Als de klemmen los zijn, dan moeten er blokken of bussen onder kunnen toch? Of zijn ze met een vast draadend eronder ?
Zitten met losse 8.8 M12's. Op de Domi had ik die ook er onder gesleuteld (die had die CR-vork en ging dat ook). Is gevoelsmatig ook flexvaster zeg maar. Wat wel aardig is, is dat de boring waar het stuur in valt, excentrisch geplaatst is: je kunt de offset veranderen door ze om te draaien.
Beetje rekenen kwam ik uit dat een extra setje van 30mm goedkoper was dan een van 50mm. Vervolgens die 20 en 30 op elkaar laten lassen
Heb ik ook eerder gedaan, maar gewoon los op elkaar. Gaat prima.
Nadeel is dat je vrij lange bouten nodig hebt. En dat vind ik niet zo mooi qua constructie, er zit voor mijn gevoel flex in al kun je dat zo op het oog niet zien.
Precies dat! En is idd ook flexie. Ik heb nog 2 bulten extra van toen ik die voor de Domi maakte. Die boor ik #12 en dan onder de nieuwe klemmen. Heb ik 5,5 cm (shit, da's weer .5 teveel haha).
Gelukkig is het zondag en heb ik de tijd...
[edit; paar uur later...]
Ik heb die klemmen van de handkappen maar even op de hand pas gemaakt: afgetekend en het meeste heel lomp met de afbraamschijf
. De rest op maat geveild. Best aardig nog geworden.
En inderdeed, ik kan de aanvullende verhoging onder de stuurklemmen zetten. Kost me wel weer een zoektocht naar weer langere bouten wtf
[edit; weer wat later...]
Ik heb gelijk die el cheapo bulten maar even opgezocht en geboord.
Toen ik ermee bezig was net, herinnderde ik me dat ik die bij de plaatselijke smid voor 3 kwartjes per stuk kocht