Auteur Topic: Pim's brummert  (gelezen 115011 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brombeer

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #150 Gepost op: 12 februari 2012, 01:46 »
Die vork uit die Husky heeft gelukkig losse stuurklemmen (gaten in de kroonplaten).

Ze hadden klemmen met standaard 1 cm verhoging en met 2 cm. Maar, die waren gelijk 25 euro duurder. Maar 2 cm verhoging kost aftermarket zo'n beetje 4 tientjes. En ik had van de Mroc-KTM nog 25mm liggen (meegenomen toen uit voorzorg). Dus, de standaard klemmen genomen (totaal 3,5cm verhoging) want ik wist dat ik even later nog een bon ging krijgen voor rijden zonder gordel.. want dat was op dat moment het goedkoopst.

Maar ik ben nog niet klaar. Want ik heb eigelijk 5 cm verhoging nodig. En mn handkappen passen niet meer vanwege het dikkere stuur. Problemen, problemen :)

Had ik maar gewoon 'n vriendin genomen..  :P
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #151 Gepost op: 12 februari 2012, 12:06 »
Als de klemmen los zijn, dan moeten er blokken of bussen onder kunnen toch? Of zijn ze met een vast draadend eronder ?

Bij de Alp heb ik eerst met ori stuur gereden plus 20mm verhoging. Toen een alu stuurtje gemonteerd dat lager en rechter was. Kwam ik 30mm te kort in de hoogte.
Beetje rekenen kwam ik uit dat een extra setje van 30mm goedkoper was dan een van 50mm. Vervolgens die 20 en 30 op elkaar laten lassen  ;D

Nadeel is dat je vrij lange bouten nodig hebt. En dat vind ik niet zo mooi qua constructie, er zit voor mijn gevoel flex in al kun je dat zo op het oog niet zien.

Offline Brombeer

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #152 Gepost op: 12 februari 2012, 13:10 »
Als de klemmen los zijn, dan moeten er blokken of bussen onder kunnen toch? Of zijn ze met een vast draadend eronder ?

Zitten met losse 8.8 M12's. Op de Domi had ik die ook er onder gesleuteld (die had die CR-vork en ging dat ook). Is gevoelsmatig ook flexvaster zeg maar. Wat wel aardig is, is dat de boring waar het stuur in valt, excentrisch geplaatst is: je kunt de offset veranderen door ze om te draaien.

Beetje rekenen kwam ik uit dat een extra setje van 30mm goedkoper was dan een van 50mm. Vervolgens die 20 en 30 op elkaar laten lassen  ;D

Heb ik ook eerder gedaan, maar gewoon los op elkaar. Gaat prima.

Nadeel is dat je vrij lange bouten nodig hebt. En dat vind ik niet zo mooi qua constructie, er zit voor mijn gevoel flex in al kun je dat zo op het oog niet zien.

Precies dat! En is idd ook flexie. Ik heb nog 2 bulten extra van toen ik die voor de Domi maakte. Die boor ik #12 en dan onder de nieuwe klemmen. Heb ik 5,5 cm (shit, da's weer .5 teveel haha).

Gelukkig is het zondag en heb ik de tijd... ;)


[edit; paar uur later...]


Ik heb die klemmen van de handkappen maar even op de hand pas gemaakt: afgetekend en het meeste heel lomp met de afbraamschijf :D. De rest op maat geveild. Best aardig nog geworden.


En inderdeed, ik kan de aanvullende verhoging onder de stuurklemmen zetten. Kost me wel weer een zoektocht naar weer langere bouten wtf :-X


[edit; weer wat later...]


Ik heb gelijk die el cheapo bulten maar even opgezocht en geboord.





Toen ik ermee bezig was net, herinnderde ik me dat ik die bij de plaatselijke smid voor 3 kwartjes per stuk kocht  :)


« Laatst bewerkt op: 12 februari 2012, 19:42 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #153 Gepost op: 12 februari 2012, 22:00 »
Is dat staal, das wel zwaar man! ;D
Productieve zondag dus  :)

Ik heb bijdeweej voor de wr wel roxen gekocht  ;D :angel:

Als je geen bouten kunt vinden...




Offline Brombeer

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #154 Gepost op: 12 februari 2012, 22:43 »
Ja wel, maar is CARBONstaal. Lichter dus dan aluminium ;)

Gast echt. Enig idee wat een AFRICATWIN aan de voorkant weegt?! Jezes zeg.

Nee, Pim, dat is om mn nieuwe stalen achtertandwiel te compenseren. Vind je 't goed?

Ik heb hier een kerel om de hoek die verkoopt bouten. Alleen maar bouten. Ook hele vreemde. En bouten waar nog nooit iemand aan gedacht heeft of nodig heeft. Daar ga ik morgen heen. Want, het is een M12 met een kop 17 jaja! Maar die heeftie. Vast! (hoop ik....)

Nee ik ben lekker bezig geweest. Aanklooien.

 ;)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #155 Gepost op: 12 februari 2012, 23:06 »
Nee ik weet niet wat dat weegt, vertel  :-*

Goed hè, als je van een zware motor komt ben je helemaal niet verwend. Wij denken in kilo's ipv grammen!

 ;)





Offline Brombeer

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #156 Gepost op: 13 februari 2012, 00:20 »
Spot-on! En daarom zijn wij niet meer bang voor heule hoge duinen of kamelegras.. ;)

(sterker nog: wij willen alléén nog maar dát  :) )




Van kamelegras geen plaat, maar de beschrijving in Wiki spreekt voor zich  :)

Kameelgras (Cymbopogon schoenanthus) is, zoals de naam al doet vermoeden, een grassoort waarmee vooral kamelen zich voeden.

Beschrijving en voorkomen
(niet interessant)

Weetje
Tijdens de jaarlijkse rally [vol gestoorde petrolheads] die altijd door dit gebied trekt vormt kameelgras een groot obstakel en kan het een resultaat van een wedstrijd geheel doen keren. Deelnemers aan de rally zijn doorgaans niet te spreken over kameelgras. Wanneer banden van auto's, trucks of motoren in contact komen met kameelgras rijdt het voertuig niet vloeiend door over het zand, maar vangt het voertuig een enorme klap op, waarmee de controle over het voertuig verloren kan gaan. Daar waar kameelgras ligt wordt de route hobbelig. De rallyrijders dienen hun snelheid drastisch te verminderen om heelhuids voorbij het gras te geraken. Etappes met kameelgras zijn dan ook erg oncomfortabel en erg lastig.



Lijkt op zich allemaal niet zo spannend, want: "De rallyrijders dienen hun snelheid drastisch te verminderen om heelhuids voorbij het gras te geraken".

Maarrr, 'zand' en 'snelheid drastisch verminderen', dát gaat nou juist niet samen.. ;D

 :)
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2012, 11:39 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Floor

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #157 Gepost op: 13 februari 2012, 09:02 »
Het is wel een beetje offtopic, maar het is echt een vette foto

http://photos1.blogger.com/photoInclude/blogger/5639/2020/1600/camels.jpg

Offline Brombeer

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #158 Gepost op: 13 februari 2012, 11:16 »
Durf 't biijjjjjna niet te vragen.. maar..

ZULLEN WE ? ? ?
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Floor

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #159 Gepost op: 13 februari 2012, 11:22 »
JAAAAAAA!!  ;) Dan wil ook!! Wanneer? Morgen?  ::)

Offline Brombeer

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #160 Gepost op: 13 februari 2012, 11:32 »
..Ik heb bijdeweej voor de wr wel roxen gekocht  ;D :angel:..

Flashie hoor.. 8)


Tsjaaa ik zal ook wel altijd een halve pauper blijven.

Heb ik zo'n mooie opbouw en dan van die goekope crack-verhogers eronder.. :-X
Maar, heb ik bedacht, ik ga die vederlichte bulten iets conisch maken. Dan lijkt het nog alsof het erop hoort ;)

Die M12's heb ik trouwens net gescoord. Prettig. En een paar M6 flensboutjes voor onder mn voorspatbord (zat provisorisch met inbus maar dat blijft zo modderig).

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #161 Gepost op: 13 februari 2012, 19:07 »
Dat kamelengras is net als fesfes denk ik. Je hoort van IEDEREEN dat het verschrikkelijke tering troep is. Zonder uitzondering heeft iedereen er een pesthekel aan.
En daarom moet ik het zien.

Geef nu iedereen gelijk, het is inderdaad rommel  :)) Nu hetzelfde uitvinden voor dat gras. Ben nog niet overtuigd ik zag er de fun nog wel van in  :-X

Wanneer gaan we, ik kan die machines wel weer een paar weekjes missen  :o

Ik moest de WR ook 50mm omhoog maar die blokken vond ik maar niks. De wr heeft de onderste klem met een vast draadend, dus ik kan er geen bussen onder zetten zonder weer andere klemmen te moeten kopen.
Twijfelde over die verhogers uit delen te maken, zeker met het geweld dat die motor te verduren krijgt. Dus mezelf maar weer eens getrakteerd op glimpspul.

Offline Brombeer

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #162 Gepost op: 13 februari 2012, 19:50 »
ZULLEN WE ? ? ?

Check! 8)


JAAAAAAA!!  ;) Dan wil ook!! Wanneer? Morgen?  ::)

Check! 8)


..Wanneer gaan we, ik kan die machines wel weer een paar weekjes missen  :o ..

Check! 8)


Dat kamelengras is net als fesfes denk ik. Je hoort van IEDEREEN dat het verschrikkelijke tering troep is. Zonder uitzondering heeft iedereen er een pesthekel aan.

