Auteur Topic: Hoog olieverbruik  (gelezen 12462 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Waffie

Re: Hoog olieverbruik
« Reactie #30 Gepost op: 29 augustus 2010, 12:04 »
 ja....

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Pervect

Re: Hoog olieverbruik
« Reactie #31 Gepost op: 29 augustus 2010, 12:16 »
En?
TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move and should, use the WD40. If it shouldn't move and does, use the DUCT tape!

Offline Jan F.

Re: Hoog olieverbruik
« Reactie #32 Gepost op: 30 augustus 2010, 20:15 »
idd, en???

goede of slechte ervaringen?

Offline Neet

Re: Hoog olieverbruik
« Reactie #33 Gepost op: 30 augustus 2010, 21:12 »
Nou?

Offline Waffie

Re: Hoog olieverbruik
« Reactie #34 Gepost op: 31 augustus 2010, 12:51 »
 waarom willen jullie dat zo graag weten ?

Dit vloeibare goud  voelde inderdaad als een rib uit mijn lijf , was full synth, maar  zorgde wel voor een feilloos schakelgedrag alsmede een uitstekende thermische huishouding  daar waar het + 40 graden was.
 wel te vermelden dat deze dikte geheel buiten specificatie van honda valt


gebruik is dus op eigen risico :angel:
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Jan F.

Re: Hoog olieverbruik
« Reactie #35 Gepost op: 02 september 2010, 10:38 »
Omdat ik de volgende info van de Valvoline site plukte:
 
Honda   
Allroad/offroad   
XL 600 V Transalp (1987-1999)   

--------------------------------------------------------------------------------
 
Motor/transmissie   Smeermiddel inhoud 2,4 liter
 
Gebruik: normaal 
Service intervallen:
Ververs 12000 km / 12 maanden
 
   VR1 Racing Oil 10W-60

Ik was benieuwd of iemand ervaring had of 10W60 invloed heeft op het olieverbruik.
Bij KTM maakt dit namelijk wel degelijk uit.

Offline wouterrrrr

Re: Hoog olieverbruik
« Reactie #36 Gepost op: 18 november 2010, 13:16 »
Net als anderen verbruikt ook mijn transalp 1987, 72000km olie, ogeveer 1 liter op 1100 km. Om de kosten voor motorolie wat binnen de perken te houden heb ik bij Polo (duitsland) 5 liter 15W 40 gekocht voor 20 euro. Net als Frank (zie topic) heb ik Wijnss super charge bij de motorolie gedaan. Dit leverde uiteindelijk weinig voordeel op, merkte niets/ niet veel van vermindering in gebruik. Echterrrr nu is het wat koud aan het worden buiten en tot mijn verbazing liep mijn motor ineens niet echt soepel. Bedacht dat dit wel eens kom komen doordat de motorolie nu echt te dik wordt. Wijns super charge verhoogd nl de viscositeit.... Vanmorgen de koude olie er uit laten lopen en vervangen door (wat ik in huis had) olie van de Action semi synth 10W 40 (voorverwarmd op de radiator in de keuken). Testritje gemaakt en de motor loopt nu gelukkig weer prima!
Weet het, niet echt handig om dikke olie nog dikker te maken en dan in de kou te gaan rijden, maar zo leert men. Tevens ga ik nu eens proberen hoe de motor rijdt met de Action olie. Vandaag slipte de koppeling niet. Volgende week een oliewissel + filter maarbij wordt de olie warm wordt afgetapt. Ik overweeg nog om het motorblok intern te reinigen met Wijns oil system cleaner. Iemand hier ervaring mee? Heb dit enkele weken geleden bij mijn auto gedaan en tot nu toe is de vernieuwde olie nog steeds goudkleurig.

Gr Wouter

Offline Roycooo

Re: Hoog olieverbruik
« Reactie #37 Gepost op: 04 september 2011, 21:20 »
Hmmmm, gelukkig ben ik niet alleen in deze met een TA met hoog olieverbruik.

Ik heb het idee, dat ik ga uitkomen op 1 liter olie per 1200 km  :(   Nou ja als ik de berichten hier zo lees, blijf ik er voorlopig gewoon mee rijden, want hij start goed, loopt lekker en het verbruik is rond  1 op 20 zelfs, als stevig door de bergen / heuvels scheur.

Dus voorlopig blijf ik er olie bij kiepen, momenteel heb ik 7,50 euro betaald per liter valvoline half synth. 10w40. Misschien eens kijken voor 5 liter verpakkingen.

Groet Roy.

Offline Neet

Re: Hoog olieverbruik
« Reactie #38 Gepost op: 04 september 2011, 21:57 »
Lekker toch? Altijd schone olie. Dan zou ik wel voor de goedkopere gaan zoals die van Hein. (heb je hem weer)
22,- per 4 liter en 1 keer per jaar je filtertje vernieuwen. Ik denk dat je dat dan nog jaaaaaren kan volhouden.
(mijn XT in ieder geval wel)

Topic al weer ruim een jaar oud, sjonge wat gaat die tijd snel.