Tja, het is inderdaad niet zo netjes van Honda; maar vlak Kawasaki, Yamaha en KTM niet uit met exact dezelfde pomp. Wel lijkt het alsof een AT er toch echt het meeste gedonder mee heeft. Ook diversions enzo worden wel kilometers mee gemaakt, maar die heb ik toch veel minder als klant. Shadow's en Deauvilles zijn ook berucht denk ik ;-)
Is gewoon kassa voor de dealers; plus extra contactmomentjes met de klant! Laten we eerlijk zijn, zo'n pompje kost inkoop natuurlijk maar een paar euro voor de fabrikanten!
Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat íe koopt of doet, maar ik hoop met 't revisiesetje toch vooral een oplossing te bieden. Zelf rijdt ik er ook me rond, hopelijk volgend jaar rond de wereld! 't Moet wel goed zijn zeg maar, want anders hebben we er uiteindelijk allemaal niets aan.
Met zo'n extern relais heb ik ook 2x stil gestaan, en die Brezanpompen vind ik echt niet betrouwbaar op de AT's, maar wellicht dat t op een Dero wel werkt. Een paar zijn stuk gegaan binnen m'n (schoon-)familie, en zelf een paar keer rare storingen gehad die miraculeus verholpen waren na het wisselen van een pomp :-S
Voorlopig is revisie (via Olaf of mij) het goedkoopst, en bied het een perspectief!
Inderdaad, er zijn mensen die tonnen draaien met 1 pomp, maar ik heb ook mensen over de vloer gehad die 15kkm op hun fietsje hadden staan en toch echt compleet weggefikte puntjes! (beide originele pompen)