Auteur Topic: Lv87 met Africa Twin  (gelezen 920 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lv87

Lv87 met Africa Twin
« Gepost op: 15 januari 2017, 15:25 »
Hallo allemaal,

Ik vond het tijd om mij hier ook eens voor te stellen. Vorig jaar heb ik via dit forum een mooie transalp gekocht waarmee ik samen met een vriend mee naar Rome ben gereden. Ik had heb er zelf aluminium koffers op gemaakt en een fijne reis gehad. Ons tijdschema was wel vrij krap waardoor we veel snelwegen moesten pakken tussen alle mooie plekken door. Bij thuiskomt was ik aardig kapot van 2 week intensief motorrijden op de Alp, die uiteraard geen krimp heeft gegeven. Op een lekke band na dan, maar dat is domme pech. Eenmaal thuis heb ik ook flink genoten van wat offroad ritten in de buurt met de Alp maar daar is ìe dan net te zwaar voor. De motor was een compromis die nergens echt in uitblonk, ik heb daarom besloten machine te verkopen en een crosser te halen. Desalniettemin heb ik er mooie herinneringen aan:





en na een respray:



Toch begon het deze winter weer te kriebelen om te reizen. Ik heb altijd al een zwak gehad voor de Africa Twin en toen er een niet al te duur exemplaar voorbij kwam heb ik m`n kans gegrepen. Een leuke RD07a met flink wat ervaring. Hij heeft eens zijwaarts op `t asfalt gelegen en is daarom overgespoten. Dit verklaard ook waarom enkele onderdelen missen. Hij was echter wel onderhouden door een motorzaak en alle slijtagedelen zijn vrijwel nieuw. Het blokje klonk nog fris met 80.000km op de teller en startte in de kou ook redelijk zonder choke. Deze zat namelijk vast.. Bij thuiskomt ook de uitgaande as gechecked en deze is als nieuw. Kortom: Prima motor die nog een beetje liefde verdient. Helaas heb ik de aluminium koffers verkocht met de Alp vorig jaar, dus ook daar zal ik wat voor moeten fixen. Helaas nog weinig foto`s van de machine omdat hij nog even in de winterslaap staat.. maar er zullen wel wat mooie plaatjes volgen hoop ik!





Op het forum zal ik voornamelijk meelezen en af en toe eens reageren in het verkoopgedeelte om mijn machine weer compleet te maken :)