Auteur Topic: ratel in tweede versnelling AT  (gelezen 7332 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Keewhip

Re: ratel in tweede versnelling AT
« Reactie #30 Gepost op: 02 augustus 2010, 18:19 »
Het was de onderste (tweede) compressieveer, die was bleven haken achter het carter met de zuiger in lage positie.

Door valse zuinigheid en het feit dat ik ook nog nieuwe oliepomp moest hebben à 150 euro dacht ik het zo wat mee te laten vallen.
Maar er ligt ondertussen al een setje nieuwe zuigerveren thuis hoor, zou zonde zijn om het voor die 5 tientjes net niet goed te doen.
Plus dat ik nu tweedehands een mooie deal heb gemaakt voor de versnellingsbak en de oliepomp.
Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Offline olaf

Re: ratel in tweede versnelling AT
« Reactie #31 Gepost op: 02 augustus 2010, 19:32 »
Had ik ook gedaan . 8)
En succes met in elkaar zetten , ik ben door de jaren ook door schade en schande wijs geworden . :angel:

grtz Olaf
AT en KTM Adv 990R

Erik

  • Gast
Re: ratel in tweede versnelling AT
« Reactie #32 Gepost op: 02 augustus 2010, 23:42 »

Maar er ligt ondertussen al een setje nieuwe zuigerveren thuis hoor, zou zonde zijn om het voor die 5 tientjes net niet goed te doen.


Wel ff cilinders laten honen anders heb je kans dat je straks alsnog een oliezuipschuit hebt  :)

Offline Waffie

Re: ratel in tweede versnelling AT
« Reactie #33 Gepost op: 03 augustus 2010, 00:41 »
 misschien overbodig

maar voordat je gaat honen zou je toch eerst moeten meten en daarna bepalen of het alleen honen wordt of toch boren incl nieuwe zuigers en veren in overmaat ??

het zou zo zonde zijn van de reeds bestelde onderdelen als je al direkt weer op ca 16/100 zit terwijl het 6 /100 had kunnen worden
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Erik

  • Gast
Re: ratel in tweede versnelling AT
« Reactie #34 Gepost op: 03 augustus 2010, 11:04 »
Als ik zie dat bij een AT blok met 85000km de slotspeling nog maar op 60% van z'n slijtagelimiet zal dat het bij een blok met 40000km zeker geen probleem geven. Die is net ingereden  ;D
Wel een bedrijf zoeken die het spul nog eens goed opmeten voor ze beginnen en die weten wat ze doen.

Offline Keewhip

Re: ratel in tweede versnelling AT
« Reactie #35 Gepost op: 11 augustus 2010, 22:09 »
Nou de motor rijdt en schakelt weer goed, heb alleen het hard plastic moertje van de choke plunjer gebroken... :(
Heeft iemand deze nog over en kan ik die overnemen?

@Danny: voor een TCN-lid  ;)
Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08