Auteur Topic: Start problemen  (gelezen 4897 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dampkring

Start problemen
« Gepost op: 20 april 2009, 08:40 »
Goedemorgen wizards,

Ik heb een vraag. Ik heb vanaf aankoop dezelfde accu in mijn fiets liggen (2003) welke tot nu toe nooit problemen heeft gegeven. Soms zelfs na 3 maanden stilstaan (winter, schaam, schaam) was het geen enkel probleem om hem weer wakker te krijgen.

Vorige week liep ik dan tegen het feit aan dat hij het niet wilde doen. Heb ondertussen de accu aan een druppellader gehangen en die laadt hem ook op tot 12V (nagemeten). Maar starten doet hij nog steeds niet. Op het moment dat ik de startknop indruk dan probeert hij het spulletje 1 keer rond te draaien en daarna krijg ik een soort van getik te horen. Dit geluid komt vanaf de linker kant achter het scherm wat daar zit.

Heeft iemand een idee wat ik nu moet gaan vervangen. Is het de accu of mag ik mij grotere zorgen gaan maken.

Ik hoor het graag, want zoals gewoonlijk snap ik het weer eens niet.

Alvast bedankt.

Cheers,
Leon / Dampkring
- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Offline jar

Re: Start problemen
« Reactie #1 Gepost op: 20 april 2009, 14:55 »
Dat kan heel goed het geluid zijn van de startmotor die te weinig power krijgt. Je accu is ook al zwaar bejaard, nog één die je moet bijvullen met ged.water misschien?
Ik denk dat een nieuwe accu het probleem oplost.

Offline Zeegie

Re: Start problemen
« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2009, 15:02 »
Je accu is ook al zwaar bejaard,

....... ik rij nog met de orginele accu.... van 2002... werkt perfect.
nooit een probleem gegeven, nu 43000 km.
Je maakt me onzeker... droomreis voor de boeg... moet ik nou ook een nieuwe accu??
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Bono

Re: Start problemen
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2009, 15:15 »
Hoi Zeeger,

Mijn AT is van 2001 en vorig jaar een nieuwe accu. Hij had er ineens geen zin meer in en kreeg het kreng niet aan de praat. Ik meen met iets van 60.000 op de klok. Persoonlijk zou ik het niet doen, maar jij twijfelt en je wil op je droomreis op safe spelen (denk ik). Dan moet je daarin investeren en gaan voor een nieuwe.
 

-- Han --

Offline Dampkring

Re: Start problemen
« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2009, 16:42 »
Goedemiddag wizards,

Ik heb ook nog met collega's overlegd en ook die wijzen naar de accu. Trouwens, mijn fiets heeft bijna 70K kilometer gelopen en ik heb nog nooit wat aan de accu gedaan. Kennelijk onderhouds vrij, das goed genoeg voor mij.

Heeft iemand nog een goed adresje voor een accu op korte termijn. Moet ik dezelfde erin hangen of is er een goed alternatief voor een betere prijs.

Ik hoor het graag.

Groeten,
Leon / Dampkring
- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Offline Waffie

Re: Start problemen
« Reactie #5 Gepost op: 20 april 2009, 21:26 »
Goedemiddag wizards,

Ik heb ook nog met collega's overlegd en ook die wijzen naar de accu. Trouwens, mijn fiets heeft bijna 70K kilometer gelopen en ik heb nog nooit wat aan de accu gedaan. Kennelijk onderhouds vrij, das goed genoeg voor mij.

Heeft iemand nog een goed adresje voor een accu op korte termijn. Moet ik dezelfde erin hangen of is er een goed alternatief voor een betere prijs.

Ik hoor het graag.

Groeten,
Leon / Dampkring
hallo leon

je accu is op en ik kan je hieraan wel helpen,

een A merk of Huismerk?

bel me op dan,
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

TPFKAP

  • Gast
Re: Start problemen
« Reactie #6 Gepost op: 20 april 2009, 21:34 »
....... ik rij nog met de orginele accu.... van 2002... werkt perfect.
nooit een probleem gegeven, nu 43000 km.
Je maakt me onzeker... droomreis voor de boeg... moet ik nou ook een nieuwe accu??


