Auteur Topic: Marktplaats voor gestolen motoren zinvol of niet??  (gelezen 1842 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Marktplaats voor gestolen motoren zinvol of niet??
« Gepost op: 25 juni 2010, 00:54 »
Ik kwam in Assen postertjes tegen van iemand wiens Yamaha FJR was gestolen.
Hij heeft (zo te zien in samenwerking met knmv) een site opgezet waar je je gestolen motor op kunt plaatsen.
Ik vraag me af of het werkt, maar het is wel nieuw want volgens mij was er nog geen site voor gestolen motoren,
Benieuwd hoe jullie hierover denken.

Offline Bono

Re: Marktplaats voor gestolen motoren zinvol of niet??
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2010, 08:29 »
Baat het niet, dan schaadt het niet. Ik weet niet of het daadwerkelijk wat toevoegd. Ik heb even op de site gekeken, maar ik mis de plaats/stad/regio/provincie waar de motor gestolen is. Ik vraag me ook af hoe lang een diefstalmelding op de site blijft staan en hoe lang de lijst dreigt te worden. Een soort "zoekfunktie" zou ook wel handig zijn. Of het helpt een gestolen motor terug te vinden? Denk het niet...
-- Han --

Offline robgoesdakar

Re: Marktplaats voor gestolen motoren zinvol of niet??
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2010, 08:52 »
Tja, alles gaat en staat bij een juiste registratie en bekendheid.

Dus als dit groots wordt opgepakt, dan kan het effect gaan hebben. Als dan iemand een motor koopt kan hij op de betreffende site nagaan of deze niet afkomstig is van diefstal.

Gaat het overigens over deze site ?? http://www.gestolenmotorfietsen.nl/
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)


Offline robgoesdakar

Re: Marktplaats voor gestolen motoren zinvol of niet??
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2010, 09:10 »
Beginnen we al... verschillende sites.... en weg is het hele effect.

1 site, 1 centraal punt dat gaat heel misschien werken......
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Marktplaats voor gestolen motoren zinvol of niet??
« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2010, 11:56 »
Ik ben ff op www.gestolenmotorfietsen geweest. Ik weet niet hoe oud deze site is maar het ziet er  niet uit alsof deze site 'leeft'.
Motor-forum besteedt inderdaad wel aandacht aan gestolen motorfietsen, maar dat geldt ook voor deze site. Hier staan ook meldingen op van gestolen motorfietsen.

Op zich lijkt het me een goede zaak voor iedere motor site met een forum dat er ook een topic 'gestolen' op staat. Misschien dat de bezoekers dan toch even een kijkje nemen en reageren.

Maar ik ben het wel eens met Robgoesdakar 1 site waar alles opstaat lijkt me wel een goede zaak.
Lijkt me ook dat verzekringsmaatschappijen zoiets zouden moeten stimuleren aangezien zij ook veel profijt hebben, namelijk een eventueel vindersloon is altijd lager dan uitkeren.
Op die manier wint iedereen, want laten we wel zijn, iedere motorrijder heeft toch liever z'n eigen fiets terug dan een (meestal lager) bedrag om een andere fiets te kopen.

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Marktplaats voor gestolen motoren zinvol of niet??
« Reactie #6 Gepost op: 30 juni 2010, 11:24 »
Ik heb gisteren even contact gehad met ze. (de site...) Over de zoekfuncties enzo

Begreep dat de bedoeling is dat in een later stadium ook functionaliteiten worden toegevoegd dat je een sms-alert kunt uit laten gaan naar iedereen die lid is van de site. Ik weet niet precies hoe ze dat willen doen, maar dat klinkt wel interessant.
Verder dat je ook eigen banners kunt maken die je aan kunt bieden bij sites.

Zou trouwens ook wel interessant zijn om bijv. politiecontroles door te geven. Ik was afgelopen zondag op de terugweg van de tourrit gooi/vechtstreek erg blij met de automobilist die me seinde. Ik vrees dat ik anders een prent had gekregen van de man met de lasergun.