurlijk volproppen met nieuwe wol en er ook een decibel killer in maken maar dan moet je wel RVS kunnen lassen en dan is het nog best  lawaaiig...dat wel...maar altijd veel beter dan 'open'
[img]http://img684.imageshack.us

Offline xrvtuur

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2013, 10:25 »
Brom ik heb nog een laser produro demper (sportversie) liggen, is zonder het voorste gedeelte. is een keer een deuk uitgeslepen en een nieuw stukje rvs ingelast en heeft ongeveer 70000km gelopen, gaasje zit er nog in. Misschien is het nog wat voor je, of als oefenmateriaal. mail me je adres en ik stuur hem naar je toe. heb je nog tegoed van de vorkpoten ;)
Varadero SD02  2004

Offline Oldtimer

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2013, 12:02 »
Citaat
Verkoop die versleten produro, dit klinkt voor geen meter(

zo San, je wordt bedankt hoor  ;) ;) ;)

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #27 Gepost op: 21 januari 2013, 12:13 »
Maar een rvs lasser heb je zo gevonden.

Offline Oldtimer

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #28 Gepost op: 21 januari 2013, 12:43 »
Kaptein! Roodbaard   8) 8) 8) 8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Sandra

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #29 Gepost op: 21 januari 2013, 12:50 »
zo San, je wordt bedankt hoor  ;) ;) ;)
Eehh Oldie, die produro die jij van mij hebt overgenomen is geheel gereviseerd!!  :)
Echter voor mijn oren niet meer geschikt, jij hebt al philips oorbellen toch??  >:D
[img]http://img684.imageshack.us