Auteur Topic: laser produro db killer verwijderen  (gelezen 15480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oldtimer

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #30 Gepost op: 21 januari 2013, 13:26 »
Haha San,
Ik bedoelde ook meer deze.
Nu fluiten mijn oren dus  ;D ;D

Citaat
fluiterij in de oren.... ...... heb de produro verkocht aan een mede clublid.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Sandra

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #31 Gepost op: 21 januari 2013, 14:29 »
Haha San,
Ik bedoelde ook meer deze.
Nu fluiten mijn oren dus  ;D ;D
okee, :-* :-* :-*
[img]http://img684.imageshack.us

Offline BlackVtwin

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #32 Gepost op: 21 januari 2013, 20:07 »
Thx voor de reactie 8)
Op men Grote V-twin zitten open akra's, het geluid van de AT valt in het niks :))

De wind herrie komt tijdens het rijden boven de auspuff uit... denk dat ik het er lekkur uit tik :P
De grote V-twin: Yamaha MT-01 Tuning HD

Offline Miquel

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #33 Gepost op: 21 januari 2013, 20:08 »
Hee hallo,

Had ook een illegale produro. Nadat ik het gaasje eruit had getikt ( haal een ijzerdraadje door de gaatjes en laat dit naar buiten hangen, dan met een schroevendraaier rondom de rand v/h gaasje en de uitlaatwand tikken tot deze los is, nu met de draad het gaasje eruit trekken) maakte hij niet echt veel meer lawaai dan met gaasje, dus je kunt em net zo goed laten zitten...
Omdat het geluid 'too much' was ben ik ermee naar Catapult (voormalig BSM) gegaan.
Hij bleek compleet versleten te zijn. Ze hebben hem opengezaagd en opnieuw gevuld met uitlaatwol en  voorzien van een decibelkiller en weer mooi dichtgelast.
Maar toch, al met al toch nog behoorlijk veel lawaai... na 3 decennia motorgeweld met open pijpen en altijd veel herrie en gebrul heb ik een prijs moeten betalen: fluiterij in de oren.... :'(...... heb de produro verkocht aan een mede clublid.
Ik kon een duitse hashiru uitlaatdemper (ovale versie, te koop bij polo.de) overnemen en die maakt alsnog een zeer behoorlijke donkerbruine sound, zonder zeikerig te klinken en heeft nog een keurmerk ook, wel zo handig voor tripjes naar Duitsland want ze worden daar steeds strenger en de boetes met name in de eifel zijn niet mals...
Dus voor de liefhebbers zijn er keuzes genoeg

Hoi Sandra, ik heb onder mijn AT ook een Hashiru zitten, deze heb je vast wel eens gehoord bij een STO. ;)
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Sandra

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #34 Gepost op: 21 januari 2013, 20:50 »
Hoi Sandra, ik heb onder mijn AT ook een Hashiru zitten, deze heb je vast wel eens gehoord bij een STO. ;)
Hoi Miquel, hij klinkt heel goed! Wist niet dat het ook een hashiru is... goede keus! :)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Brombeer

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #35 Gepost op: 21 januari 2013, 22:47 »
Je kunt de produro natuurlijk volproppen met nieuwe wol en er ook een decibel killer in maken maar dan moet je wel RVS kunnen lassen

Maar een rvs lasser heb je zo gevonden.

Ik ben niet zo kieskeurig, zachtjes electrisch met een rvs-electrode. Ik heb wel een aardig plannetje, want je kunt niet gewoon 1 einde eraf zagen. De binnenste buis krijg je dan nooit meer vast gelast. Er moet een deel van de huid min of meer onzichtbaar af. Wel weer een hoop extra werk erbij..

Brom ik heb nog een laser produro demper (sportversie) liggen, is zonder het voorste gedeelte. is een keer een deuk uitgeslepen en een nieuw stukje rvs ingelast en heeft ongeveer 70000km gelopen, gaasje zit er nog in. Misschien is het nog wat voor je, of als oefenmateriaal. mail me je adres en ik stuur hem naar je toe. heb je nog tegoed van de vorkpoten ;)

Nee joh je bent me niets verschuldigd ben je gek! Maar, ik heb er op zich wel oren naar. Misschien vind ik hem netjes genoeg om te monteren, en anders als lesmateriaal. Maar dan maak ik je op z'n minst de verzendkosten even over <10kg = 6,75. Thanx  ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline kaledegrote

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #36 Gepost op: 21 januari 2013, 23:19 »
en als er iemand van zijn (niet standaard) uitlaat afwil dan hou ik mezelf sterk aanbevolen!

ihkv niet geschoten is altijd mis dingetje..............

Offline PimW

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #37 Gepost op: 21 januari 2013, 23:21 »
Paar cm huid eraf en dan de binnenste buis lassen en daarna de huid weer terug?

Als het echt dun is kun je aan de binnenkant van je lasnaad een strip (zelfde spul als de rest van je demper) maken die je aan één zijde op voorhand hecht. Dan heb je dus achter je lasnaad extra materiaal zitten. Ga je er minder snel doorheen.

RVS electrodes lassen mooi.