Zeegie, we hebben van alles bij ons, maar helaas geen accu ;D.

Offline Brombeer

Re: Start problemen
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2009, 21:42 »
Die rikketik die jij hoort, is je startrelais dat stuitert omdattie niet genoeg stroom kan trekken om de startmotor rond te laten draaien. Je accu is zo dood als een pier!

(dus: doe Ad een plezier.. ;D)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Zeegie

Re: Start problemen
« Reactie #8 Gepost op: 20 april 2009, 22:26 »

Zeegie, we hebben van alles bij ons, maar helaas geen accu ;D.

hi hi dat dacht ik wel.
Ik ga er wel 1 meenemen....
Ad Mies? Heb jij ze op voorraad? Kom ik vrijdag of zaterdag halen.
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Waffie

Re: Start problemen
« Reactie #9 Gepost op: 24 april 2009, 08:05 »
jazeker,

dingen gaan altijd wel een keer stuk ;D

zal dus het stof er even afnemen
ad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

bobby templier

  • Gast
Re: Start problemen
« Reactie #10 Gepost op: 24 april 2009, 14:58 »
tijden de vogezen weekend had iemand dit ook de polen vast gedraaid en klaar oxide tussen de polen en kabel

tip kost niets.

anders ff naar Ad

woon je in Groningen dan had ik je geholpen aan een accu 70 euri onderhoud vrij gel accu :angel:

motormuus

  • Gast
Re: Start problemen
« Reactie #11 Gepost op: 25 april 2009, 21:52 »
Ik heb precies hetzelfde gehad. Accu vol opgeladen, 1x starten, 2e keer....tiktiktik

Accu defect!

Koop maar een nieuwe en je bent van je startproblemen af.

Ik heb een nieuwe gekocht (voor een TA) bij www.bikereparts.nl (46 euro) Voor een @ ben je 49 euro kwijt.

Groeten,

Jan
« Laatst bewerkt op: 26 april 2009, 09:27 door motormuus »

Offline xrvtuur

Re: Start problemen
« Reactie #12 Gepost op: 26 april 2009, 12:34 »
Jan die €49 is voor een RD04, ('90-'92), Leon heeft een RD07 ('03) en dan kost die (onderhouds vrije) accu ineens € 86,45. En dat is dan toch weer wel zoveel geld dat je even zeker wilt weten dat je accu echt stuk is lijkt mij.

grtjs Arthur
Varadero SD02  2004

Offline Dampkring

Re: Start problemen
« Reactie #13 Gepost op: 29 april 2009, 12:45 »
Jullie ouwehoeren ook lekker verder zeg.  ;D

Afgelopen zaterdag een nieuwe accu bij Ad opgehaald. Was eerst bang dat ik de tank e.d. er af moest halen om de oude eruit te krijgen, maar met kleine vingertjes (niet de mijne) was het mogelijk om de accu naar achteren te krijgen er uit te halen. Nieuwe eerst een uurtje of wat aan de lader, erin gezet, plus en min weer verbonden, 1 keer drukken en lopen.

Was dus inderdaad de accu.

Cheers,
Leon / Dampkring
- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Offline dj.verhulst

Re: Start problemen
« Reactie #14 Gepost op: 07 mei 2009, 08:56 »
Jullie ouwehoeren ook lekker verder zeg.  ;D

Afgelopen zaterdag een nieuwe accu bij Ad opgehaald. Was eerst bang dat ik de tank e.d. er af moest halen om de oude eruit te krijgen, maar met kleine vingertjes (niet de mijne) was het mogelijk om de accu naar achteren te krijgen er uit te halen. Nieuwe eerst een uurtje of wat aan de lader, erin gezet, plus en min weer verbonden, 1 keer drukken en lopen.

Was dus inderdaad de accu.

Cheers,
Leon / Dampkring

Mooi dat het opgelost is met een nieuwe accu.

Heb ook wel eens wat accu perikelen gehad ,, ik wil alleen A merk , de Z merken gingen me te snel stuk...
 
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid