Auteur Topic: CDI Unit  (gelezen 2139 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AT1603

  • Gast
CDI Unit
« Gepost op: 01 juni 2010, 15:05 »
Hallo,

Ik heb het bange vermoeden dat mijn CDI unit (RD04 uit '90) het heeft begeven.
Om zeker te zijn zoek ik een RD04 rijder die bereid is zijn CDI uit te lenen of dat ik de mijn CDI unit in een andere AT mag plaatsen.
Zo weet ik zeker of dat het euvel is ;D
Woon zelf in Twello, dus als het in de buurt kan zijn heeft dat mijn voorkeur.

Offline Hotel 317

Re: CDI Unit
« Reactie #1 Gepost op: 01 juni 2010, 20:04 »
je had mijn zegen toch al? ik kan van 't weekend best wel eens langskomen. tarief: twee pakken jus d'orange.

AT1603

  • Gast
Re: CDI Unit
« Reactie #2 Gepost op: 01 juni 2010, 20:50 »
't was ff stil geworden, dacht zoek nog even verder. Mijn ongeduld haha.
Mare die twee pakken jus geen probleem  ;)
zal je een pm sturen met mijn adresgegevens

Offline Peter_Winsum

Re: CDI Unit
« Reactie #3 Gepost op: 02 juni 2010, 12:07 »
Voor mijn Alp heb ik een Chinese CDI-unit ter vervanging van de originele CDI gekocht. Deze was een fractie van de originele prijs en doet het perfect! Origineel was € 322,00 en nepper € 89,00.

Mocht je dus moeten vervangen en geen vermogen voor een originele willen uitgeven kijk dan even op www.japparts.nl en kijk of er voor jouw brommer ook een nepper te krijgen is.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

AT1603

  • Gast
Re: CDI Unit
« Reactie #4 Gepost op: 02 juni 2010, 21:13 »
thx voor the tip. Hotel317 komt vrijdag langs met een werkende cdi unit en bobines :)) en dan maar hopen dat het niet de cdi unit is.
Heb vanavond trouwens alle HT coils doorgemeten. Primaire windingen op alle vier zitten boven de specificatie van 0,1 tot 0,2 Ohm, namelijk 0,5 Ohm op alle vier de coils :-\ dus mss dat het dan toch de bobines zijn.  :-[

Offline Brombeer

Re: CDI Unit
« Reactie #5 Gepost op: 02 juni 2010, 22:10 »
Hmmzz.. maar toch lijkt het me sterk dat toevallig alle 4 je bobines defect zijn.. Maar het kán!

Leuke CDI-tip trouwens, van Grunneger!

;)


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

AT1603

  • Gast
Re: CDI Unit
« Reactie #6 Gepost op: 02 juni 2010, 22:47 »
Lijkt mij ook wel veel toeval  8) of gewoon bad karma ... wel we zullen zien

Offline mauppie

Re: CDI Unit
« Reactie #7 Gepost op: 03 juni 2010, 07:26 »
Lastig meten hoor, zo laag ohmig. Het zou best kunnen zijn dat je de weerstand van de meetsnoeren ook mee meet en zo op de 0,5 ohm zit.
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

AT1603

  • Gast
Re: CDI Unit
« Reactie #8 Gepost op: 03 juni 2010, 07:59 »
Dat zou zo maar kunnen iid. Neem ze vandaag ff mee naar het werk daar hebben we een wat nauwkeuriger meter. Eens kijken wat die meet. Blijft ook "toeval" dat ze dan alle vier dezelfde waarde geven dat zou ik alleen kunnen verklaen als ze goed zijn.

AT1603

  • Gast
Re: CDI Unit
« Reactie #9 Gepost op: 05 juni 2010, 09:03 »
De verlossing is er. CDI unit en bobines zijn oke :)) :))
Wat bleek nu de startmotor draaide de verkeerde kant op. De oude was kapot en ik had van een CBR600 onderdelen gebruikt. Die zijn op de behuizingsdeksles na gelijk. Alleen de polariteit van de magneten bleek anders te zijn. NA de behuziing gewisseld te hebben draaide die de juiste kant weer op.
Met hulp uit Amsterdam, Dennis helemaal top dat je langs wilde komen, is het weer voor elkaar!!

Offline Hotel 317

Re: CDI Unit
« Reactie #10 Gepost op: 05 juni 2010, 11:39 »
Graag gedaan  ;) Ik had vier pakken jus moeten vragen, want de helft is al weer op  ;D.