Techniek > Honda Transalp

Balhoofdlagers versleten?

(1/3) > >>

Goobi:
 
Bij het wisselen van de voorband van mijn TA 650 (uit 2002) gaf de monteur aan dat de balhoofdlagers versleten waren. Je kan bij het draaien van het stuur door de middenstand een lichte 'stop' voelen. Tijdens het rijden heb ik dat nog nooit gevoeld. Is vervanging van de balhoofdlagers dan echt nodig? Hij heeft pas 25.000 op de teller staan dus dat lijkt me erg vroeg.
 
groeten,
Geert-Jan

Bono:
Ik heb hetzelfde gehad. Onder het rijden voel je het ook niet echt. Zoals die slijtage er langzaam ingaat, ga je er zelf ook in mee. M.a.w. je merkt het niet onder het rijden. Ik heb ze vervangen bij / met Ad. Het was een wereld van verschil en het bleek dus echt wel nodig. En toen ik naar huis reed, merkte ik het verschil dus duidelijk wel. Als die "stop" er in zit, zou ik die lagers zeker vervangen (ongeacht het aantal km's.)
 
B.

Nikotech:
idd niet op bezuinigen. KM stand zegt niets !
Mogelijk heeft e.e.a. altijd wat "ruim" gestaan zonder dat je het merkte en is de boel wat "ingeklapperd"
 
Is best ( onderbegeleiding)  zelf te doen en je fiets knapt er weer van op !

Brombeer:
Vaak merk je het pas als je bij het afrijden van de trottoirband een tik uit je balhoofd hoort. Eerste wat je denkt is hem dan wat strakker zetten, maar meestal word filerijden dan ineens een stuk lastiger omdat je een soepel balhoofd nodig hebt voor het evenwicht.

Gewoon (laten) vervangen. Stuurt ook ineens weer een stúk strakker, zoals Bono zegt!

Timy:
 :P :P :P :P :P  Je gaat het merken en anders is het iig preventief

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View