Techniek > Honda XLV750R
Op welke hoogte krijg ik problemen.
kenny013:
Tot op welke hoogte blijft een AT RD07A nog goed lopen in de bergen?
Lukt het me om "offroad" boven de 4600 tot 5000M te rijden of moet ik dan gaan rekening houden met ernstige problemen?
Stress:
Hoe hoger hoe ijler de lucht, de fiets gaat te "rijk"staan,aanpassen is een optie maar dan moet je er wel een tijdje blijven, terug naar zeeniveau gaat hij dan te arm, weer aanpassen dus, injectie fiets kopen ben je ervan af.
dit heb ik op een site gevonden:
http://www.luiemotorfiets.nl/tips/bergen/
Minder zuurstof
Als je geen motor met injectie hebt, kan je voor de situatie komen te staan dat hij slecht gaat lopen op grotere hoogtes. De lucht wordt ijler, dus de motor krijgt minder zuurstof, met een gelijkblijvende hoeveelheid benzine: het mengsel wordt dus rijker.
Sommige motoren kunnen daar erg slecht tegen. Het verbruik loopt enorm op (met een goed lopende motor neemt het verbruik juist af, als je in de bergen rijdt), en hij doet weinig meer.
Luchtfilter
Ga in zo'n geval *niet* aan de naalden kloten, want dat moet je beneden weer terugdraaien. Als tijdelijke oplossing kun je, zolang je boven bent, je luchtfilter er uit halen. Er komt dan meer lucht bij het mengsel, zodat de ijle lucht een beetje gecompenseerd wordt.
groet
Stress
Brombeer:
Een exact antwoord op jouw vraag moet ik schuldig blijven, maar ik heb eens in de Karakoram op ruim 4700m. gereden en het ging daar bij tijd en wijkle flink omhoog. Met duo en bagage, dus verzwarende omstandigheden.
Ging prima, alleen was-ie wat luier en moest ik hem, throttle-wise, wat op zijn figuurlijke donder geven.
Hoezo, wilde je de pas bij Manali (Ladakh) overgaan ofzo??
kenny013:
@ Brombeer, nee geen Manali (Ladakh) maar van Bolivia naar Chili en volgens Google earth kan dat via Tocorpuri, Chili, loopt een pad. ;D 8)
Lijkt me als met iemand achterop lukt ik geen problemen, motorisch gezien, hoef te verwachten ;D .
Brombeer:
Oei-oei-oei Kenny,jij hebt mooooooie plannen..!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie