Auteur Topic: Zumo 660 micro SD prikkelen  (gelezen 1292 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Herman

Zumo 660 micro SD prikkelen
« Gepost op: 14 mei 2010, 13:24 »
Hallo Nico,

Herman,
het gebruikersforum van Waypoint is een verzamelplaats van Garmin topics waar heel veel supergebruikers hun bijdrages op posten.

Ken ik, en ik lees en post daar als minor-gebruiker ook.

Garmin NL/EU gebruikt veel van die input om hun producten te verbeteren of te veranderen. Zo is men bijvoorbeeld bezig om de kabel van jou Zumo660 zodanig aan te passen dat je er makkelijker accesoires op aan kunt sluiten en ik heb uit betrouwbare bron dat men een klein bedieningsbordje gaat produceren voor op je stuur.

Het zou inderdaad mooi zijn als Garmin NL/EU deze input gebruikt om hun product te verbeteren, echter daar heb ik geen zicht op, mooie dan in dit geval te vernemen dat jij een contact/betrouwbare bron hebt vanuit Garmin NL/EU die blijkbaar aangeven dit dus wel te doen.

Jammer dat men dan nu pas weer aan een deelbare kabel denkt, terwijl deze wens al lang bij de Zumo 500/550
kenbaar is gemaakt.
En het bedienings paneeltje is er toch al exclusief voor BMW ?
En ik weet dat men zelfs een wensenlijstje opgezet heeft voor de opvolger van de Zumo 500/550.
Hoeveel is hiervan geimplementeerd in de Zumo 660 ???

Herman, Misschien dat het voor jou niets voor stelt maar vele voor jou hebben daar dankbaar gebruik van kunnen maken en doen dat nog steeds met regelmaat. Misschien dat je het zelf eens moet proberen.


Overigens jammer dat ik uit bovenstaande lees dat je een verkeerde indruk van mijn posting hebt gekregen !
Heb ik me verkeerd uitgedrukt, sorry hiervoor dan.

Forums en postings daarop zijn zeer zeker zeer nuttig, en dit heb ik ook min of meer willen aangeven !
Met problemen en oplossing heeft men blijkbaar een toegankelijker weg via Forums, dan via de
fabrikant zelf, althans die indruk heb ik zelf, en dat heb ik aangegeven.

Het micro SD kaartjes verschijnsel is voor mij gewoon een bug, welke alleen de fabrikant (Garmin) kan oplossen,
middels een software aanpassing (althans dat hoop ik !), en als het hardware gerelateerd is in de Zumo zelf, dan is het vervellender voor Garmin maar dan ook zullen zij het moeten oplossen.
Zumo terug roep actie is dan een mogelijkheid, zien we wel bij meer producten !!

Overigens heb ik de indruk, kan dus de verkeerde zijn, dat jij meer doelt op de persoonlijke initiatieven.
Slim schroefje, deelbare kabel etc. Die mensen daar dus ontwikkelen buiten Garmin om.
Nou geloof me, dat vindt ik echt geweldig, en ik doe dit zelf ook als ik kan.

Echter ik vindt het jammer dat vele wensen van gebruikers, en dat is niet alleen bij Garmin
maar bijv. ook bij Tomtom en andere, niet gehoord lijken te worden.

Of zijn ze wel gehoord, en zijn het overdachte keuzes, waar ik me ook wel iets bij kan voorstellen.

Groet,

Herman



Offline NiCoAT

Re: Zumo 660 micro SD prikkelen
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2010, 14:39 »
Herman,
waarschijnlijk heb ik je ook een beetje verkeerd begrepen.
Mijn ervaringen met Garmin/Waypoint zijn behoorlijk goed.
Ze hebben geen eigen helpdesk, dat scheelt ze wel een hoop geld, maar ze participeren wel actief in het forum met tips en waarschuwen als er andere software/apparaten op komst zijn. En dat heeft wel z'n voor delen. Vandaar mijn reactie.
Dat van die SD kaart is inderdaad een slechte bug hoor. Ik wacht nog even met het "upgraden" van mijn Zumo totdat er een SE van de 660 software is. (ziet er een beetje suffig uit maar wel een heel mooi beeldscherm)

Overigens is dat kabeltje bij de 550 helemaal niet nodig. Daar is een aparte voedingskabel (2 polig) en kan je het geluid met een apart kabeltje aansluiten. Iets dat op de 660 niet aanwezig is? Die heeft toch alleen nog een blauwe tand?

Groet, NiCo
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Offline Herman

Re: Zumo 660 micro SD prikkelen
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2010, 11:46 »
NiCo,

De Zumo 660 heeft aan de zijkant nog een aansluiting om er een
koptelefoon op aan te sluiten.
Tevens zit in de bekabeling van de motor cradle, ook een uitgevoerde
3,5 mm stereo koptelefoon aansluiting en een losse aansluiting voor
een externe microfoon.

Ja en daarnaast kun je ook nog gebruik maken van stereo Blu-tooth.

Groet,

Herman