Techniek > Honda Varadero
Dynojet vervolg....
Michielxl1000:
Vrijdag eindelijk mijn motor terug (zie oude forum). Ik zal jullie de details besparen maar het is een vervelende strijd geworden incl. de inschakeling van rechtsbijstand. Het lijkt erop dat dat geschil nu achter de rug is.
De motor heeft nu uiteindelijk geen finale afstelling van de carburatie e.d. gehad, maar zo op het eerste oog loopt en start hij goed. De vraag is of dat zo blijft, maar dat zal de toekomst uit moeten wijzen.
Wat wel op valt is dat wanneer ik de motor ’s ochtends start ik het toerental met behulp van de choke niet boven de 1500 toeren uit krijg. Niet dat hij niet goed start, maar ik zou toch verwachten dat hij met choke open toch tussen de 2000 en 3000 toeren zou moeten maken.
Als de choke ongeveer 30 seconden geheel open staat begint de motor een beetje te sputteren en moet ik de choke dichtzetten om te voorkomen dat hij afslaat. Nogmaals, hij start op zich goed en ik kan er gewoon mee wegrijden, maar het blijft vreemd dat ik hem niet boven de 1500 toeren krijg met de choke.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? En moet ik mij daar zorgen over maken?
Het hele akkefietje heeft mijn vertrouwen in (sommige) motorbedrijven wel een deuk gegeven. Ik heb dan ook maar besloten meer technische kennis op te doen zodat ik beter in staat ben zelf aan de motor te gaan sleutelen. Laten wij daar via dit forum nou een bedrijf voor hebben gevonden…….
MichielXL1000
V-Twin:
Als ik het zo lees dan denk ik dat de motor nu wat RIJK staat afgesteld. Zou me er nu niet direct ernstig zorgen over maken. Kijk eerst maar eens wat het verbruik nu is voordat je nu direct aan de lucht-mengselschroeven van je carbs moet gaan zitten draaien.
TPFKAP:
--- Citaat van: TallGuy212 op 19 januari 2009, 19:37 ---@ Michiel: Volgens mij woon je bij mij in de buurt en hebben we tevens dezelfde motor. Wellicht is samen sleutelen een optie. Ik heb inmiddels een hoop van Ad geleerd, maar weet ook waar mijn grenzen liggen. Ik ben in elk geval zelf ernstig gaan twijfelen over het wel of niet inbouwen van zo'n kit. Ik zal het in elk geval niet in Uithoorn laten doen, dat is zeker.
--- Einde van citaat ---
Hallo menno, ik neem aan dat dit over een dynojet-kit gaat ???. Bij wie moeten we hiervoor NIET zijn ???
Michielxl1000:
Ik wil dit forum zeker niet gebruiken om leveranciers aan de schandpaal te nagelen. Ik heb een vervelende ervaring gehad, dat wil niet zeggen dat het bij anderen ook zo zal gaan.
Ik heb nu inderdaad het idee dat mijn Dero wel erg rijk staat afgesteld. Hij ploft bij het koud starten met de choke ook een beetje uit de uitlaat. Misschien eerdaags maar even naar Ad om hier naar te kijken.
Verder rijdt hij nog wel steeds goed.
Of ik achteraf spijt heb van de Dynojet kit kan ik niet zeggen. Het zal de ervaring met de inbouw zijn die mijn kijk op de zaak vertroebeld. Overigens bleek achteraf dat het slecht starten niet alleen aan de afstelling van de kit lag. Er was ook een stekkertje dat slecht contact maakte. Zal een combinatie van beiden zijn geweest.
@Tallguy: lijkt mij een goed plan. Moeten we maar een keer afspreken. Misschien heeft onze collega rijder in Bussum ook interesse om mee te doen.
Michielxl1000:
Zaterdag gaat mijn motor toch nog een keer naar een Dynojet dealer. Maar dit keer wel naar een andere Dynojet dealer.....
De afstelling is nog niet goed lijkt het. Eens kijken wat ze er van vinden en hoe hij op de testbank presteert.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie