Techniek > Honda Transalp

Hoog olieverbruik

(1/8) > >>

4Plugs:
Mijn recente vakantie in Engeland heeft het bevestigd:

Het olieverbruik van mijn transalp is ongeveer 1 liter op 1500km. En mijns inziens is dat gewoon veels te veel. Ik had 1 liter olie bij me en die is volledig het blok in gegaan en bij terugkomst was het peil ook alweer onder het minimum. Ik heb ongeveer 3100 km afgelegd inclusief heen en terug rijden.

Zover ik het kan bedenken duidt dit op een versleten olieschraper of een (of meerdere) lekkende klepseal(s).

Mijn kennis van zaken is redelijk maar graag wil ik input van jullie kant, wat het eventueel nog meer zou kunnen zijn, welke stappen ik moet ondernemen om erachter te komen waar de oorzaak zit. Ik overweeg het blok eronderuit te halen en te reviseren waar nodig.

Verder moet ik er wel bij zeggen dat de alp heel zuinig gereden heeft, dankzij mijn recentelijk geplaatste Produro en K&N filter. gemiddeld 1:21 gereden  ;D

Waffie:
  hallo,

ondanks dit ogere verbruik zou ik toch overwegen om te gaan voor wat extra olie

neem ook in oogschouw hou jij je motorfiets gebruikt ( maasvlakte etc)
 een revisie is  te doen maar je gaat altijd meer tegen komen wat je aandacht vraagt.
dus  nieuwe zuigerveren eventueel honen maar als het tegen zit.. boren en overmaat zuigers + veren

en dan ook nog de kop onder handen nemen

600 euro is niets.. en dat zijn heel wat liters olie ? :-\

Stress:
voor zover ik weet is of was de vuistregel 1 op 1000, verbruikt hij meer is het reviseren is het op of boven deze grens lekker bijvullen,
maar wat zit je dwars, het bijvullen of de kosten van de olie?bijvullen is zo gedaan, de kosten van olie zoals Ad zegt wegen niet op tegen een behoorlijke revisie.

Stress

chaos:
als je bedenkt dat olie, oliefilter en koelvloeistof gewoon onderhoud is, dan is een pakkingsetje ongeveer 100,- euro en nieuwe zuigerveertjes ook nog eens dat bedrag, als ik het mij goed herinner.
als je het allemaal zelf doet dan valt het nog mee.
je bent wel 2 dagen bezig als je het alleen doet.
er mag dus niks extra's bijkomen.
als je blokje een 140.000km gelopen heeft dan zou ik nog overwegen om eventueel nieuwe nokkenas kettingen te nemen, ze hebben mij verteld dat ie 2 ton mee gaan.(70 euro)
het is dus even wikken en wegen want telkens olie bijvullen wordt je ook niet goed van.
als mijn blokje meer als een liter op de 3000km gaat verbruiken dan ga ik al denken een een kleine revisie, juist omdat ik een hekel heb aan telkens te moeten checken en bijvullen.

LeidschendamTwin:
....ben dan misschien niet (groen) links-georiënteerd, maar ik vraag me alijd af waar die olie dan allemaal blijft :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View