Offline Sandra

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #38 Gepost op: 22 januari 2013, 01:30 »
Bij Catapult hebben ze de achterkant eraf gehaald en zijn vanaf daar de boel in orde gaan maken, die jongens daar doen niet anders dan uitlaten maken dus...
[img]http://img684.imageshack.us

Offline boom9

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #39 Gepost op: 22 januari 2013, 11:38 »
heeft iemand de originele demper aangepast zodat hij iets luidruchtiger wordt? Vraag me af of dit mogelijk is.

Offline Sandra

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #40 Gepost op: 22 januari 2013, 11:48 »
heeft iemand de originele demper aangepast zodat hij iets luidruchtiger wordt? Vraag me af of dit mogelijk is.
Aangezien goede originele dempers al enigzins schaars worden van bepaalde types transalp. lijkt me het niet slim deze te beschadigen voor meer decibellen.
Tip: verkoop de originele en koop bv een andere niet gekeurd exemplaar!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline BlackVtwin

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #41 Gepost op: 22 januari 2013, 20:29 »
Originele uitlaat zou ik houden, wie weet verkoop je de bike ooit nog.
Als je het verkocht hebt kun je niet meer terug.
De grote V-twin: Yamaha MT-01 Tuning HD

Offline Brombeer

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #42 Gepost op: 22 januari 2013, 22:31 »
Als het echt dun is kun je aan de binnenkant van je lasnaad een strip (zelfde spul als de rest van je demper) maken die je aan één zijde op voorhand hecht. Dan heb je dus achter je lasnaad extra materiaal zitten. Ga je er minder snel doorheen.

Goeie tip, thanx.


RVS electrodes lassen mooi.

Hoe doe je dat eigenlijk met die verkleuring? Of poets je dat zo weg? Want mijn 'too much' ProDuro is egt motherfucking shiny..
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #43 Gepost op: 22 januari 2013, 22:45 »
Beitsen werkt het beste, anders poetsen met scottsbrite of een rvs borstel, maar dat krast.
Misschien een "zachte" scottsbrite met een beetje olie en dan poetsen.

Maar als heel de demper blauw verkleurd zul je denk ik wat moeten polijsten.

Offline Brombeer

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #44 Gepost op: 22 januari 2013, 23:17 »
Beitsen? Als in: dat spul dat je op je tuindeur smeert?

Dus die verkleuring is oppervlakkig? Mijn demper wordt altijd na verloop van tijd altijd bruinig. Ik heb een poetsmiddeltje en dan is die in no-time glanzend 'wit'. Ik heb het wel eens verslonsd en was dat teveel werk. Opgeschuurd met waterproof P1200 in één richting en nagepoetst met dat poetsmiddel. Ging voortreffelijk.

Tijdens lassen niet te warm laten worden dan denk ik?

Thanx.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #45 Gepost op: 22 januari 2013, 23:40 »
Nee dat is speciale beits. Na het lassen heb je namelijk de oxidehuid van het rvs aangetast en je moet die met zuur en water behandelen om hem weer knap aangeheeld te krijgen zonder dat hij alsnog gaat roesten. Dat neemt ook de verkleuring weg.
Maar is een beetje duur voor een keertje gebruiken voor twee lasnaadjes. Misschien mag je bij een constructiebedrijf wel wat bietsen, wij hebben ook nog wel een pot staan denk ik maar das ook weer zo ver weg.

Zo min mogelijk warmte is het beste inderdaad.

Offline Jeroen

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #46 Gepost op: 23 januari 2013, 07:32 »
Je zou het eens bij http://www.bodijn.nl/ kunnen proberen, die doen niets anders dan rvs lassen en oppoetsen....
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline boom9

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #47 Gepost op: 23 januari 2013, 16:43 »
Originele uitlaat zou ik houden, wie weet verkoop je de bike ooit nog.
Als je het verkocht hebt kun je niet meer terug.

Dank voor het advies.

Maar iemand die dat ooit gedaan heeft (een originele demper aanpassen)

Offline roland65

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #48 Gepost op: 24 januari 2013, 10:42 »
Hallo boom
Als je zoekt op het forum dan kom je vanzelf een topic tegen waarin dit ter sprake komt.  ;)
Met een M6 draadeind met een aangeslepen punt kun je wat extra gaatjes slaan in de schotjes. Is goed te doen alleen niet al teveel in 1 keer, want je kunt het niet terugdraaien!
Heb het ook gedaan en is niet eng.

Offline boom9

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #49 Gepost op: 25 januari 2013, 11:12 »
Hallo boom
Als je zoekt op het forum dan kom je vanzelf een topic tegen waarin dit ter sprake komt.  ;)
Met een M6 draadeind met een aangeslepen punt kun je wat extra gaatjes slaan in de schotjes. Is goed te doen alleen niet al teveel in 1 keer, want je kunt het niet terugdraaien!
Heb het ook gedaan en is niet eng.
Thanx

Offline BlackVtwin

Re: laser produro db killer verwijderen
« Reactie #50 Gepost op: 02 februari 2013, 21:20 »
Vandaag met een beitel het gaasje een tik gegeven. Tikte voorzichtig om te kijken waar de puntlasjes zouden zitten en het gaasje was al los!
Geluid is nu een stuk voller! Heerlijk ;D

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=UjDhYP_y9k0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=UjDhYP_y9k0</a>

Dit had ik veel eerder moeten doen.
De grote V-twin: Yamaha MT-01 Tuning HD