Haha ik vin da (fesfes) steeds leuker worden. Ligt altijd ergens wel wat van. En je ziet eruit joh! En echt alles gaat ervan naar de klote ;D

Bij El Remlia weet ik nog wel een stukkie. Maar ik weet niet of het de bedoeling kan zijn dat moedwillig nou te gaan doen terwijl je er omheen kan. Is rommel hoor! :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #163 Gepost op: 13 februari 2012, 19:58 »
Je hoeft toch ook Erg Chebbi niet in?  :-X

Offline Sandra

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #164 Gepost op: 14 februari 2012, 17:52 »
Hey Pim, laat eens een foto zien hoever je bent... een foto van de wr erbij mag ook oepss.... :)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline PimW

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #165 Gepost op: 16 februari 2012, 18:29 »
Vandaag weer een beetje gewerkt aan de verhogers. Inbussen verzonken en de hoeken gebroken.

Ook even snel gepast voor het donker werd. Word  nog spannend met de bouten van de onderste bevestiging. Het kan zijn dat die aan komen te lopen als je de verhoger draait.
Maar dat moet ik van het weekend even goed bekijken, nu geen zin in. Als het niet past kan er gewoon nog materiaal weggefreest worden.



En de WR:


 :)

Offline Sandra

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #166 Gepost op: 16 februari 2012, 18:58 »
  :-X  :-X  :-X  :-X  :-X   :-*
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Brombeer

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #167 Gepost op: 17 februari 2012, 23:28 »
..Maar ik weet niet of het de bedoeling kan zijn dat moedwillig nou te gaan doen terwijl je er omheen kan. Is rommel hoor! :) ..

..Je hoeft toch ook Erg Chebbi niet in?  :-X ..

Ja. Da's eigelijk ook wel weer waar.  :)

[relaas en pic over iets waar die mee bezig is]

En de WR:
[vette pornofoto dus!]



Sommige posts vind ik dus echt niet kunnen hè! ;)
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2012, 01:14 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline varaderohuibje

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #168 Gepost op: 18 februari 2012, 00:58 »

Sommige posts vind ik dus echt niet kunnen hè! ;)

Er is nog niet zo lang geleden een topic verwijderd met XXX-plaatjes,
dit topic begint ook voor die optie in aanmerking te komen  ;)  (= niet serieus bedoeld dus ! )

Volgens mij is het topic iets over "Transalp"
Gelukkig komen er ook nog af en toe technische dingen aan de orde
wat ik toch als asfalt-rijder (maar wel techneut) toch ook interessant vindt.

Offline Brombeer

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #169 Gepost op: 18 februari 2012, 01:34 »
Excuses, Huib.

Off-topique gaan hoort een beetje bij ons.

Net als dat we gauw afgeleid zijn bij een woord als: 'zand'.

Het was niet goed van mij om daarnaast ook het woord 'kameelgras' te gebruiken.

Maar wij kunnen het ook niet helpen dat Sandra, in alle onschuld, ook nog vraagt om een wat ongepaste foto,

En daar raakte Pim volgens mij volledig van in de slip.

Maar het is allemaal mijn schuld, ik had dat nare woord ook niet moeten uitspreken.. excuses!

:angel:
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Floor

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #170 Gepost op: 18 februari 2012, 18:45 »
Oooh, zandzandzand!! :D
Mooie ding trouwens... die wr... helemaal niet jaloers  :-X

Offline PimW

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #171 Gepost op: 18 februari 2012, 19:27 »
Vandaag even gepast. Het past.

Maar ze kunnen niet echt draaien (daar gaat het nu juist om ;D ). Dus ik zal nog even met de frees langs de onderkant van de klem moeten lopen.





*Kuch*

Offline Brombeer

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #172 Gepost op: 18 februari 2012, 19:46 »
*hoest*proest*

[die rechtse was het toch, Pim?]
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #173 Gepost op: 18 februari 2012, 19:53 »
Echtwel  8)  :-X

Offline Floor

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #174 Gepost op: 18 februari 2012, 20:16 »
Hoe kun je er ook alweer voor zorgen dat je topics niet meer ziet? Kwijl... kan het niet gewoon niet meer aan ;-)

Offline PimW

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #175 Gepost op: 18 februari 2012, 20:27 »
Ik zou nog wat doen aan mn motor, nu zit ik weer eindeloos foto's te kijken  ::)



Offline Brombeer

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #176 Gepost op: 18 februari 2012, 20:53 »
Ik bewaar altijd wat van dat zand in mn laarzen! ;)

(onder mn zooltjes)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Floor

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #177 Gepost op: 18 februari 2012, 20:56 »
Wij zaten vandaag in de auto, verwarming aan: vertrouwd gevoel, bakkes vol met zand. Zit nog steeds ooooveral dus ook in de blower.

Edit:oeps... het is een motorforum, sorry  :-X

Offline PimW

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #178 Gepost op: 18 februari 2012, 21:08 »
Ik heb de Alp een week terug ook weer eens mogen oprapen. In de sneeuw maar toch.

Ook een vertrouwd gevoel  ;D

Maar het word tijd dat mijn onderdelen binnenkomen en ik weer wat kan gaan spelen  >:(


Offline Brombeer

Re: TransAfrica! Transalp Rally/cross ombouw
« Reactie #179 Gepost op: 18 februari 2012, 23:06 »
*plaatst superstoer plaatje*

Ja daaro! Rechtsaf...

(pazzop voor de kamele)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin