Auteur Topic: De trip master  (gelezen 3858 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AT.jeroen

  • Gast
De trip master
« Gepost op: 16 mei 2010, 17:05 »
Hallo allemaal

ik ben zins een paar maanden in het bezit van een rijbewijs en een a`twin.
mijn kilometer teller deed het niet dat was met hulp van de site snel gevonden, het kunstof tandwielje was versleeten. Dat was dacht ik ook de reden dat de stand op mijn trip master niet omhoog ging. maar niet dus de trip afstand blijft onveranderd. soms komt der een 0.1 km bij maar das dan alles ook.

ik heb bedrading en conectors nagekeken.
het mechanisme achter de kilometerteller werkt.(heb op een engelse site een proefopstelling gevonden)

ik heb in mijn trip master spaning om de draaden staan waar dat hoort en heb een goede massaverbinding. op de wit/bl en de gr/zw draaden meet ik als ik de hand het killometerwerk draai een spannings singnaal van 0v-0.45v-0v-0.45v ik heb gelezen dat dit 0 en  0.6v moet zijn maakt het uit dat ik 0.45 ipv 0.6 v heb? heeft iemand een iedee of een opmerking hierover?
mvg jeroen

Offline daandus

Re: De trip master
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2010, 22:05 »
ik heb hetzelfde gehad met mijn tripmaster, het resulteerde in een andere tripmaster monteren. Iemand hier op 't forum weet hoe je ze (soms?) op kunt lappen...
... was ooit lid ...

Offline Huib

Re: De trip master
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2010, 22:18 »
Volgens onze Engelse broeders heeft het te maken met gecorrodeerde ofwel slechte verbindingen.... It's worth a try....

http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/9128-tripmaster-problems.html
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Neet

Re: De trip master
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2010, 07:05 »
Het kunnen natuurlijk ook de beruchte elco's zijn. Is ergens een topic en schema van.
Als het met de bedrading niet lukt, dan alle elco's (laten) vervangen.
Deze elco's kunnen de vreemste klachten veroorzaken.

Offline daandus

Re: De trip master
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2010, 11:46 »
ik had alle contacten schoongemaakt, en nieuwe elco's geprobeerd.....
maar kreeg t niet draaiend.
... was ooit lid ...

Offline mauppie

Re: De trip master
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2010, 12:12 »
De elco's vervangen heeft alleen zin als je tripmeter reset(alles op nul en knipperede clock) als je start.
Dit lijkt op een probleem wat ik eens eerder gezien heb, dat was een (vermoedelijke) pull up weerstand van 10K die hoog ohmig was geworden.Na vervangen te hebben liep hij weer.
Ik kijken of ik ergens een plaatje heb van de print, en dan zal het weerstandje aanwijzen.
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

AT.jeroen

  • Gast
Re: De trip master
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2010, 16:46 »
super voor de snelle reactie`s

met een schema oid kan ik al wat meer meten.

ik ga van de week mijn tripmaster met een kennis uitwisselen en kijken of ik dan het zelde hou dan kan ik de bedrading uitsluiten

mvg jeroen

Offline Neet

Re: De trip master
« Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2010, 07:15 »
De elco's zitten in verschillende systemen en kunnen diverse problemen veroorzaken. Kost bijna niets en is het proberen waard.
Moet wel netjes, schoon  en kundig gebeuren anders gaat het fout. Printbanen liggen er ook zo af als je gaat stoken.
Zie andere topics (weet ff niet zo snel waar maar daar is de zoekfunctie voor.)

Maartwin

  • Gast
Re: De trip master
« Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2010, 18:12 »
Bijgesloten het elco repareer bestandje, tripmaster uitbreiding en een link naar een schema
http://www.qsl.net/iz7ath/moto/Trip/index.htm wel Italiaans
Link naar vertaalde versie via google
http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http://www.qsl.net/iz7ath/moto/Trip/index.htm&sl=it&tl=nl

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik heb zelf geen tripmaster. Ik heb een Garmin ;)

Offline Neet

Re: De trip master
« Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2010, 19:47 »

Maartwin

  • Gast
Re: De trip master
« Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2010, 21:13 »
Ah, die was ook nog van mij. Vroegah

Offline Neet

Re: De trip master
« Reactie #11 Gepost op: 19 mei 2010, 21:45 »
Ah, die was ook nog van mij. Vroegah

Zeker, dat was de gouden tip schreef ik nog min of meer.