Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden
Pim's brummert
PimW:
Zaterdag was het dan zover, de Alp moest uit elkaar om definitief van gedaante te wisselen :))
Een korte wat:
Africa Twin RD04 tank met zijkappen. Voorkap van een Twin (RD03?) met rechthoekige koplamp. Kuip samengevoegd tot 1 deel.
Uiteraard met een setje ronde koplampen (Fireblade) 8)
Later besloten ook een RD04 zadel te monteren.
Mijn dank gaat hiervoor uit naar onder andere Afrikaanse Twins, LeidschendamTwin en JJ!
Een korte Waarom:
Nou ja, ga maar eens op je plaat met Transalp kappen ;D Die stomme nokjes breken af en het lukte mij niet om ze weer stevig terug te lijmen. Gevolg een rammelende en klapperende kuip. Opzich weer wat aan te doen in de vorm van tochstrip ed maar niet ideaal. Daarnaast vond ik het gevecht met de origami iedere keer met sleutelen niet zo leuk :angel:
O en ik vind stiekum dat Twinspul wel erg mooi ook.
De Basis:
Kuip:
Koplamp frame en kmteller bevestiging aan het nieuwe subframe (Aluminium. Dit kost ongelofelijk veel meer tijd dan je nu misschien zou denken ;D):
Deze monteert simpelweg op de originele punten aan het balhoofd:
Dat geeft dan ongeveer iets als dit:
Over de benzine pomp heb ik een tijd lopen ijsberen. Origineel-aangepast, electrisch of vacuum? Origineel uiteindelijk een beetje te groot en duur. Electrisch hoor ik veel goeds van maar de simpele vacuum pomp werd toch favoriet. Geen geneuzel met electra en ik heb al een vacuum aansluiting op de achterste cilinderkop zitten.
Afijn een ritje langs de sloop bracht een mooie pomp op van een diversion (oid). Een bevestigingsplaatje gemaakt en aan het motorblok gemonteerd:
Ik heb de binnen filters uit de tank getrokken en besloten externe ervoor terug te monteren.
Nu lijkt het al heel wat maar er is nog een boel te doen! Knippers voor ontbreken nog en ik ben nog bezig de kabelboom van alle bijgeknutselde onzin te ontdoen + netjes afwerken. Daarna moet deze nog een veilig plekje aan het subframe krijgen.
Hoewel dit zadel een stuk steviger is en veel beter aansluit op de tank passen de zijkappen nu niet meer :angel: Ik dacht even een randje weg te zagen maar dat word hem toch niet. Toch weer de glasvezel erbij pakken.
Ook moet de kuip nog wat extra bevestigingspunten krijgen en komt er een ''ruitje'' op. Ik wil plek maken voor een roadbook dus ik zal eerdaags eens een mal maken om die daarna na te maken met glasvezel.
Daarnaast zijn er nog wel 10 dingen op te noemen die ik ook nog wil doen maar dat komt allemaal op zijn tijd wel :angel:
Hopelijk vinden jullie het wat. Tips en suggesties zijn altijd welkom!
robgoesdakar:
Vet projectje Pim. En suc6 met je 'TWALP'.
En ja, als je eenmaal begint komen vanzelf allerlei verbeterpuntjes boven tafel. Hou het zeker in de gaten.
V-Twin:
Hoi Pim,
Leuk project, hoop voor je dat je alles voor mekaar kan krijgen wat je voor ogen staat.
Je hebt overigens een PM ;)
PimW:
Dank jullie wel! Ik denk dat het me gaat lukken, heb alles keurig uitgedacht (nouja een boel ::)) en op papier gezet. Per dag een lijstje maken met wat er gedaan moet/kan worden.
Zal wel niet vreemd klinken als ik zeg dat het voor geen enkele dag gelopen is als gepland :))
Grootste "probleem" was het aluminium lassen, dat moet ik laten doen dus dat is steeds heen en weer fietsen.
Ik bouw nu alles op zodat er weer gereden kan worden. Is alles naar zin werk ik het geheel af en krijgt het een kleurtje (suggesties?!). Maar ik hoop over een weekje wel weer even naar de Kuil te kunnen...
V-Twin:
Ik zou gaan voor oranje en zwart.
Die oranje Twin van ........ uit Amsterdam vond ik er geweldig uit zien volgens mij gaat dat met een Alp ook lukken.
Zwart frame en acces. oranje tank en kuip.
Wellicht iemand handig met Photoshop? Danny H heeft ook eerst met Photoshop geëxperimenteerd en dat vond ik een prima eerste indruk geven.
Repsol uitvoering of HRC is ook mooi.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie